
Η αντίστροφη μέτρηση για την 97η τελετή απονομής των Όσκαρ, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Μαρτίου, στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, με οικοδεσπότη για πρώτη φορά τον κωμικό και παρουσιαστή Κόναν Ο’Μπράιεν, έχει αρχίσει.
Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου θα απονείμει βραβεία σε 23 κατηγορίες, τιμώντας ταινίες και ερμηνείες που ξεχώρισαν. Η τελετή θα μεταδοθεί τηλεοπτικά στις Ηνωμένες Πολιτείες από το δίκτυο ABC και -για πρώτη φορά στην ιστορία της διοργάνωσης- μέσω streaming από το Hulu.
Όπως έχει ανακοινωθεί, το gala θα περιλαμβάνει αφιέρωμα στον Κουίνσι Τζόουνς, όπως και στα τραγούδια των ταινιών Τζέιμς Μποντ, ενώ στη σκηνή για να παρουσιάσουν και να απονείμουν βραβεία, θα ανέβουν οι περσινοί νικητές, Έμμα Στόουν, Κίλιαν Μέρφι, Ντα’Βάιν Τζόι Ράντολφ και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, όπως επίσης και μεταξύ άλλων, η Πενέλοπε Κρουζ, η Σκάρλετ Γιόχανσον, η Χάλι Μπέρι, η Ελ Φάνινγκ, η Γούπι Γκόλντμπεργκ, ο Τζον Λίθγκοου.
Βεβαίως και όπως κάθε χρόνο, το μεγάλο θέμα είναι οι προβλέψεις και τα προγνωστικά. Ποιά είναι τα φαβορί; Πού αναμένονται ανατροπές;
Όσον αφορά τα μεγάλα βραβεία στις βασικές κατηγορίες -μίας, κατά γενική ομολογία ιδιαίτερης σεζόν-, αυτές είναι οι εκτιμήσεις των New York Times, Variety και The Hollywood Reporter.
The New York Times
Καλύτερη Ταινία: «Anora»
Μετά από κάποια χρόνια όπου ο νικητής του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας ήταν ουσιαστικά προδιαγεγραμμένος από την αρχή της σεζόν, η φετινή κούρσα έφερε ανατροπές, επισημαίνει ο Kyle Buchanan.
Αρχικά ξεχώρισε το «Emilia Pérez», που απέσπασε 13 υποψηφιότητες, αλλά εκτοπίστηκε μετά τον σάλο για τα παλιά tweet της πρωταγωνίστριας Κάρλα Σοφία Γκασκόν. Στη συνέχεια, το «Anora», αποκλείστηκε εντελώς από στις Χρυσές Σφαίρες, αλλά απέσπασε μεγάλα βραβεία από τα σωματεία παραγωγών, σκηνοθετών και σεναριογράφων. Στα τέλη του χρόνου, είχε αρχίσει να ανεβαίνει το «Conclave», που κέρδισε το κορυφαίο βραβείο στα Screen Actors Guild Awards (όπου το «Anora» αποκλείστηκε ακόμη μια φορά), καθώς και το βραβείο καλύτερης ταινίας στα BAFTA, γνωστά και ως βρετανικά Όσκαρ. Το «Conclave» δεν έλαβε όμως υποψηφιότητα για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, ενώ το «Anora» πήρε όλες τις υποψηφιότητες που χρειαζόταν.
Σκηνοθεσία: Σον Μπέικερ, «Anora»
Ο Σον Μπέικερ πήρε το βραβείο DGA, του Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών, αλλά έχει ισχυρό ανταγωνισμό από τον Μπρέιντι Κόρμπετ (The Brutalist), ο οποίος κέρδισε το βραβείο Σκηνοθεσίας στα BAFTA.
Α΄ Ανδρικός Ρόλος: Έϊντριεν Μπρόντι, «The Brutalist»
Ο Μπρόντι μαζεύει βραβεία όλη τη σεζόν, με μοναδική εξαίρεση τα SAG, όπου το έπαθλο στην κατηγορία κέρδισε ο Τίμοθι Σαλαμέ. Ένας είναι ο πρωταγωνιστής κάτω των 30 ετών που έχει πάρει Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου κι αυτός είναι ο ίδιος ο Μπρόντι για το «The Pianist», σε ηλικία 29 ετών. Και ως φαίνεται, στις 2 Μαρτίου, θα πάρει το δεύτερο Όσκαρ του.
Α΄ Γυναικείος Ρόλος: Φερνάντα Τόρες, «I’m Still Here»
Η Ντέμι Μουρ βραβεύτηκε στα SAG, στα Critics Choice και στις Χρυσές Σφαίρες. Η Μάικι Μάντισον σκόραρε στα BAFTA και στα Independent Spirit Awards και είναι πρωταγωνίστρια της ταινίας που είναι πιθανό να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Και έπειτα υπάρχει η Τόρες, η οποία πρωταγωνιστεί στη βραζιλιάνικη ταινία «I’m Still Here». Στην πραγματικότητα, γράφει ο Kyle Buchanan, οποιαδήποτε από τις τρεις μπορεί να κερδίσει.
Β΄ Ανδρικός Ρόλος: Κίραν Κάλκιν, «A Real Pain»
Έχει αναδειχτεί νικητής στην κατηγορία σε όλες τις σημαντικές διοργανώσεις.
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Ζόε Σαλντάνα, «Emilia Pérez»
Αν υπάρχει μια υποψηφιότητα που επέζησε από την υπόθεση «Emilia Pérez», αυτή είναι της Σαλντάνα, η οποία μετά από χρόνια σε μπλοκμπάστερ τύπου «Avatar» βρήκε έναν ρόλο που μπόρεσε να αναδείξει όλα όσα είναι ικανή να κάνει.
