Οι αίθουσες έκτακτων συσκέψεων του υπουργικού συμβουλίου στο Λονδίνο έχουν λάβει την κωδική ονομασία COBRA (Cabinet Office Briefing Rooms) . Xρησιμοποιούνται όταν ειδικές επιτροπές καλούνται να συντονίσουν τις ενέργειες των κυβερνητικών φορέων για την αντιμετώπιση εθνικών, ή περιφερειακών, ή διεθνών κρίσεων με σημαντικές επιπτώσεις για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Βρετανία αναγκάστηκε να ενεργοποιήσει ακόμα και αυτό το ειδικό σχήμα, μετά το error της Crowdstrike που απορύθμισε τα Windows της Microsoft σε τεράστιες γεωγραφικές ζώνες ανά τον πλανήτη.
Την ίδια ώρα, μία δημοσιογράφος του BBC γράφει ευρισκόμενη στο αεροδρόμιο του Γκάτγουικ με προορισμό την Σικελία, ότι υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, ενώ συναντά αμέτρητους επιβάτες που δείχνουν φωτογραφίες στα κινητά τους με τεράστιες ουρές σε διαφορετικά αεροδρόμιο και παίζουν...μπίνγκο για να μαντέψουν πότε θα αναχωρήσουν οι πτήσεις τους!
Μεγάλες ουρές έχουν σχηματιστεί σε πολλά αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο καθώς η παγκόσμια διακοπή του Διαδικτύου σταμάτησε τις διαδικασίες check-in για τις πτήσεις — αν και σε ορισμένες τοποθεσίες τα συστήματα επανέρχονται πλέον σταδιακά.
Το αεροδρόμιο του Βρανδεμβούργου του Βερολίνου είναι ένα από αυτά.
«Η διαχείριση των επιβατών συνεχίστηκε με ορισμένους περιορισμούς. Οι αναχωρήσεις έγιναν με περιορισμούς. Υπάρχουν ακόμη χρόνοι αναμονής. Δυστυχώς, ορισμένες πτήσεις χρειάστηκε να ακυρωθούν από τις αεροπορικές εταιρείες. Τα συστήματα του αεροδρομίου έχουν επανεκκινηθεί και σταδιακά επιστρέφουμε στην κανονική λειτουργία», ανέφερε το αεροδρόμιο.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Eurowings, θυγατρική της Lufthansa, λέει ότι αναγκάστηκε να ακυρώσει τις πτήσεις εσωτερικού της Γερμανίας καθώς και τα δρομολόγια από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω διακοπής των διαδικασιών check-in και επιβίβασής της. Κάλεσε τους ανθρώπους που ταξιδεύουν στο εσωτερικό της Γερμανίας να κλείσουν εισιτήρια τρένων και να τα υποβάλουν στην εταιρεία για αποζημίωση!
Στη Νότια Κορέα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ανέφεραν προβλήματα, προκαλώντας καθυστερήσεις στις επιβιβάσεις επιβατών στο διεθνές αεροδρόμιο Incheon, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, δήλωσαν αξιωματούχοι του αεροδρομίου.
Η κορεάτικη Jeju Air Co. είπε ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με την έκδοση εισιτηρίων και άλλες υπηρεσίες στον ιστότοπό της.
Η Air Premia Inc. δήλωσε ότι οι βασικές υπηρεσίες στον ιστότοπό της, όπως κρατήσεις εισιτηρίων, ακυρώσεις και online check-in, δεν λειτουργούσαν.
Ο ιστότοπος της Eastar Jet Co. δεν ήταν προσβάσιμος από νωρίς την Παρασκευή. Αξιωματούχοι του αεροδρομίου Incheon στην Σεούλ και το υπουργείο Μεταφορών της χώρας δήλωσαν ότι ελέγχουν την έκταση της ζημιάς.
Η AirAsia ανακοίνωσε στη σελίδα της στο Facebook της Ταϊλάνδης ότι το σύστημα κρατήσεων και το check-in της είχε επηρεαστεί και ενθάρρυνε τους επιβάτες να πάνε νωρίς στα αεροδρόμια καθώς ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πιο αργό check-in και μεγαλύτερες ουρές.
Στις ΗΠΑ, η United Airlines είπε ότι η διακοπή επηρεάζει τα συστήματα υπολογιστών της και προειδοποίησε τους πελάτες για πιθανές καθυστερήσεις πτήσεων.