Εχουν δίκιο όσοι διαβάζουν ότι έρχονται τα υδροπλάνα, θα πετάξουν τα υδροπλάνα, και υδροπλάνα δε βλέπουν.
Η απίστευτη ελληνική γραφειοκρατία έχει δημιουργήσει μεγάλες αγκυλώσεις, με αποτέλεσμα οι αποφάσεις και οι εγκρίσεις για υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία να βγαίνουν με το σταγονόμετρο.
Ωστόσο, πληροφορίες μου θέλουν την εταιρεία «GRECIAN AIR SEAPLANES» να επιχειρεί να φέρει τουλάχιστον ένα υδροπλάνο το φθινόπωρο του 2022, ώστε με τις απαραίτητες δοκιμές πτήσεων να ανοίξει τον δρόμο προκειμένου να έρθει τουλάχιστον ένα ακόμα και να ξεκινήσουν πτήσεις τον Φεβρουάριο του 2023, εξυπηρετώντας πολύ και την κρουαζιέρα στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία αυτά ενισχύονται από την κινητικότητα που υπάρχει στον τομέα των αδειοδοτήσεων και των εγκρίσεων, καθώς μετά την έγκριση του πρώτου πανελλαδικά υδάτινου πεδίου στη Χαλκιδική, ήρθε η έγκριση δύο ακόμα υδάτινων πεδίων σε Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη, τα πρώτα στην Πελοπόννησο, κατόπιν αίτησης της εταιρείας «ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ Α.Ε.»
Η «ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ Α.Ε.», φορέας Διαχείρισης του Τουριστικού Λιμένα Ερμιόνης και του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών του Λιμένα Πόρτο Χελίου, σε στενή συνεργασία και με την πλήρη υποστήριξη του Δήμου Ερμιονίδας, προχώρησε στην έγκριση των δύο υδάτινων πεδίων τα οποία θα αποτελούν πρωτοποριακές «πύλες εισόδου» τόσο για τους τουρίστες, όσο και για τους κατοίκους των περιοχών. Η εταιρεία «Ερμιονίδα Α.Ε» δραστηριοποιείται στην κατασκευή και εκμετάλλευση Τουριστικών Λιμένων.
Οι εγκρίσεις των δυο Υδάτινων πεδίων εκδόθηκαν, βάσει του Ν.4663/20, από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού(ΓΕΝ) σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Για την υλοποίηση της έγκρισης των δύο υδάτινων πεδίων, η «ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ Α.Ε.» επέλεξε ως ανάδοχο την «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ» που είναι η πρώτη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των υδατοδρομίων και των υδάτινων πεδίων καθώς έχει ολοκληρώσει την αδειοδότηση των τριών πρώτων Υδατοδρομίων (Κέρκυρας, Παξών, Πάτρας) και του υδάτινου πεδίου στη Χαλκιδική.
Η διαφορά ανάμεσα στα υδατοδρόμια και στα υδάτινα πεδία, είναι ότι τα υδάτινα πεδία χρειάζονται μόνο έγκριση και όχι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων (κλπ), ενώ επιτρέπεται να πραγματοποιούνται καθημερινά μέχρι έξι ζεύγη πτήσεων τσάρτερ (προσθαλάσσωση - αποθαλάσσωση), ανά αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων. Επιπλέον, των έξι ζευγών πτήσεων, επιτρέπονται οι πτήσεις γενικής αεροπορίας, οι πτήσεις για αεροδιακομιδή, πυρόσβεση, έρευνα και διάσωση, καθώς και οι περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι πτήσεις δύνανται να πραγματοποιούνται από/προς αδειοδοτημένα Υδατοδρόμια και χερσαία αεροδρόμια (με τη χρήση αμφίβιων υδροπλάνων).
Ήδη η αεροπορική εταιρεία “GRECIAN AIR SEAPLANES”, που βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης AOC για πτήσεις υδροπλάνων, ενέταξε το Πόρτο Χέλι και την Ερμιόνη στο δίκτυο των προορισμών που προγραμματίζει να εξυπηρετεί.
«Γενικά τα Υδάτινα Πεδία αποτελούν μια εξαιρετικά ευέλικτη λύση εξυπηρέτησης πτήσεων υδροπλάνων καθώς, βάσει του νόμου, δεν απαιτείται να διαθέτουν τις χερσαίες υποδομές Υδατοδρομίου. Ως εκ τούτου είναι σημαντικό, για την βιωσιμότητα του project, να δημιουργηθούν Υδάτινα Πεδία κυρίως σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος (π.χ πολυτελή ξενοδοχεία, μαρίνες, κ.λ.π) ώστε να λειτουργούν συμπληρωματικά με τα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια αυξάνοντας έτσι το δίκτυο των προορισμών που θα εξυπηρετούν με τις πτήσεις τους τα υδροπλάνα», επισημαίνει ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας.