«Ποιος είναι το Αφεντικό;»: Όταν οι παραγωγοί κερδίζουν πραγματικά από τις αγορές μας

Η κοινωνική πρωτοβουλία «Ποιος είναι το αφεντικό;», μετά το επιτυχημένο λανσάρισμά της στη Γαλλία, είναι εδώ και μήνες στην Ελλάδα και συντελεί στην βελτίωση της ζωής των παραγωγών.
O Ανδρέας είναι παραγωγός. Με το «Ποιός είναι το Αφεντικό», βλέπει αλλαγή στη ζωή του.
O Ανδρέας είναι παραγωγός. Με το «Ποιός είναι το Αφεντικό», βλέπει αλλαγή στη ζωή του.
Huffpost GR

Μια πρωτοβουλία που έρχεται να δώσει σημασία στις ανάγκες των εγχώριων παραγωγών, αλλά και σε όλη την αλυσίδα της οικονομίας, στηρίζοντας δεκάδες επαγγέλματα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βάζοντας παράλληλα σε πρώτο πλάνο τον καταναλωτή, είναι το «Ποιος είναι το αφεντικό;»

Το καινοτόμο εγχείρημα, που βάζει τον καταναλωτή σε θέση οδηγού, ξεκίνησε και στην Ελλάδα, αφού δοκιμάστηκε με επιτυχία σε άλλες χώρες όπως η Γαλλία στην οποία η αντίστοιχη πρωτοβουλία στηρίζεται από 14,2 εκατ. καταναλωτές, προσφέροντας επιβίωση και αξιοπρεπή ζωή σε περισσότερες από 4000 οικογένειες παραγωγών.

Μόνο το γάλα της πρωτοβουλίας “C’est qui le patron?!” (πρώτο σε κατανάλωση στη χώρα), καταναλώνεται σε περισσότερα από 2 εκατ. μπουκάλια την εβδομάδα, ενώ υπάρχουν 36 προϊόντα σε σύνολο.

Ο κύριος Ανδρέας, από τους πρώτους παραγωγούς που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία δίνοντας το γάλα της παραγωγής του στην ”Ποιος είναι το Αφεντικό;”, δηλώνει στην HuffPost Greece:

«Όταν άκουσα ότι η αμοιβή που διαμόρφωσαν για εμάς οι καταναλωτές είναι 0,475/λ από 0,37 που ήταν μέχρι σήμερα, ένιωσα μεγάλη ικανοποίηση. Η ζωή μας θα αλλάξει προς το καλύτερο ενώ μια τέτοια αμοιβή θα εξασφαλίσει την βιωσιμότητα της κτηνοτροφικής μου μονάδας».

Στην ερώτηση για το πως βλέπουν το μέλλον τους τώρα μέσω της συμμετοχής τους στην Ποιος είναι το Αφεντικό; δήλωσε : «Βλέπουμε το επάγγελμά μας πολύ πιο αισιόδοξα. Η διασφάλιση της παραγωγής και ο συνεχής εκσυγχρονισμός είναι τώρα μια ρεαλιστική προοπτική. Οι καταναλωτές με την συμμετοχή τους, όχι μόνο στηρίζουν τον πρωτογενή τομέα, αλλά και την χώρα μας και τους ίδιους μακροπρόθεσμα μιας και συντηρούν ένα βασικό και υγιές κομμάτι της ελληνικής οικονομίας. Εύχομαι η πρωτοβουλία να μεγαλώσει τόσο ώστε να επεκταθεί στην πλειοψηφία των παραγωγών της χώρας μας. Αυτό θα μου προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ικανοποίηση».

Σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι οι καταναλωτές να αποφασίζουν για τις προδιαγραφές παραγωγής, την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων, έχοντας πλήρη γνώση για το πού πηγαίνουν τα χρήματά τους, στηρίζοντας ταυτόχρονα τους παραγωγούς της χώρας μας ώστε να μπορούν να επιβιώνουν από το επάγγελμά τους.

Ο άνθρωπος που πλαισιώνει το συγκεκριμένο εγχείρημα και στα ελληνικά δεδομένα, κ. Χαράλαμπος Κώτσου, είχε αναφέρει παλιότερα στην HuffPost Greece ότι «στόχος είναι η Μάρκα του Καταναλωτή να γίνει και στην Ελλάδα ένα καινοτόμο φαινόμενο».

Ο κ. Χαράλαμπος Κώτσου.
Ο κ. Χαράλαμπος Κώτσου.
Huffpost GR

Στην διαδικτυακή πλατφόρμα www.imarkatoukatanaloti.gr αναρτώνται ερωτηματολόγια με τις προδιαγραφές του κάθε προϊόντος. Οι καταναλωτές επιλέγουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν, βλέποντας διαδραστικά και σε πραγματικό χρόνο πώς η κάθε επιλογή τους επηρεάζει την αμοιβή του παραγωγού αλλά και την τελική τιμή λιανικής πώλησης. Τα προϊόντα έπειτα παράγονται, ακολουθώντας υπεύθυνα τις προδιαγραφές που έχουν αποφασίσει οι καταναλωτές. Αγοράζοντάς τα, θα ξέρουν ότι ο παραγωγός αμείβεται σωστά, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα με σημαντικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και τις καλές πρακτικές.

To γάλα μέχρι στιγμής βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλου, ενώ αναμένεται να εμφανιστέι και σε άλλες υπεραγορές.

Δημοφιλή