Η εξυπηρέτηση που βιώνουν οι πολίτες από τη λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών, αποτυπώνεται από τον όγκο των συναλλαγών που ξεπέρασαν τις 1,45 δισ. το 2023, ήτοι αυξημένες κατά 18,5% σε σχέση με το 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το διάστημα Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» 1.453.680,496 φορές, καταγράφοντας αύξηση κατά 226 εκατομμύρια, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενο χρονιά, το 2022.
Στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών TaxisΝet ή web banking και οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου, χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι από το 2022 στις ψηφιακές συναλλαγές συνυπολογίζονται και οι ψηφιακές «οικονομικές» συναλλαγές. Πρόκειται για περιπτώσεις που ο πολίτης έχει πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες του οικονομικού τομέα εκτός προτύπου oAuth 2.0 (φορολογικές, τελωνειακές, πόθεν έσχες κλπ). Οι συγκεκριμένες συναλλαγές πλέον αποτυπώνονται μετά την αναβάθμιση των υποδομών και υπολογιστικών εργαλείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
«Καθημερινά ενισχύουμε το ψηφιακό άλμα της Ελλάδας με αμφίδρομο όφελος για τους πολίτες και τη Δημόσια Διοίκηση. Στόχος μας είναι η καθημερινότητα να γίνεται για όλους φιλικότερη με λιγότερη γραφειοκρατία, να εξοικονομούνται πόροι και το κράτος να ανακτά την εμπιστοσύνη των πολιτών», ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.