Πρωτότυπο Σενάριο: «Anora»
Ο δρόμος για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας περνάει σχεδόν πάντα μέσα από τις κατηγορίες σεναρίου. Το «A Real Pain» του Τζέσε Άιζενμπεργκ κέρδισε τόσο στα BAFTA όσο και στα Independent Spirit Awards, αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει υποψηφιότητα για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Από τότε που η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου διεύρυνε το πεδίο για το κορυφαίο βραβείο πέρα από τις πέντε υποψηφιότητες, καμία ταινία δεν έχει κερδίσει Όσκαρ Σεναρίου χωρίς να έχει κερδίσει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Διασκευασμένο Σενάριο: «Conclave»
Αν το «Conclave» πάρει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, δεν υπάρχει λόγος να χάσει το Διασκευασμένο Σενάριο. Αν αποτύχει, το «Anora» είναι βέβαιο ότι θα πάρει τη νίκη.
Επίσης, σύμφωνα με τα προγνωστικά του Buchanan, το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας θα πάρει το «I’m Still Here (Βραζιλία)» και το Όσκαρ Animation το πολυσυζητημένο «Flow».
Variety
Το «The Brutalist» και το «Conclave» προβλέπεται να κερδίσουν τα περισσότερα αγαλματίδια, αλλά το «Anora» θα διεκδικήσει το κορυφαίο βραβείο της βραδιάς, γράφει ο Clayton Davis.
«Ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός Κρίστοφερ Γουόκεν είπε κάποτε: ‘Στην καλύτερη περίπτωση, η ζωή είναι εντελώς απρόβλεπτη’. Θα μπορούσε κάλλιστα να αναφέρεται στη φετινή κούρσα των βραβείων Όσκαρ. Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, το Variety -μαζί με μεγάλο μέρος της βιομηχανίας- είχε το βλέμμα στραμμένο σε έξι πιθανούς νικητές για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Τώρα, καθώς η σκόνη κατακάθεται, το πεδίο έχει περιοριστεί σε τρεις: Anora, The Brutalist και Conclave».
Καλύτερη Ταινία: «Anora»
Μπορεί να κερδίσει: «Conclave»
Σκηνοθεσία: Σον Μπέικερ, «Anora»
Μπορεί να κερδίσει: Μπρέιντι Κόρμπετ («The Brutalist»)
Α΄ Ανδρικός Ρόλος: Έϊντριεν Μπρόντι, «The Brutalist»
Μπορεί να κερδίσει: Ρέιφ Φάινς («Conclave»)
Α΄ Γυναικείος Ρόλος: Ντέμι Μουρ, «The Substance»
Μπορεί να κερδίσει: Μάικι Μάντισον («Anora»)
Β΄ Ανδρικός Ρόλος: Κίραν Κάλκιν, «A Real Pain»
Μπορεί να κερδίσει: Τζέρεμι Στρονγκ («The Apprentice»)
Β΄ Γυναικείος Ρόλος: Ιζαμπέλα Ροσελίνι, «Conclave»
Μπορεί να νικήσει: Ζόε Σαλντάνα («Emilia Pérez»)
Πρωτότυπο Σενάριο: «A Real Pain», Τζέσε Άιζενμπεργκ
Μπορεί να νικήσει: «Anora», Σον Μπέικερ
Διασκευασμένο Σενάριο: «Conclave», Πίτερ Στρόχαμ
Μπορεί να νικήσει: «Nickel Boys», ΡαΜελ Ρος Τζόσλιν Μπαρνς
Επίσης, σύμφωνα με τα προγνωστικά του Clayton Davis, το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας θα πάρει το «I’m Still Here (Βραζιλία)» και το Όσκαρ Animation το «The Wild Robot», αν και θα μπορούσε να νικήσει το «Inside Out 2».
The Hollywood Reporter
Καλύτερη Ταινία: Anora
«Οι ταινίες Brutalist, The Substance και Nickel Boys αγαπήθηκαν από τους σινεφίλ. Το A Complete Unknown και το Wicked είναι ταινίες που αρέσουν στο κοινό. Νικητής σε BAFTA και SAG αναδείχτηκε το Conclave, νικητής σε Κάννες, PGA, DGA, Critics Choice και Spirit, ήταν το Anora», γράφει ο Scott Feinberg, που συνυπογράφει τα προγνωστικά με τον David Rooney, επικεφαλής κριτικό κινηματογράφου του THR. Και προσθέτει: «Δεδομένης της πρόσφατης προτίμησης των ψηφοφόρων σε πιο δύσκολες ταινίες (π.χ. Parasite και Everything Everywhere All at Once), κρατήστε το Anora».
Σκηνοθεσία: Σον Μπέικερ, «Anora»
Α΄ Ανδρικός Ρόλος: Έϊντριεν Μπρόντι, «The Brutalist»
Α΄ Γυναικείος Ρόλος: Ντέμι Μουρ, «The Substance»
Β΄ Ανδρικός Ρόλος: Κίραν Κάλκιν, «A Real Pain»
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Ζόε Σαλντάνα, «Emilia Pérez»
Διασκευασμένο Σενάριο: «Conclave»
Πρωτότυπο Σενάριο: «Anora»
Ακόμη, το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας αναμένεται θα κερδίσει το «I’m Still Here» (Βραζιλία) και το Όσκαρ Animation το «The Wild Robot».