Παλιότερα χρησιμοποιούσαμε τη φράση «έχει χυθεί πολύ μελάνι», θέλοντας να υποδηλώσουμε ότι έχουμε γράψει πολύ για ένα συγκεκριμένο θέμα. Τώρα, στη νέα ψηφιακή εποχή αυτή η φράση τείνει να μη χρησιμοποιείται, αλλά η ουσία παραμένει. Δηλαδή, στην περίπτωση των υδροπλάνων κοντεύουμε να το εξαντλήσουμε το θέμα καθώς για παραπάνω από 6 χρόνια γράφουμε, γράφουμε ότι τώρα θα πετάξουν ξανά τα υδροπλάνα, την ερχόμενη σεζόν… Κι έχουν περάσει πολλές από τότε.
Ποιος ξέρει, ίσως τώρα οι συνθήκες να είναι πιο ώριμες και βλέποντας ότι οι επιχειρηματίες «δεν το βάζουν κάτω», μπορεί το ελληνικό δημόσιο να κινηθεί πιο γρήγορα.
Η μία από τις δύο εταιρείες που προσπαθούν να λειτουργήσουν ξανά τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, η Hellenic Seaplanes και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της, Νικόλας Χαραλάμπους, έχουν κάνει μια σημαντική κίνηση, φέρνοντας το Caravan C-208.
Το επιβατικό υδροπλάνο που πλέον στεγάζεται στη βάση υποστήριξής της Ifly στα Μέγαρα, είναι της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρείας CESSNA και περιμένει την νηολόγηση του από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
Είναι αμφίβιο αεροσκάφος που θα δραστηριοποιηθεί στο δίκτυο υδατοδρομίων της Ελλάδας (προχωρούν οι κατασκευές τους και οι σχετικές αδειοδοτήσεις) με τη χρήση πλωτήρων σε συνδυασμό με το υπάρχον δίκτυο αεροδρομίων.
Το Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για οργανωμένα-τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, ναυλωμένες (charter) ιδιωτικές πτήσεις καθώς και ταξίδια περιηγητικού-τουριστικού περιεχομένου.
Το πολυτελές υδροπλάνο διαθέτει χωρητικότητα 8-12 θέσεων και με μέση ταχύτητα τα 300 χλμ./ώρα, προορίζεται να δώσει έξυπνες λύσεις για γρήγορη μετακίνηση ντόπιων αλλά και τουριστών επιβατών μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.
Η Hellenic Seaplanes προχώρησε πρόσφατα στο «ντύσιμο» του πρώτου της αεροσκάφους, με τα χρώματά της στο εξωτερικό και στο εσωτερικό μέρος του και με το σύνθημα Ενώνουμε την Ελλάδα – Connecting Greece να κυριαρχεί.
Η άφιξη του πρώτου επιβατικού υδροπλάνου στην Ελλάδα αποτελεί μόνο την αρχή καθώς όπως προκύπτει από την εταιρεία στόχος είναι η ενίσχυση του στόλου της με άλλα δύο υδροπλάνα μέσα στο επόμενο έτος ώστε βάσει του επιχειρησιακού της σχεδιασμού να είναι έτοιμη να ικανοποιήσει πολλαπλές πτήσεις στους τουριστικούς προορισμούς και τα νησιά.
Μάλιστα, η εταιρεία προχωρά σε επαφές με τουριστικούς λιμένες που σχετίζονται με την κρουαζιέρα, όπως τον Λιμένα της Κέρκυρας. Η Κέρκυρα και τα γύρω νησιά με τις ομορφιές του Ιονίου Πελάγους προσελκύουν κάθε χρόνο εκατοντάδες δρομολόγια με κρουαζιερόπλοια. Υπολογίζεται ότι ετησίως στην Κέρκυρα «δένουν» περίπου 500 κρουαζιερόπλοια κατά μέσο όρο με περίπου 750.000 επιβάτες που «κατεβαίνουν» για αρκετές ώρες στο νησί. Δεδομένου ότι η Κέρκυρα συνήθως λειτουργεί και ως home port για εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και επειδή οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου είναι στον ίδιο χώρο με τις εγκαταστάσεις λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων, γίνεται σαφές ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες, υδροπλάνα και κρουαζιέρα, πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μια κερδοφόρα σύμπραξη.
Οι επιβάτες συνήθως αποβιβάζονται στην Κέρκυρα για οκτώ ώρες, όπου θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε ένα υδροπλάνο και είτε να κάνουν περιήγηση δια αέρος με χαμηλή πτήση για να απολαύσουν και με αυτόν τον τρόπο το νησί, είτε μέσα σε 15-20 λεπτά να βρεθούν στις μοναδικές ομορφιές των Παξών ή ακόμα και στα Διαπόντια νησιά. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετα οικονομικά οφέλη για όλη την περιοχή με ένα νέο τουριστικό προϊόν ενώ ο επισκέπτης βλέπει στην ουσία περισσότερη Ελλάδα. Υδροπλάνα και κρουαζιέρα θα μπορούν να παρέχουν στους επιβάτες ένα μοναδικό πακέτο υπηρεσιών «μοντέλου Καραϊβικής».
Ας ελπίσουμε το 2024 να είναι η χρονιά των υδροπλάνων, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας.