«... Και οι τέσσερις μου κόρες αγαπούν την μοτοσικλέτα, αφού από όταν γεννήθηκαν, θυμούνται και τους δυο τους γονείς να οδηγούν μοτοσυκλέτα. Ξέρουν ότι και μόνο η προετοιμασία για τους δυο αγώνες είναι σκληρή και πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν γιατί το κάνω, αλλά σίγουρα θαυμάζουν το πείσμα και την επιμονή μου. Κατανοούν όλες τους την επικινδυνότητα και το ρίσκο αυτών των αγώνων και φυσικά ανησυχούν....»
Οδηγός αγωνιστικής μοτοσικλέτας, «προς το παρόν η μοναδική Ελληνίδα που συμμετέχει σε αγώνες ράλι» και η πρώτη Ελληνίδα που θα τρέξει στο Ράλι Ντακάρ.
Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου απαντά στις ερωτήσεις της HuffPost Greece λίγο πριν τις δύο μεγάλες προκλήσεις, το Merzouga Rally (31 Μαρτίου - 5 Απριλίου) και το Morocco Desert Challenge (11 - 20 Απριλίου).
Οι οκτώ μοτοσικλέτες -με πρώτη τη Honda που απέκτησε μαθήτρια ακόμη της Α Λυκείου- η απόφαση πριν από μία δεκαετία να τρέξει σε αγώνες, η οικογένεια και η ανησυχία των παιδιών της, η ταχύτητα αλλά και το χειρότερο σενάριο και κυρίως, οι 5 μεγαλύτερες δυσκολίες του Ράλι Ντακάρ, ενός από τους πιο δύσκολους αγώνες με μηχανοκίνητα οχήματα -μία προς μία.
-Αρσακειάδα ετών 16 με μηχανή. Πώς προέκυψε; Πώς αντέδρασαν οι γονείς σου στο απροσδόκητο αίτημα; Ανησύχησαν;
Δεκαέξι χρονών, Α Λυκείου, κάθε μέρα στο σχολείο με ένα HONDA C50 το πρώτο μου μηχανάκι. Με δίπλωμα, κράνος, πάντα προσεκτική στον δρόμο, φαντάζομαι θα ανησυχούσαν οι γονείς μου, αλλά σίγουρα μου είχαν εμπιστοσύνη. Σπάνιο για ένα κορίτσι να οδηγεί μηχανάκι, όμως δεν έχω να θυμηθώ κάποια ιδιαίτερη αντίδραση.
-Πόσες μοτοσικλέτες έχεις αλλάξει έκτοτε; Είχες ποτέ ατύχημα; Εάν ναι, κάποιο σοβαρό που ενδεχομένως σε προβλημάτισε;
Από τότε μέχρι σήμερα νομίζω ότι έχω κάνει δικές μου οκτώ μοτοσικλέτες και για κάθε μια έχω να διηγηθώ και μια άλλη ιστορία.
Την τρίτη αγωνιστική μέρα στο Libya Rally στο Μαρόκο, είχα ένα κάταγμα στην αριστερή μου κλείδα έπειτα από μία άσχημη πτώση.
-ΕΜΠ και σπουδές Αρχιτεκτονικής, καριέρα, μητρότητα Χ 4 και η μοτοσικλέτα πάντα παρούσα;
Πάντα η μοτοσυκλέτα ήταν όχι μονάχα μέσο μετακίνησης για μένα, αλλά μια ξεχωριστή συνήθεια ένας διαφορετικός τρόπος ζωής.
-Πότε αποφάσισες να μπεις στην ιστορία των αγώνων; Είναι μία υπόθεση που απαιτεί χρόνο (για προετοιμασία) και χρήμα (ομάδα, χορηγούς). Ποιο είναι το κόστος για ένα διάσημο ράλι όπως το Ντακάρ;
Πριν δέκα περίπου χρόνια συμμετείχα στον πρώτο αγώνα με την μοτοσικλέτα μου. Σίγουρα οι αγώνες ράλι απαιτούν εντατική προετοιμασία και μεγάλη οικονομική υποστήριξη.
Το κόστος για τον μεγαλύτερο αγώνα ράλι όπως το Dakar είναι μεγάλο, αφού μόνο τα έξοδα συμμετοχής είναι αρκετές χιλιάδες ευρώ.
-Οι κόρες σου αγαπούν τις μοτοσικλέτες; Τι σου είπαν όταν ξεκίνησες τη φετινή προετοιμασία για το Merzouga Rally και το Morocco Desert Challenge;
Και οι τέσσερις μου κόρες αγαπούν την μοτοσικλέτα, αφού από όταν γεννήθηκαν, θυμούνται και τους δυο τους γονείς να οδηγούν μοτοσυκλέτα. Ξέρουν ότι και μόνο η προετοιμασία για τους δυο αγώνες είναι σκληρή και πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν γιατί το κάνω, αλλά σίγουρα θαυμάζουν το πείσμα και την επιμονή μου. Κατανοούν όλες τους την επικινδυνότητα και το ρίσκο αυτών των αγώνων και φυσικά ανησυχούν.
-Πόσες γυναίκες συμμετέχουν σε αγώνες μοτοσικλέτας; Οι άνδρες οδηγοί πώς σε αντιμετωπίζουν;
Οι γυναίκες που συμμετέχουμε σε αγώνες μοτοσυκλέτας είμαστε λίγες τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
“Η αλήθεια είναι ότι μιλάω συχνά στον εαυτό μου μέσα από το κράνος”
Στην Ελλάδα είμαι προς το παρόν η μοναδική Ελληνίδα που συμμετέχει σε αγώνες ράλι και οι άντρες οδηγοί και συναθλητές μου, με σέβονται, με υποστηρίζουν και εκτιμούν την προσπάθειά μου.
-Θα είσαι η πρώτη Ελληνίδα που θα τρέξει στο Ντακάρ;
Πράγματι, γεγονός που με γεμίζει ιδιαίτερη συγκίνηση.
-Ποιες είναι οι πέντε μεγαλύτερες δυσκολίες του Ράλι Ντακάρ;
Η επίπονη προετοιμασία για έναν τέτοιο μεγάλο αγώνα.
Η μοναξιά και η αφοσίωση στον στόχο.
Πολλές ώρες οδήγησης κάθε μέρα για πολλές συνεχόμενες μέρες.
Το απαιτητικό τερέν και κυρίως η οδήγηση στους αμμόλοφους.
Ο χρόνος σύμμαχος και εχθρός μου.
-Τι είναι η ταχύτητα; Η δική σου εκδοχή του «ζην επικινδύνως»;
Η ταχύτητα και το αίσθημα της ελευθερίας που αισθάνομαι κάθε φορά που οδηγώ την μοτοσυκλέτα μου, με γεμίζει ενέργεια και δύναμη. Είναι ίσως η δική μου εκδοχή του «ζην επικινδύνως».
-Τι λες στον εαυτό σου πριν από κάθε αγώνα;
Να είμαι συγκεντρωμένη στην οδήγηση, με αντοχή στην δύναμη για να τερματίζω κάθε μέρα και να βγω νικήτρια. Η αλήθεια είναι ότι μιλάω συχνά στον εαυτό μου μέσα από το κράνος.
-Ποιο είναι το χειρότερο σενάριο σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα;
Ένας τραυματισμός που θα με αναγκάσει να εγκαταλείψω την προσπάθεια μου.
-Η συμβουλή που επαναλαμβάνει σταθερά ο (προπονητής σου -αυτή είναι η σωστή λέξη;) Θανάσης Χούντρας;
Ο φίλος μου και μεγάλος συμπαραστάτης μου, Θανάσης Χούντρας, επιμένει πως μόνο όταν κάποιος πιστεύει πραγματικά στον εαυτό του και στις δυνάμεις του, θα καταφέρει να φέρει σε πέρας τον στόχο του. Προσπαθώ και το κάνω πραγματικότητα ιδιαίτερα στις δυσκολίες και στις αντιξοότητες που μου παρουσιάζονται.
*Το Merzouga Rally ξεκινά στις 31 Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Απριλίου. Πρόκειται για την 10η διοργάνωση του Merzouga Rally που λαμβάνει χώρα στην μαροκινή έρημο και η 4η που αποτελεί μέρος του ράλι Ντακάρ. www.merzougarally.com
Το Morocco Desert Challenge, από τις 11 έως τις 20 Απριλίου δοκιμάζει τις αντοχές των οδηγών στις δύσκολες συνθήκες της ερήμου, ενώ ταυτόχρονα οι ίδιοι αγωνίζονται ενάντια και στο ρολόι, κυνηγώντας τον καλύτερο χρόνο. Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου συμμετέχει στην κατηγορία Rally prο- www.moroccodesertchallenge.com.
Η Ελληνίδα οδηγός ετοιμάζεται πυρετωδώς για τη συμμετοχή της στα δύο ράλι, έχοντας ήδη την πολύτιμη εμπειρία των αγώνων Tuareg Rally και Libya Rally.