Το ταξίδι με αεροπλάνο για πολλούς αποτελεί μια ευχάριστη εμπειρία, υπάρχουν όμως κι εκείνοι που αισθάνονται άβολα στην καμπίνα και ανυπομονούν να βρεθούν στον προορισμό τους πολύ γρήγορα.
Σίγουρα υπάρχουν τρόποι να μετατρέψουμε τις κουραστικές πτήσεις σε διασκεδαστικές, αλλά χωρίς να το παρακάνουμε και να προκαλέσουμε αναστάτωση στους συνεπιβάτες και το προσωπικό, σε περίπτωση που αισθανθούμε πίεση λόγω της διάρκειας ή του μικρού χώρου. Οι ειδικοί σε θέματα εθιμοτυπίας έχουν εντοπίσει περίεργες συμπεριφορές ταξιδιωτών κατά τη διάρκεια μιας πτήσης και συμβουλεύουν τον κόσμο τον τρόπο για να τις αποφύγουν και να μην τις επαναλάβουν. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις συμβαίνουν όταν υπάρχει έλλειψη σεβασμού προς τους συνεπιβάτες. «Οταν είμαστε ”εγκλωβισμένοι” μέσα σε έναν μικρό χώρο, θα πρέπει να έχουμε πολύ καλούς τρόπους συμπεριφοράς. Δεν μπορώ να ξεφύγω και να απομακρυνθώ εύκολα από τον διπλανό μου όπως μπορώ στο μετρό για παράδειγμα», λέει η Τζόντι Ρ.Ρ. Σμιθ, πρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας Mannersmith Etiquette.
«Οσο πιο ευγενικοί είμαστε, τόσο μπορούμε να βοηθήσουμε στην δημιουργία μιας ατμόσφαιρας όπου όλοι φροντίζουμε ο ένας τον άλλον λίγο περισσότερο. Ολοι θέλουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας το συντομότερο και με ασφάλεια. Λίγη ευγένεια και κατανόηση βοηθούν», συμπλήρωσε η Σμιθ.
Ποιες είναι όμως μερικές από τις πιο αγενείς συμπεριφορές που εμφανίζονται σε αεροπλάνο; Οι ειδικοί αποκαλύπτουν:
- Το πικάντικο φαγητό που κουβαλούν οι επιβάτες στην τσάντα τους και οι δυσάρεστες -για πολλούς- μυρωδιές που εξαπλώνονται στην καμπίνα.
- Οι φωτογραφίες που τραβούν οι επιβάτες τους συνεπιβάτες τους και τις δημοσιεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να ζητήσουν άδεια.
- Ο υπερβολικός θόρυβος που προέρχεται από συζητήσεις και την ένταση από το iPad χωρίς ακουστικά, είναι ενοχλητικός για την καμπίνα.
- Η χρήση του αεροπλάνου για περιποίηση και υγιεινή. «Οι ταξιδιώτες κόβουν τα νύχια τους, πλένουν τα δόντια τους και βγάζουν τα παπούτσια τους. Το αεροπλάνο δεν είναι ”σπα”», λέει η ειδικός σε θέματα συμπεριφοράς, Πατρίσια Ρόσι.
- Παράβλεψη του προσωπικού χώρου. «Μερικοί επιβάτες σπρώχνουν την καρέκλα του μπροστινού τους με τα πόδια ή να τα τοποθετήσουν στον διάδρομο για περισσότερη άνεση. Είναι απαραίτητος ο σεβασμός του χώρου των άλλων».
- Σεβασμός στις αεροσυνοδούς. «Δεν είναι εκεί για να σερβίρουν αναψυκτικά και φαγητό, αλλά παρέχουν ασφάλεια και βοήθεια όποτε χρειαστεί».
- Τα μωρά μπορεί να κλαίνε για ώρες και οι γονείς τους προσπαθούν να τα ηρεμήσουν και ίσως είναι εξαντλημένοι. «Μην τα κοιτάτε με αυστηρό ύφος».
- Πολλοί επιβάτες βγάζουν τα παπούτσια.
- Πολλοί γονείς αφήνουν τα παιδιά να τρέχουν ελεύθερα στον διάδρομο του αεροπλάνου.
- Ενας μεγάλος αριθμός επιβατών χρησιμοποιεί την τουαλέτα λίγα λεπτά μετά την απογείωση. «Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε την τουαλέτα του αεροδρομίου πριν και μετά την αποβίβαση, αν η πτήση είναι μικρής διάρκειας».
- Στην προσγείωση και λίγα λεπτά πριν σταματήσει το αεροπλάνο, οι περισσότεροι επιβάτες προσπερνούν τους συνεπιβάτες που βρίσκονται μπροστά τους στην ουρά για να βγουν από την καμπίνα όσο πιο γρήγορα γίνεται.