Πίνακας του Φλαμανδού ζωγράφου του μπαρόκ, Άντονι βαν Ντάικ που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, ενδέχεται να ενταχθεί στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Καλών Τεχνών της Σεβίλλης.
Σύμφωνα με την El País, το έργο «The presentation of the baby Jesus to Saint Barbara» κοσμούσε για πολλές γενιές την οικία μίας οικογένειας στη Χαέν της Ισπανίας, χωρίς κανείς από τα μέλη της να γνωρίζει ποιος είναι ο δημιουργός του.
Προς έκπληξή τους, μια εταιρεία εκτιμητών έργων τέχνης με έδρα τη Μαδρίτη επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για αυθεντικό έργο του Άντονι βαν Ντάικ προκαλώντας το ενδιαφέρον υποψήφιων αγοραστών.
Ωστόσο, το υπουργείο Πολιτισμού της Ανδαλουσίας επιβεβαίωσε στην El País ότι η οικογένεια -που δεν κατονομάζεται και επίσης, δεν έχει επιτρέψει τη λήψη φωτογραφιών του έργου- είναι σε επαφή με το Μουσείο της Σεβίλλης για την πιθανή αγορά του πίνακα.
Θεωρείται ότι το έργο μπορεί να έφτασε στο σπίτι της οικογένειας στη Χαέν μέσω της Σεβίλλης (όπου ζούσαν κάποια μέλη της) τον 17ο αιώνα. Εκείνη την περίοδο περισσότερες από 100 οικογένειες Φλαμανδών, κυρίως έμποροι και τραπεζίτες, εγκαταστάθηκαν στην πόλη της Ανδαλουσίας.
Μετά την πιστοποίηση της αυθεντικότητάς του, ο πίνακας, ο οποίος έφερε εμφανή σημάδια φθοράς, αποκαταστάθηκε σε εργαστήριο της Ανδαλουσίας. Παρόμοια έργα του Φλαμανδού ζωγράφου έχουν πωληθεί σε επταψήφια και οκταψήφια ποσά σε δημοπρασία.
Το 2014, η National Portrait Gallery στο Λονδίνο αγόρασε αυτοπροσωπογραφία του που φιλοτεχνήθηκε λίγο πριν τον θάνατο του ζωγράφου το 1641 έναντι 16 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το 2018, το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βουδαπέστης απέκτησε το γαμήλιο πορτρέτο της κόρης του βασιλιά Καρόλου Α’, έργο του βαν Ντάικ, από τον οίκο Christie’s για 7,5 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Βαν Ντάικ είναι γνωστός για τα πορτρέτα των Γενοβέζων ευγενών και του Καρόλου Α’, βασιλιά της Αγγλίας και της Σκωτίας, των μελών της οικογένειάς του και της αυλής του. Εκτός από τα πορτρέτα, για τα οποία εκτιμήθηκε ιδιαίτερα, ασχολήθηκε και με βιβλικά και μυθολογικά θέματα, εισάγοντας αξιόλογες εικονογραφικές καινοτομίες.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ, Artnews