Πέντε πράγματα που απαγορεύεται ρητά να κάνουμε αν χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή της δουλειάς

Προσοχή: Ελλοχεύει ο κίνδυνος να εκτεθούμε ανεπανόρθωτα.
.
Eva-Katalin via Getty Images
.

Όταν εργαζόμαστε για μια εταιρεία και ειδικά εφόσον δουλεύουμε είτε από το σπίτι, είτε σε υβριδικά περιβάλλοντα, συχνά χρησιμοποιούμε κάποιον φορητό υπολογιστή που μας έχουν παραχωρήσει οι εργοδότες. Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε το λάπτοπ της δουλειάς σαν να ήταν ο προσωπικός μας υπολογιστής.

Προκειμένου λοιπόν να διακρίνουμε τα όρια μεταξύ εργασιακής και προσωπικής ζωής, οι ειδικοί στον τομέα της πληροφορικής, μοιράζονται στην HuffPost τoυς περιορισμούς που θέτουν στον εαυτό τους όταν πρόκειται για τον υπολογιστή της δουλειάς.

Δεν μεταχειριζόμαστε το λάπτοπ της δουλειάς σαν να ήταν ο προσωπικός μας υπολογιστής

Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο φορητός υπολογιστής της δουλειάς, ανήκει στον εργοδότη.

«Όσο κι αν τον χρησιμοποιούμε, ακόμα κι αν τον παίρνουμε μαζί μας στο σπίτι, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για την προσωπική μας ιδιοκτησία. Ακόμη κι αν φέρουμε οι ίδιοι την ευθύνη για οτιδήποτε προκύψει», προειδοποιεί η Ζακλίν Πίτερ, ανώτερη σύμβουλος του Vantage Technology Consulting Group.

Ως εκ τούτου, σε καμία των περιπτώσεων δεν παίρνουμε την πρωτοβουλία να απενεργοποιήσουμε λειτουργίες ασφαλείας, όπως το κλείδωμα οθόνης ή τυχόν προγράμματα προστασίας από ιούς.

Δεν αφήνουμε το λάπτοπ μας ξεκλείδωτο εφόσον δεν βρισκόμαστε κάπου τριγύρω

Στο λάπτοπ της δουλειάς συνήθως διατηρούμε ευαίσθητες πληροφορίες και δεδομένα. Επομένως δεν αφήνουμε τις συσκευές μας χωρίς επίβλεψη και ειδικά χωρίς τις απαραίτητες «προφυλάξεις».

«Ως επαγγελματίας στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, ποτέ δεν ξεχνώ να κλειδώνω τον υπολογιστή μου αποχωρώντας από το γραφείο. Ακόμα κι όταν βιάζομαι τρομερά ή πρέπει οπωσδήποτε να πάω στο μπάνιο», δηλώνει κατηγορηματικά ο Αβίβ Λιβάι, ειδικός κυβερνοασφάλειας στο Atera, μια πλατφόρμα απομακρυσμένης παρακολούθησης και διαχείρισης για επαγγελματίες πληροφορικής.

«Αφήνοντας τον υπολογιστή μας ξεκλείδωτο, προσφέρουμε στους γύρω μας πρόσβαση σε εμπιστευτικές πληροφορίες και προσωπικά δεδομένα, όπως για παράδειγμα τα στοιχεία της πιστωτικής μας κάρτας», καταλήγει

Φροντίζουμε να μην κάνουμε προσωπικές συζητήσεις μέσα από τον υπολογιστή της δουλειάς

Πάντοτε καραδοκεί ο κίνδυνος οι εργοδότες να παρακολουθούν εξ αποστάσεως οτιδήποτε κι αν πληκτρολογούμε στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το Messenger.

Άλλωστε, δεν πρέπει να λησμονούμε πως ο εργοδότης έχει το δικαίωμα να ζητήσει πίσω τον φορητό υπολογιστή ανά πάσα στιγμή και με οποιαδήποτε αφορμή. Εκτός αυτού όμως, ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών χρησιμοποιεί λογισμικό παρακολούθησης των εργαζομένων, ώστε να έχει πλήρη εικόνα αναφορικά με το πως περιηγούνται οι υπάλληλοι στο διαδίκτυο.

«Οι υπολογιστές της δουλειάς παρακολουθούνται σε μεγάλο βαθμό για λόγους κυβερνοασφάλειας. Έτσι, ο νούμερο ένα κανόνας που θέτω στον εαυτό είναι να μην κουτσομπολεύω μέσα από το λάπτοπ της δουλειάς», μας συμβουλεύει ο Άλεξ Ραμίρο, ανεξάρτητος σύμβουλος πληροφορικής με έδρα το Όστιν.

Δεν κάνουμε προσωπικές αναζητήσεις στο Google

«Θα απέφευγα να ψάξω το οτιδήποτε προσωπικό σε μια συσκευή που μου παρέχεται από την εταιρεία για την οποία εργάζομαι. Ειδικά αν επρόκειτο για κάτι ”ένοχο”. Και ενώ πολλοί εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο που εγκυμονεί η χρήση λογισμικού που σχετίζεται με τη δουλειά για προσωπικές αναζητήσεις, δεν καταλαβαίνουν ότι αυτό ισχύει για οποιαδήποτε υπηρεσία χρησιμοποιούν στον υπολογιστή της δουλειάς. Ακόμα και για εφαρμογές όπως το mail», επισημαίνει ο Όρεν Ελιμέλεχ, επικεφαλής ασφαλείας πληροφοριών της Atera.

Παράλληλα ο Ελιμέλεχ δεν παραλείπει να ανφέρει ότι ως εργαζόμενοι θα πρέπει να αποφύγουμε εντελώς τις επισκέψεις σε ιστοσελίδες με ακατάλληλο ή προσβλητικό περιεχόμενο, όπως σε ιστότοπους που σχετίζονται με τον τζόγο, την πορνογραφία ή άλλες παράνομες δραστηριότητες.

Δεν διατηρούμε προσωπικά έγγραφα στον υπολογιστή της δουλειάς και μάλιστα χωρίς αντίγραφο ασφαλείας

Αρκετοί εργοδότες μετά τη διακοπή μιας συνεργασίας, στερούν αυτόματα από τον εργαζόμενο την πρόσβαση στον υπολογιστή της δουλειάς. Έτσι, αν από την αρχή δεν κατανοήσουμε ότι το λάπτοπ της δουλειάς δεν μας ανήκει, υπάρχει ο κίνδυνος να χάσουμε πολύτιμα ένα σωρό πολύτιμα αρχεία, σε λίγα μόλις λεπτά.

«Δεν θα διατηρούσα ποτέ οποιοδήποτε έγγραφο ζωτικής σημασίας στον υπολογιστή της δουλειάς, χωρίς να έχω στην κατοχή μου τουλάχιστον ένα αντίγραφο. Είτε μιλάμε για φορολογικά έγγραφα, είτε για προσωπικές επαφές και φωτογραφίες, είναι σημαντικό σε περίπτωση απόλυσης να μπορούμε να τα διασώσουμε», υπογραμμίζει η Πίτερ.