Τα 8,6 εκατ. έφθασαν το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε τα SMS στο 13033 για κυκλοφορία στους δρόμους δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
Όπως σημείωσει, πρόκειται για 4,7 εκατ. μηνύματα το Σάββατο και 3,9 εκατ. την Κυριακή, ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με το πρώτο lockdown. Στο πρώτο απαγορευτικό, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εστάλησαν 110 εκατ. μηνύματα σε 42 μέρες, δηλαδή κατά μέσο όρο 2,6 εκατ. μηνύματα την ημέρα. «Βέβαια και τότε, στην πρώτη περίοδο (του lockdown) ήταν πολύ λιγότερα, και στη δεύτερη είχαμε προσεγγίσει τα 3 με 3,5 εκατ. μηνύματα. Έχουμε και την προσθήκη τώρα των γονιών που πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο» διευκρίνισε.
«Το σύστημα ανταποκρίνεται επαρκώς, είχαμε ελάχιστες αρρυθμίες στην αρχή, αλλά αν ο πολίτης έχει κάνει φραγή στα πενταψήφια πρέπει να μιλήσει με τον πάροχο για να τα λαμβάνει και να τα στέλνει» πρόσθεσε.
«Δεν βλέπουμε εμείς τις κατηγορίες. Δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός στο σύστημα» ξεκαθάρισε δε. Όπως ανέφερε, τα περί 1 εκατ. μηνυμάτων για άθληση (6) που ανέφερε τη Δευτέρα ο Στέλιος Πέτσας ήταν κατά προσέγγιση.
Από πλευράς του ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ, είπε πως «σε αυτό το δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού, ισχύει ότι ίσχυε ακριβώς στο πρώτο κύμα, όσον αφορά τα μηνύματα στο 13033. Έχει τη χρήση ενός αποκόμματος, όπως μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης να γράψει σε μία κόλλα χαρτί τον λόγο της μετακίνησής του ή να συμπληρώσει τη φόρμα, έτσι μπορεί να το κάνει και από το 13033. Δεν κρατάμε τα μηνύματα αυτά. Δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα να βάζουμε “κόφτη” σε κάποιο πολίτη. Βλέπουμε μόνο το σύνολο των μηνυμάτων. Δεν μπορούμε να δούμε δηλαδή αυτή τη στιγμή αυτά τα στοιχεία, πιθανώς να είναι προσωπικά στοιχεία ενός πολίτη».
Ο κ. Ζαριφόπουλος τόνισε πως «Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει χρέωση στα μηνύματα στο 13033, ακόμα και αν ο πολίτης βλέπει αυτόματα ένα σχετικό μήνυμα, δεν ισχύει αυτό. Ξεκάθαρα σας λέω δεν υπάρχει καμία χρέωση στον πολίτη».
Αναφέρθηκε επίσης και στα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην τηλε-εκπαίδευση, σημειώνοντας πως «στην περίπτωση της Webex υπήρχε πανευρωπαϊκό πρόβλημα στους servers της εταιρείας. Είναι κρίμα γιατί ο κόσμος ταλαιπωρείται. Αλλά δεν έχει να κάνει με τις δικές μας υποδομές».