Μεγάλα έργα υποδομών σημαίνει και αντίστοιχα μεγάλες συντηρήσεις ή και επισκευές, αν χρειαστεί, προκειμένου να αντέχουν στον χρόνο και να διατηρούν σε υψηλό επίπεδο το αίσθημα της ασφάλειας.
Πήγαμε στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, όπου ένα σημαντικό έργο που ξεκίνησε το 2022, στη σήραγγα της Κατερίνης, ολοκληρώθηκε κατά το ήμισυ και εξ ολοκλήρου το 2025.
Το έργο, με συνολική δαπάνη 20 εκατ. ευρώ, αναβαθμίζει τη σήραγγα αναφορικά στην πυραντοχή της, διότι διέρχονται βαρέα οχήματα με επικίνδυνα φορτία, και εκσυγχρονίζει τα συστήματα φωτισμού LED (καλύτερος φωτισμός και πιο οικονομικός σε ενέργεια), ελέγχου και τηλεδιοίκησης, ηλεκτρονικής σήμανσης, ενώ εγκαταστάθηκαν τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και σύστημα αερισμού τα οποία θα ελέγχονται πλήρως από το Κέντρο Διαχείρισης του αυτοκινητόδρoμου.
Ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη ολοκληρώθηκε και ο κλάδος προς Αθήνα θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2025.
Τη Δευτέρα 13 Μαΐου στις 08:00 θα δοθεί ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη -αποκλειστικά για τους οδηγούς Ι.Χ. οχημάτων- της σήραγγας Κατερίνης.
Οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας Κατερίνης αυξάνουν το παρεχόμενο επίπεδο ασφάλειας προς τους οδηγούς, εφάμιλλο με αυτό των νέων σηράγγων του αυτοκινητόδρομου, εναρμονίζοντάς την με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφαλούς λειτουργίας σηράγγων.
Μάλιστα, κατά την επίσκεψή μου στη σήραγγα, γινόταν και η τελευταία επιθεώρηση από το αρμόδιο κλιμάκιο, ενώ το πρωί της Παρασκευής 10 Μαΐου έγινε και άσκηση ετοιμότητας πλήρους κλίμακας.
Η κυκλοφορία θα γίνεται ως ακολούθως:
Για τα οχήματα Ι.Χ. θα διεξάγεται μέσω του αναβαθμισμένου - αμφιδρομημένου κλάδου (προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη), με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.
Αποκλειστικά για τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων (π.χ. φορτηγά, λεωφορεία) θα διεξάγεται μέσω της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης, έως την πλήρη παράδοση της σήραγγας στην κυκλοφορία την άνοιξη 2025.