Σε ολόκληρη την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων η μόδα δεν ήρθε πότε τόσο κοντά στους αθλητές όσο την 26η Ιουλίου, στην έναρξη των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων και στη φαντασμαγορική γιορτή που εκτυλίχθηκε στον Σηκουάνα, στην πόλη του Παρισιού. Τραγουδιστές, ηθοποιοί, παρουσιαστές εμφανίστηκαν με πολυτελείς τουαλέτες και πανάκριβα κοστούμια που παρέπεμπαν σε εικόνες που είθισται να βλέπουμε στο κόκκινο χαλί του Χόλιγουντ.
Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις δεν σταματούσαν μόνο στις λαμπερές προσωπικότητες της μεγάλης οθόνης και της μουσικής σκηνής. Η παρουσία των περισσότερων αθλητικών αντιπροσωπειών μαρτυρούσε σχεδιαστική επιμέλεια υψηλής ραπτικής, αφήνοντας ξεκάθαρα το μήνυμα ότι η μόδα έχει επενδύσει πολλά στην Ολυμπιάδα του Παρισιού.
Καθώς η ώρα προχωρούσε ένα όνομα ακουγόταν περισσότερο από όλα τα άλλα κι αυτό δεν ήταν άλλο από το Louis Vuitton ή σωστότερα τον όμιλο LVMH (Moet Hennesy Louis Vuitton), που κάτω από την ομπρέλα του έχει έναν μακρύ κατάλογο θυγατρικών εταιρειών με πολυτελή είδη και ετερογενείς δραστηριότητες. Όλες οι εταιρείες του ομίλου έντυσαν, στόλισαν, περιποιήθηκαν, μακιγιάρισαν και κέρασαν επίσημους καλεσμένους και αθλητές.
Ανάμεσα στις εμφανίσεις που ξεχώρισαν ήταν η ηθοποιός Σαρλίζ Θερόν, η ερμηνεύτρια Σίνθια Ερίβο, η αρχισυντάκτρια, συγγραφέας και γκουρού της μόδας Άννα Γουίντουρ, οι τραγουδίστριες Ζεντάγια και Αριάνα Γκράντε, η Ισπανίδα επίσης τραγουδίστρια Ροζαλία, η ηθοποιός Σοφία Μπους, η τενίστρια Σερένα Ουίλιαμς και πολλές άλλες.
Ο Γάλλος μεγιστάνας Μπερνάρ Αρνό έχει παίξει καλά το παιχνίδι. Ο διευθύνων σύμβουλος της LVMH, τον οποίο το περιοδικό Forbes έχει κατατάξει Νο 1 στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, διέθεσε 166 εκατομμύρια δολάρια για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος είναι ο μεγαλύτερος χορηγός όλων, ο δυνατότερος υποστηρικτής της γαλλικής ολυμπιακής οργάνωσης.
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί γαλλικοί οίκοι θεώρησαν υποχρέωση τους να στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο τη διεξαγωγή των αγώνων. Ο Μπερνάρ Αρνό όμως ήταν ξεκάθαρος και το δήλωσε. Για εκείνον είναι μια εκπληκτική ευκαιρία να υπενθυμίσουν σε όλο τον κόσμο τη δύναμη της γαλλικής μόδας και να αυξήσουν γενικότερα την απήχηση της Γαλλίας και των γαλλικών ειδών. Με 320.000 επισκέπτες στις προβλήτες του Σηκουάνα και με κοντά 3 εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως, το επιχειρηματικό γκρουπ LVMH πέτυχε τη μεγαλύτερη προώθηση όλων των εποχών. Ο ίδιος σκέφτηκε έξυπνα. Έχοντας τεράστιο ρεύμα ειδικού τουρισμού -λόγω των αγώνων- αυτή την εποχή στο Παρίσι, όλοι όσοι παρακολούθησαν την έναρξη θα επιθυμούν έστω και για μια φορά να επισκεφτούν κάποια από τα καταστήματα του ομίλου. Όσοι πάλι δεν βρίσκονται στο Παρίσι η έμμεση διαφήμιση θα αποτυπωθεί στο νου για τις επόμενες επισκέψεις τους, αλλά και για την αναζήτηση των ειδών στις πόλεις όπου βρίσκονται. Συμπέρασμα; Τα 166 εκατομμύρια δολάρια είναι μια επένδυση που θα του αποφέρει μελλοντικά περισσότερα.
Ποια είναι τα brands του ομίλου που επένδυσαν στη διοργάνωση
Ο όμιλος κάτω από την ομπρέλα του έχει στο σύνολο 75 πολυτελή brands, που αφορούν εταιρείες μόδας, αναψυχής, κοσμημάτων, ρολογιών, καλλυντικών, οινοπνευματωδών και διάφορα άλλα προϊόντα επιλεκτικής διανομής. Μεταξύ των μεγάλων οίκων που έχει είναι Tiffany, Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Berluti, Stella Mc Cartney, Loewe, Lοro Piana, Kenzo, Celine, Sephora, Princess Yachts, Tag Heuer, Bulgari κ.α.
Αν και οι περισσότερες εμφανίσεις είχαν την ταμπέλα του οίκου Louis Vuitton, τουαλέτες δόθηκαν και από τον οίκο Dior που έντυσε τις εκπληκτικές ερμηνεύτριες Lady Gaga, Σελίν Ντιόν, Αγιά Νακαμουρά και Ζιλιέτ Αρμανέ.
Ο οίκος Berluti κατασκεύασε τις στολές της γαλλικής ομάδας. Η εταιρεία είναι γνωστή για τα εξαιρετικής ποιότητας ανδρικά ρούχα και παπούτσια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ένα κοστούμι Berluti ξεκινάει από την τιμή των 4.710 δολαρίων. Το σχεδιαστικό τμήμα του οίκου συνεργάστηκε με τη γνωστή συντάκτρια μόδας Καρίν Ρουατφέλντ, προκειμένου να παρουσιάσουν τις καλύτερες δυνατές εμφανίσεις.
Το brand του ομίλου Sephora ανέλαβε το μακιγιάζ των αθλητών για τη λαμπαδηδρομία, καθώς και το μακιγιάζ των αθλητών για τη στιγμή που θα ανεβαίνουν στο βάθρο στο Champions Park.
H εταιρεία οπτικών Vuarnet παραχώρησε προϊόντα της σε όσους αθλητές χρειάζονταν οπτικά είδη, ενώ τα κοσμήματα Chaumet του ομίλου δημιούργησαν τα μετάλλια των νικητών. Φυσικά η σαμπάνια Moet & Chandon, χορηγία του γκρουπ LVMH, συνεχίζει να ρέει άφθονη σε όλους τους χώρους εκδηλώσεων των επίτιμων καλεσμένων.
Ο όμιλος έχει χορηγήσει με τα προϊόντα του πολλούς αθλητές. Από τις μεγαλύτερες χορηγίες που έχουν ξεχωρίσει είναι του Γάλλου κολυμβητή Λεόν Μαρσάν, αλλά και του παίκτη ράγκμπι Αντουάν Ντουπόντ.
Ο οίκος Dior είναι χορηγός σε δεκαπέντε αθλητές, μεταξύ των οποίων η Αμερικανίδα σταρ του ράγκμπι Αλεξ Μόργκαν και η Τζαμαϊκανή σπρίντερ Ελέιν Θόμσον Χερά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος σχεδίασε ακόμη και τις στολές των ατόμων που προσφέρουν στους νικητές τα μετάλλια. Κανένα περιθώριο στιλιστικής παρασπονδίας ή καμία παραχώρηση για να ξεχωρίσει άλλο brand;