Porsche: Μετάβαση σε ηλεκτρικά μοντέλα ως το 2030

Με εξαίρεση το θρυλικό 911 που θα παραμείνει με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
LISI NIESNER via Reuters

Η Porsche σχεδιάζει σταδιακά ως το 2030 το 80% των πωλήσεων των αυτοκινητών της να είναι ηλεκτρικά μοντέλα και στοχεύει να διατηρήσει μόνο το θρυλικό 911 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δήλωσε κορυφαίο στέλεχος της στο Reuters.

Τα σχέδια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελείας παρακολουθούνται στενά, μεταξύ άλλων και από περιβαλλοντολόγους, λόγω της επένδυσής της στα e-fuels και της προσπάθειάς της να επιτρέψει η ΕΕ τις πωλήσεις τέτοιων οχημάτων μετά το 2035.

Η Porsche, η οποία δεν είχε προηγουμένως αποκαλύψει τα σχέδια της για να κρατήσει τελικά μόνο ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, θεωρείται ότι συνδέεται στενά με τα ηλεκτρονικά καύσιμα λόγω της επένδυσης στη χιλιανή ενεργειακή εταιρεία HIF Global.

Η αυτοκινητοβιομηχανία θα ηλεκτροδοτήσει πρώτα το SUV Macan, στην συνέχεια το σπορ μοντέλο 718 και στη συνέχεια το best seller της, Cayenne, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας e-fuels της Porsche Καρλ Ντουμς. Το 911, που αντιπροσώπευσε το 13% των πωλήσεων το 2022, αποτελεί εξαίρεση.

″Η στρατηγική μας σε πρώτη φάση είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ... θα παράγουμε το 911 όσο το δυνατόν περισσότερο με κινητήρα εσωτερικής καύσης”, τόνισε ο Ντουμς.

Τα σχέδια της Porsche για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι επενδύσεις της σε ηλεκτρονικά καύσιμα είναι ξεχωριστά, είπε.

Το ηλεκτρονικό καύσιμο παράγεται από το συλληφθέν διοξείδιο του άνθρακα και το ανανεώσιμο υδρογόνο - όταν καίγεται επανεκπέμπει CO2, γεγονός που σύμφωνα με τους υποστηρικτές του το καθιστά ουδέτερο ως προς τον άνθρακα.

Το e-fuel της HIF Global απευθύνεται περισσότερο στην αεροπορική βιομηχανία και τα βαρέα οχήματα, καθώς τα επιβατικά αυτοκίνητα θα γίνουν σχεδόν όλα ηλεκτρικά, πρόσθεσε ο Ντουμς.

Εμπειρογνώμονες σε θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας και επιχειρήσεων δήλωσαν ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα χρησιμοποιηθούν μόνο σε εξειδικευμένα, υψηλής ποιότητας μοντέλα. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα αποφύγουν νέα μοντέλα με ηλεκτρονικό καύσιμο μετά το 2035, έχοντας ήδη δεσμευτεί να δαπανήσουν στην ηλεκτροκίνηση 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Συγκριτικά, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού καυσίμου - που επικεντρώνονται κυρίως στα αεροπορικά καύσιμα - έχουν προσελκύσει λιγότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε επενδύσεις, σύμφωνα με το Pitchbook.

Όπως η Porsche, και η Ferrari πίεσε για μια εξαίρεση της ΕΕ για τα ηλεκτρονικά καύσιμα - η οποία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί - αλλά εξακολουθεί να λέει ότι το 80% των μοντέλων της θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά μέχρι το 2030.

Μια σειρά από μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν επίσης να πουλήσουν πολυτελή, υψηλών επιδόσεων μοντέλα ηλεκτρονικού καυσίμου σε πελάτες αρκετά πλούσιους ώστε να μπορούν να αντέξουν οικονομικά το ακριβό καύσιμο, το οποίο σήμερα μπορεί να κοστίζει έως και 10 λίρες (11,67 ευρώ) ανά λίτρο.

Δημοφιλή