Εάν δεν είχαμε τις θεομηνίες Daniel και Elias που επέφεραν τεράστιες καταστροφές, μεταξύ των οποίων και του σιδηροδρομικού δικτύου σε πολύ μεγάλο τμήμα, σήμερα θα είχαμε ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότηση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Κι αυτό επειδή η η ΕΡΓΟΣΕ παρέδωσε το τελευταίο τμήμα του σύγχρονου ηλεκτρονικού τύπου συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, από Οινόη έως Τιθορέα, με το οποίο ολοκληρώνεται το συμβατικό αντικείμενο της περιβόητης σύμβασης 717.
Θυμίζω ότι στα τμήματα που έχουν καταστραφεί ολοκληρωτικά, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση είχαν παραδοθεί, όμως τώρα θα πρέπει να φτιαχτούν από την αρχή, με ορίζοντα πλήρης κυκλοφορίας και των δύο γραμμών σε ενάμιση χρόνο από τώρα.
Παράλληλα, παραδόθηκε και το αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα, εντός του υφιστάμενου χώρου του ΚΕΚ ΣΚΑ.
Μέχρι σήμερα, είχαν παραδοθεί τα εξής τμήματα προς χρήση στον ΟΣΕ, τα οποία και λειτουργούσαν:
4/11/2015, σηματοδότηση στο τμήμα Πλατύ – Θεσσαλονίκη
9/12/2021, τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης
10/12/2021, σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας - Προμαχώνας
1/11/2022, σηματοδότηση στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα
26/7/2023, σηματοδότηση στο τμήμα ΣΚΑ- Οινόη
8/8/2023, σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ και τηλεδιοίκηση Λάρισας.
«Με δεδομένες τις καταστροφές που άφησαν πίσω τους οι διαδοχικές κακοκαιρίες στη Θεσσαλία, η ΕΡΓΟΣΕ παραμένει διαθέσιμη και αποφασισμένη να κάνει ότι χρειαστεί, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός.