Oσκαρ 2024: Δέκα ενδιαφέροντα trivia λίγο πριν από την τελετή απονομής

Τα 138 λεπτά (και ο Χίτσκοκ), η πρώτη Γερμανίδα μετά από 86 χρόνια, το ρεκόρ της Κάθριν Χέπμπορν που καταρρίφθηκε, ο Μπράντλεϊ Κούπερ, η Μπίλι Άιλις.
(Photo by Barbara Munker/picture alliance via Getty Images)
(Photo by Barbara Munker/picture alliance via Getty Images)
picture alliance via Getty Images

Ο μέσος όρος διάρκειας των ταινιών που διεκδικούν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, η λίστα στην οποία έχει ήδη «κερδίσει» μια θέση ο Μπράντλεϊ Κούπερ, τα μικρά και τα μεγάλα ρεκόρ, οι πρωτιές.

Όλα όσα αξίζει να γνωρίζουμε λίγες ώρες πριν από την τελετή απονομής των 96ων Βραβείων Όσκαρ, που σύμφωνα με τις προβλέψεις θα είναι η μεγάλη βραδιά της ταινίας «Οπενχάιμερ».

138 λεπτά

Η μέση διάρκεια των δέκα ταινιών που είναι υποψήφιες στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας είναι 138 λεπτά. Η πιο σύντομη είναι η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ -105 λεπτά- και η μεγαλύτερη σε διάρκεια το «Killers of the Flower Moon» του Μάρτιν Σκορσέζε -206 λεπτά.

Όπως είχε πει ο Χίτσκοκ, η χρονική διάρκεια μιας ταινίας δεν μπορεί να ξεπερνάει την αντοχή της ουροδόχου κύστης του ανθρώπου.

«Τα Παιδιά του Χειμώνα»
«Τα Παιδιά του Χειμώνα»
Tanweer

Η χριστουγεννιάτικη ταινία

Το «The Holdovers» (Τα Παιδιά του Χειμώνα) του Αλεξάντερ Πέιν είναι τυπικά η πρώτη χριστουγεννιάτικη ταινία που λαμβάνει υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας μετά το «Το Θαύμα της 34ης Οδού» (Miracle on 34th Street) του Τζορτζ Σίτον από το μακρινό 1948, που κέρδισε τρία Όσκαρ.

«Ανατομία μιας Πτώσης»
«Ανατομία μιας Πτώσης»
Spentzos Film

Πρώτη μετά από 86 χρόνια

Η Σάντρα Ούλερ, πρωταγωνίστρια στην «Ανατομία μιας Πτώσης», αλλά και στη «Ζώνη Ενδιαφέροντος», είναι η πρώτη Γερμανίδα ηθοποιός που κέρδισε υποψηφιότητα (Α΄ Γυναικείου Ρόλου) μετά από 86 χρόνια. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, η τελευταία ήταν η Λουίζ Ράινερ για την ερμηνεία της στην ταινία «The Good Earth» (Υπό το Βλέμμα του Βούδα) το 1938.

Τα δεκάρια του Μάρτιν Σκορσέζε

Το «Killers of the Flower Moon» (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού) είναι η 10η ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε που κερδίζει υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας. (Οι προηγούμενες εννέα είναι οι Taxi Driver, Οργισμένο Είδωλο, Goodfellas, Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης, The Aviator, Ο Πληροφοριοδότης, Hugo, Ο Λύκος της Wall Street και Ο Ιρλανδός.)

(AP Photo/Markus Schreiber)
(AP Photo/Markus Schreiber)
via Associated Press

Είναι επίσης η 10 υποψηφιότητα του για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Που σημαίνει, όχι μόνο ότι στα 81 του χρόνια έγινε το γηραιότερο πρόσωπο που προτείνεται για Όσκαρ Σκηνοθεσίας, αλλά επιπλέον ότι είναι ο (εν ζωή) σκηνοθέτης με τις περισσότερες υποψηφιότητες, μία θέση μπροστά από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, που μετράει εννέα. Ο Σκορσέζε έχει πάρει Όσκαρ Σκηνοθεσίας μόνο μία φορά -για την ταινία του 2006 «Ο Πληροφοριοδότης»- και ο Σπίλμπεργκ έχει κερδίσει δύο φορές (Η Λίστα του Σίντλερ, Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν).

Ποιος κατέχει το ρεκόρ με τις περισσότερες υποψηφιότητες; Ο Γουίλιαμ Γουάιλερ, σκηνοθέτης κλασικών ταινιών όπως τα «Μπεν Χουρ» και «Διακοπές στη Ρώμη».

Ξεπερνώντας την Κάθριν Χέπμπορν

Μιλώντας για το «Killers of the Flower Moon», ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο είναι υποψήφιος στην κατηγορία Β΄ Ανδρικού Ρόλου, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας υποψηφιότητας για Όσκαρ ερμηνείας και ξεπερνώντας την απόσταση των 48 ετών της Κάθριν Χέπμπορν.

Η υποψηφιότητα για τον ρόλο του στην ταινία του Σκορσέζε έρχεται 49 χρόνια μετά την πρώτη υποψηφιότητα του για την ερμηνεία του στο «The Godfather Part II» (που τελικά του χάρισε το Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου) το 1975. Η αείμνηστη Κάθριν Χέπμπορν έλαβε την πρώτη υποψηφιότητα για το «Morning Glory» το 1938 και την τελευταία για τη «Χρυσή Λίμνη» το 1982.

