Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών, ενώ οι Βρετανοί φίλοι μας το συνειδητοποίησαν αφότου τα πρώτα φορτηγά παγωτατζίδικα έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους του Λονδίνου.
Άγνωστο όμως παραμένει το πόσο ακόμα οι Λονδρέζοι θα μπορούν να αγοράζουν από τις γειτονιές τους τη γλυκιά απόλαυση αφού υπάρχουν σοβαροί φόβοι πως οι ρύποι από τους κινητήρες των φορτηγών μπορεί να θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και τις ανθρώπινες ζωές.
Τοπικοί αξιωματούχοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ενώ απειλούν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία στα οχήματα μέχρι αυτά να γίνουν φιλικότερα προς το περιβάλλον.
«Κανείς δεν επιθυμεί να έχει άσθμα για ένα παγωτό», δήλωσε πρόσφατα σε τηλεφωνική της συνέντευξη η Καρολάιν Ρούσελ, μέλος του Πράσινου Κόμματος στο Λονδίνο.
Γενικά το ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που μολύνει το Λονδίνο εδώ και χρόνια προβληματίζει έντονα τους αρμόδιους φορείς με περισσότερους από 9.000 Λονδρέζους να εκτιμούν πως θα πεθάνουν πρόωρα μετά από τη μακροχρόνια έκθεση τους στη ρύπανση.
Τα περιβαλλοντικά θέματα στο σύνολο τους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πολιτικής ατζέντας της Βρετανίας για ολόκληρες εβδομάδες. Τον περασμένο μήνα, αξιωματούχοι εισήγαγαν χρέωση σε παλαιότερα, ρυπογόνα οχήματα στο κεντρικό Λονδίνο.
Οι ακτιβιστές πραγματοποιούν σχετικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, ενώ την περασμένη Τετάρτη το Κοινοβούλιο σήμανε συναγερμό εκ νέου για το κλίμα, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων βρετανικών πόλεων.
Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που μεταφέρουν παγωτά από την άλλη πλευρά τονίζουν πως κατανοούν το πρόβλημα, ωστόσο εξηγούν πως αυτό οφείλεται στη βούληση των Βρετανών να αγοράζουν πολύ φθηνά παγωτά.
Οι καταψύκτες των φορτηγών μπορούν να λειτουργήσουν με τον κινητήρα απενεργοποιημένο, δεν ισχύει όμως το ίδιο για όλες τις περιπτώσεις. «Πρέπει να έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου του ντίζελ», είπε σε τηλεφωνική συνέντευξη η νεαρή Έιμι Ράντγκλέι που εργάστηκε σε φορτηγό παγωτατζίδικο στο Λονδίνο για οκτώ ολόκληρα χρόνια πριν ξεκινήσει τη δική της επιχείρηση, το Ice Cream Fat Cows Ice Cream.
Ο οδηγός ενός αντίστοιχου φορτηγού την Παρασκευή δήλωσε από την πλευρά του πως τον ίδιο σεβασμό στο περιβάλλον πρέπει να δείχνουν όλα τα βαρέα οχήματα. Εξήγησε πως το φορτηγό του, το οποίο κοστίζει 100.000 λίρες, πληροί τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές αερίων. «Το όχημά μου δεν καίει πολλά καύσιμα, ωστόσο βλέπω τουριστικά λεωφορεία και πούλμαν να κάνουν πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση. Δεν βλέπω κανείς να προνοεί γι’΄αυτό», υπογράμμισε ο Ντου Μέλι.
Καθώς το Λονδίνο εξετάζει τρόπους μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν όλα τα οχήματα ντίζελ, μια λύση που προτείνεται είναι η τοποθέτηση ειδικών σημάτων στο κέντρο της πόλης όπου θα μπορούν να φορτίζουν με ηλεκτρική ενέργεια τα μηχανήματά τους οι οδηγοί, πράγμα το οποίο θα τους επιτρέψει να σβήνουν τους κινητήρες τους όσον σερβίρουν παγωτά.
Το ενδεχόμενο να περνούν τα καλοκαίρια τους χωρίς φορτηγά παγωτατζίδικα φαίνεται πως προκαλεί τρόμο σε πολλούς Λονδρέζους, αφού δεκάδες αυτών έσπευσαν να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους για το σενάριο μέσω twitter την περασμένη εβδομάδα.
Πρόθυμος να σώσει την βιομηχανία παγωτών από την εξαφάνιση, ένας κατασκευαστής φορτηγών που πωλούν παγωτά, ο Γουίτμπι Μόρισον, επεσήμανε πως εργάζεται συστηματικά για την ανάπτυξη ενός πλήρους ηλεκτρικού συστήματος για τη φόρτιση των μηχανών. «Το παγωτό είναι στη βρετανική παράδοση. Πρόκειται για μια εικόνα με την οποία έχουμε όλοι μεγαλώσει. Θα ήθελα να συνεχίσει να αποτελεί μέρος της ζωής και για τις επόμενες γενιές», σημείωσε χαρακτηριστικά.
(Με πληροφορίες από New York Times)