Σίγουρα όταν μιλάμε για άρματα μάχης (ή, όπως είναι ο πιο κοινός όρος, τανκ), εκ των πραγμάτων περιμένει να ακούσει κανείς για...πολλά κιλά. Εκ των πραγμάτων ένα τεθωρακισμένο (ακόμα και όταν δεν μιλάμε για άρματα μάχης, μα για τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, ΤΟΜΑ και άλλα είδη) είναι βαρύ- αλλά ακόμα κι έτσι, κάποια είναι πιο βαριά από κάποια άλλα.
Στην περίπτωση της Ελλάδας, το Όπλο Ιππικού - Τεθωρακισμένων είδε ταχεία ανάπτυξη μέσα στις δεκαετίες μετά τον Β′ Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς ο κόσμος λάμβανε σοβαρά υπόψιν τα «μαθήματα» που είχαν προκύψει από τη χρήση των τεθωρακισμένων κατά τον πόλεμο. Ειδικότερα, το Όπλο του Ιππικού- Τεθωρακισμένων «γεννήθηκε» την 21η Φεβρουαρίου 1946, αποτελώντας συνέχεια του Ιππικού, και αναπτύχθηκε μετά την 16η Ιουνίου 1946.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πάνω από έναν αιώνα στους ουρανούς: Όλα τα μαχητικά που πέρασαν από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία
Τα πρώτα σύγχρονα άρματα που έφτασαν στην Ελλάδα το 1946 ήταν τα ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ Mk1 των 28 τόνων, βρετανικής κατασκευής και 52 στον αριθμό, τα οποία αποθηκεύτηκαν στο και για πάνω από 15 μήνες έμειναν αναξιοποίητα, μέχρι που το 1947 εστάλησαν αξιωματικοί για εκπαίδευση στη Βρετανία, οι οποίοι με την επιστροφή τους ενεργοποίησαν τα άρματα και άρχισαν να εκπαιδεύουν πληρώματα. Κατά τα τέλη του 1950, παρελήφθησαν νέα άρματα από τις ΗΠΑ, συνολικά 206 M24 των 20 τόνων. Το 1952 αποκτήθηκαν οι καταστροφείς αρμάτων M18 των 19 τόνων. Το 1957 συγκροτήθηκαν οι πρώτες Επιλαρχίες Αρμάτων με την σημερινή τους μορφή και συγκεκριμένα η 21η και 22α ΕΜΑ (ουλαμοί 5 αρμάτων) που εξοπλίστηκαν με τα νέα άρματα Μ47 των 48 τόνων που παρελήφθησαν εκείνη την εποχή από τις ΗΠΑ. Το 1963 παραλαμβάνονται τα πρώτα άρματα Μ48. Σημειώνεται πως το 1964 είναι η τελευταία χρονιά που η λέξη «Ιππικό» αναγράφεται δίπλα σε όνομα μονάδας του όπλου, με τον τίτλος «Ιππικό» να παραμένει μόνο στο όνομα του όπλου και της αντίστοιχης Διεύθυνσης.
Το 1970 έρχονται τα γαλλικά ΑΜΧ-30 (36 τόνοι) και ακολουθεί μια σειρά παραλαβών νέων αρμάτων για τον Ελληνικό Στρατό, με έναρξη παραλαβών Μ48Α5 το 1980, έναρξη παραλαβών LEO1GR (τα ευρέως γνωστά Leopard) το 1983, έναρξη προγράμματος εκσυγχρονισμού των Μ48Α5 σε Μ48Α5 MOLF το 1992, παραλαβές LEO1A5 και M60A1-M60A3 το 1993, έναρξη παραλαβών LEO2A4 το 2005 (το Leopard 2) και έναρξη παραλαβών το 2006 των LEO2HEL (η ελληνική έκδοση του LEO2A6, το πιο προηγμένο άρμα μάχης που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον ελληνικό στρατό- θεωρείται ένα από τα κορυφαία που υπάρχουν στον κόσμο).
Αυτή τη στιγμή στον ΕΣ παρέχουν τις υπηρεσίες τους το Μ48Α5 MOLF, των 49 τόνων, το Μ60Α3, επίσης των 49 τόνων, το LEO1A5, των 42,2 τόνων, το LEO2A4, των 55,1 τόνων και το LEO2HEL, των 66 τόνων- το οποίο αποτελεί, πέρα από το πιο προηγμένο, και το βαρύτερο- ισχυρότερα εξοπλισμένο άρμα μάχης που είχε ποτέ ο Ελληνικός Στρατός.