Το νέο μοντέλο που θα λειτουργήσει στη Θεσσαλονίκη, όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, παρουσίασε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Όπως είπε ο υπουργός «στοχεύει όχι μόνο στην επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του Οργανισμού, αλλά στην πλήρη αναβάθμιση των συγκοινωνιών της πόλης».
Το σχέδιο του Υπουργείου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, εκκρεμότητα που υφίσταται από το 2017 οπότε και έγινε η κρατικοποίηση του, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος λειτουργικός Οργανισμός με όρους των επόμενων δεκαετιών. Και αυτό γιατί παρά τη βελτίωση του τελευταίου διαστήματος στην απόδοση του Οργανισμού, εξακολουθεί να υπάρχει λειτουργική αδυναμία, κυρίως λόγω των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του και της δυσκολίας εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου.
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν Οργανισμό εναρμονισμένο με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και το πλαίσιο που επιτάσσει η βιώσιμη αστική κινητικότητα. Η βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και η συνέπεια προς τους πολίτες στην εκτέλεσή του αποτελούν τη θεμελιώδη μας προτεραιότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος του ΟΣΕΘ, τόσο σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού όσο και εποπτείας, αλλάζει και αναβαθμίζεται», είπε ο Χρήστος Σταίκούρας.
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη:
- Κατάργηση, μέσω της διαδικασίας εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ και σύσταση ενός νέου δημόσιου Φορέα, σε πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις του Κανονισμού Ε.Κ. 1370/2007.
- Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του ΟΣΕΘ, ως 100% θυγατρική του.
- Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από τον «Νέο ΟΑΣΘ» και ανάθεση σε ιδιώτες, του υπολειπόμενου, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών από τον ΟΣΕΘ. Η διαδικασία αυτή ακολουθείται και σήμερα, μέσω των αναθέσεων που έχουν γίνει στα ΚΤΕΛ. Στόχος όμως είναι να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στις μακροχρόνιες ανάγκες της πόλης, λαμβάνοντας πλέον υπόψιν και την επερχόμενη λειτουργία του μετρό (ήδη αυτό σήμερα γίνεται με τα ΚΤΕΛ).
- Ο «Νέος ΟΑΣΘ» θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που θα μπορεί να υλοποιεί με συνέπεια προς τους πολίτες.
Η διάδοχη κατάσταση του ΟΑΣΘ - Κομβικά σημεία υλοποίησης
Θα υπάρξει σχεδιασμός και αποφάσεις αναφορικά με το συγκοινωνιακό έργο που θα παρέχει ο «Νέος ΟΑΣΘ», καθώς και για το οργανωτικό και λειτουργικό μοντέλο.
Θα γίνει επιλογή περιουσιακών στοιχείων προς μεταβίβαση στον ΟΣΕΘ και περαιτέρω χρήση από τον «Νέο ΟΑΣΘ» καθώς και νομοθετική ρύθμιση για τη σύσταση και λειτουργία του «Νέου ΟΑΣΘ».
Κατόπιν θα γίνει η έναρξη λειτουργίας «Νέου ΟΑΣΘ», με σύναψη συμβάσεων και πρόσληψη προσωπικού.
Επίσης, θα υπάρξει αναδιοργάνωση και στον ΟΣΕΘ, με νομοθετική ρύθμιση, καταγραφή και αξιολόγηση των περιουσιακών στοιχείων προς μεταφορά.
Οσον αφορά στους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, θα γίνει αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων για το υφιστάμενο προσωπικό (μόνιμο προσωπικό και οδηγοί με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου), νομοθετικές ρυθμίσεις και θα εξασφαλιστούν χρηματοδοτικοί πόροι για την πληρωμή τυχόν αποζημιώσεων εκ μέρους «Νέου ΟΑΣΘ» και ΟΣΕΘ κ.λπ.
Εξάλλου, θα γίνει και επίλυση διαφορών με προμηθευτικό σύλλογο ΗΡΑΚΛΗΣ, καθώς εκκρεμούν δικαστικές διενέξεις - αγωγές, από Π.Σ. ΗΡΑΚΛΗΣ κατά ΟΑΣΘ (11,9 εκατ. ευρώ) και από ΟΑΣΘ κατά Π.Σ. ΗΡΑΚΛΗΣ (10,8 εκατ. ευρώ).