Εάν θέλουμε να θεωρoύμαστε τακτικοί, τότε στο νοικοκυριό μας, το κάθε αντικείμενο θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη θέση. Με άλλα λόγια, έχει σημασία να γνωρίζουμε: Ακριβώς πού βρίσκονται τοποθετημένα τα καθαρά και που τα βρώμικα ρούχα, πού βάζουμε το οποιοδήποτε προϊόν μέσα στο ψυγείο και σε ποιον ανήκει η κάθε πετσέτα που βρίσκεται κρεμασμένη στο μπάνιο μας.
Ωστόσο, όσο σχολαστικοί κι αν είμαστε στο σπιτικό μας, γιατί όταν μένουμε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, είναι τόσο δύσκολο να διατηρήσουμε τον χώρο σε μια σχετική τάξη;
Και κάπου εδώ, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι υπηρεσίες καθαριότητας υπάρχουν ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Σωστά; Οι περισσότεροι ωστόσο, δεν θα θέλαμε οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου να αντικρίσουν το δωμάτιό μας σε «κακό χάλι».
Τι ορίζεται όμως ως «κακό χάλι»;
Mε άλλα λόγια, τι παρατηρούν οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου στο δωμάτιο ενός επισκέπτη και τι τους αφήνει πραγματικά κακή εντύπωση; Για να μην σπάμε το κεφάλι μας, το προσωπικό φημισμένων ξενοδοχείων απαντά στη HuffPost όλα όσα θέλουμε να γνωρίζουμε.
1. Ορισμένες μη βιώσιμες συνήθειες θα μπορούσαν να μας εκθέσουν σε αρνητικά σχόλια
«Το προσωπικό συχνά παρατηρεί πόσα πλαστικά δοχεία μιας χρήσεως χρησιμοποιούμε για τα νερά ή τους καφέδες μας, καθώς και πόσα ρολά χαρτιού υγείας σπαταλάμε για την περιποίησή μας», επισημαίνει ο Άντι Ντε Σίλβα, Διευθύνων Σύμβουλος του Hotel Emporium , μιας υπηρεσίας φιλοξενίας που ειδικεύεται στις ξενοδοχειακές ανέσεις.
Ευτυχώς όμως, η υιοθέτηση συνηθειών πιο φιλικών προς το περιβάλλον κατά τη διάρκεια των διακοπών είναι αρκετά απλή, ενώ τα ίδια τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν από τη δική τους πλευρά να ενθαρρύνουν μια πιο βιώσιμη στάση.
Aπλές τροποποιήσεις, όπως ο εξοπλισμός των δωματίων με καθαρά γυάλινα ή κεραμικά ποτήρια και βιολογικά σαπούνια καθαρισμού τους, υπόσχονται να κάνουν τη μεγάλη διαφορά.
Ακόμη, για την αποφυγή της απεριόριστης σπατάλης χαρτιού, ένα ξενοδοχείο μπορεί να παρέχει σε καθημερινή βάση τρεις φρεσκοπλυμένες πετσέτες, μια μεγάλη, μια μεσαία και μια μικρή για τα χέρια.
2. Έχει σημασία να μην σκορπίζουμε σκουπίδια σε όλο το δωμάτιο
Όσο περνούν οι μέρες των διακοπών, το να συγκεντρώνουμε μερικά σκουπίδια σε μια συγκεκριμένη γωνιά του δωματίου, είναι από λογικό έως αναμενόμενο. Ωστόσο, τα υπερβολικά πολλά σκουπίδια ή το να εγκαταλείπουμε το δωμάτιο στην απόλυτη ακαταστασία, φέρνουν το προσωπικό σε τρομερά δύσκολη θέση.
«Όταν βλέπω ένα σωρό σκουπίδια σκορπισμένα στους 5 ανέμους, αντιλαμβάνομαι μονομιάς ότι θα δυσκολευτώ πολύ να καθαρίσω το δωμάτιο. Τα βρώμικα αντικείμενα παντού, τα υπολείμματα οδοντόκρεμας στον νεροχύτη ή τα πεταμένα βρώμικα ρούχα στην μπανιέρα με αγχώνουν, ενώ αισθάνομαι ότι θα πιεστώ τρομερά για να τα καθαρίσω όλα έγκαιρα», εξομολογείται στην HuffPost η Κιμ Ράνταλ, υπάλληλος στο Hilton Baltimore Inner Harbor.
3. Δεν παρατάμε τις ηλεκτρονικές συσκευές όπως-όπως: Ούτε τις προσωπικές μας ούτε του ξενοδοχείου
«Ως εργαζόμενοι, προσπαθούμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες άνεση και αξιοπιστία. Έτσι, το θεωρούμε μια μορφή παραβίασης να αγγίζουμε ή να διαβάζουμε άθελά μας τις οθόνες των προσωπικών τους υπολογιστών. Επομένως, προκειμένου να στρώσουμε όμορφα τα κρεβάτια, τηλεχειριστήρια, τάμπλετ, λάπτοπ και smartphones είναι προτιμότερο να τακτοποιούνται στο γραφείο ή το κομοδίνο. Αυτό, αφενός θα γλιτώσει πολύτιμο χρόνο από το προσωπικό και αφετέρου, θα προστατεύσει τα δικά μας προϊόντα τεχνολογίας από τυχόν πτώσεις και κακομεταχείριση», μας συμβουλεύει η Ράνταλ.
4. Το φιλοδώρημα
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, είναι το αν αφήσαμε φιλοδώρημα στην υπηρεσία καθαρισμού ή όχι.
«Αν και δεν είναι το πρώτο πράγμα που εξετάζει ένας υπάλληλος όταν εισέρχεται στο δωμάτιό μας, το φιλοδώρημα είναι ο πιο όμορφος τρόπος να πούμε ένα μεγάλο ”ευχαριστώ” στους ανθρώπους που φροντίζουν το δωμάτιό μας να είναι κάθε φορά σαν την πρώτη. Έτσι, στο επόμενο ταξίδι που θα βρεθούμε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, αφήνουμε στο τέλος της διαμονής ένα ευχαριστήριο σημείωμα και μερικά επιπλέον χρήματα», μας προτρέπει ο Άντι Ντε Σίλβα.