Από τον θρυλικό Τζον Γουίλιαμς στην Μπίλι Άιλις

Ο συνθέτης Τζον Γουίλιαμς, στα 92 του χρόνια, κέρδισε την 54η υποψηφιότητά του για το «Indiana Jones and the Dial of Destiny». Διατηρεί το ρεκόρ ως ο συνθέτης με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ όλων των εποχών, και παραμένει ο εν ζωή άνθρωπος με τις περισσότερες υποψηφιότητες. Είναι το δεύτερο πρόσωπο με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία των Όσκαρ μετά τον Γουόλτ Ντίσνεϊ (59 υποψηφιότητες).

 (Photo by Jordan Strauss/Invision/AP)
(Photo by Jordan Strauss/Invision/AP)
via Associated Press

Στην άλλη άκρη του ηλικιακού φάσματος, εάν η Μπίλι Άιλις και ο Φινέας κερδίσουν το Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού για το «What Was I Made For?» από την ταινία «Barbie», τα δύο αδέλφια, 22 και 26 ετών αντίστοιχα, θα γίνουν οι νεότεροι δύο φορές νικητές στην ιστορία των Όσκαρ. Η ποπ σταρ και ο αδελφός της κέρδισαν το πρώτο τους Όσκαρ το 2022 για το τραγούδι «No Time To Die» από την ομώνυμη ταινία Τζέιμς Μποντ.

Ο Μπράντλεϊ...

Ο Μπράντλεϊ Κούπερ είναι το πέμπτο εν ζωή πρόσωπο με τις περισσότερες υποψηφιότητες που δεν έχει κερδίσει Όσκαρ. Έχει προταθεί 12 φορές, αλλά δεν έχει κερδίσει ποτέ. Κατά πάσα πιθανότητα, δεν θα κερδίσει ούτε φέτος, με το «Maestro».

 (Photo by Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic)
(Photo by Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic)
Axelle/Bauer-Griffin via Getty Images

Σε κάθε περίπτωση, ο Μπράντλεϊ Κούπερ έχει ήδη μια θέση στο κλαμπ των μεγάλων ηττημένων, μαζί με τον ηχολήπτη Greg P. Russell (16 υποψηφιότητες), τον συνθέτη Thomas Newman (15), την τραγουδοποιό Diane Warren (15) και τον επικεφαλής ειδικών εφέ Daniel Sudick (13).

Μόλις τρεις γυναίκες

Μπορεί η ταινία «Barbie» να μην έλαβε υποψηφιότητες στις κατηγορίες Σκηνοθεσίας και Α΄ Γυναικείου Ρόλου, αλλά η σκηνοθέτις Γκρέτα Γκέργουιγκ είναι η πρώτη σκηνοθέτις οι τρεις πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες της οποίας προτάθηκαν στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας -«Barbie», «Lady Bird», «Little Women».

Ζιστίν Τριέ (AP Photo/Chris Pizzello)
Ζιστίν Τριέ (AP Photo/Chris Pizzello)
via Associated Press

Η Ζιστίν Τριέ, σκηνοθέτις της γαλλικής ταινίας «Ανατομία μιας Πτώσης», είναι μόλις η ένατη γυναίκα που έχει λάβει υποψηφιότητα για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Η πρώτη ήταν η θρυλική Ιταλίδα σκηνοθέτις Λίνα Βερτμίλερ για το «Seven Beauties»( «Ο Πασκουαλίνο και οι Επτά καλλονές») το 1977. Ακολούθησε η Τζέιν Κάμπιον με τα «Μαθήματα Πιάνου» (1994), η Σοφία Κόπολα με το «Χαμένοι στη Μετάφραση» (2003), η Κάθριν Μπίγκελοου με το «The Hurt Locker» (2010), η Γκρέτα Γκέργουιγκ με το «Lady Bird» (2017), η Έμεραλντ Φένελ με το «Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα» (2020), η Κλόε Ζάο με το Nomadland (2021) και πάλι η Τζέιν Κάμπιον με την «Εξουσία του Σκύλου» (2022). Ενώ Όσκαρ Σκηνοθεσίας έχουν κερδίσει μόνο τρεις γυναίκες, Μπίγκελοου, Ζάο, Κάμπιον.

Εφέτος για πρώτη φορά, τρεις από τις ταινίες που είναι υποψήφιες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας υπογράφουν γυναίκες σκηνοθέτες -«Barbie», «Ανατομία μιας Πτώσης» και Περασμένες Ζωές» της Σελίν Σονγκ -μία ιστορική πρωτιά για τα Όσκαρ.

«American Fiction»

Ο Τζέφρι Ράιτ και ο Στέρλινγκ Κ. Μπράουν έλαβαν τις πρώτες τους υποψηφιότητες Όσκαρ για το «American Fiction». Είναι η πρώτη φορά που δύο μαύροι ηθοποιοί κερδίζουν υποψηφιότητες (Α΄ Ανδρικού και Β΄ Ανδρικού Ρόλου, αντίστοιχα) για τις ερμηνείες τους στην ίδια ταινία.

(Photo by Jordan Strauss/Invision/AP)
(Photo by Jordan Strauss/Invision/AP)
via Associated Press

Η Ινδιάνα

Η Λίλι Γκλάντστοουν, πρωταγωνίστρια του Σκορσέζε στο «Killers of the Flower Moon» είναι η πρώτη αυτόχθονη Αμερικανίδα που έλαβε υποψηφιότητα Α΄ Γυναικείου Ρόλου. Μέλος της φυλής των Blackfeet -και φαβορί για το Όσκαρ- γράφει ήδη ιστορία.

Με πληροφορίες από euronews.com

Δημοφιλή