Πώς οι μεγαλύτερες τάσεις συνδέουν την υγεία, τη διατροφή και το περιβάλλον

Πλέον, συζητούμε για τη βιωσιμότητα, την υγεία μας (φυσική και ψυχική), τον πλανήτη και τις διατροφικές επιλογές μας, κατανοώντας ότι αποτελούν αλληλένδετα στοιχεία.
.
.
Shutterstock

Με αφετηρία το 2024, μεγάλους σταθμούς αποτελούν οι βιώσιμες καταναλωτικές συνήθειες και η σχέση της διατροφής με την υγεία και το περιβάλλον, σύμφωνα με τους τρείς κορυφαίους εμπειρογνώμονες που συνεργάστηκαν για την καταγραφή των insights που ακολουθούν.

Πολυκρίσεις και ευκαιρίες: Συνδυάζοντας Τιμή, Ευκολία και Βιωσιμότητα

Η ανθρωπότητα αντιμετωπίζει μια πολυκρίση. Στον απόηχο της παγκόσμιας πανδημίας, οι πολίτες προβληματίζονται με την ενεργειακή κρίση, τους πολέμους και τον πληθωρισμό. Παράλληλα, υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές, όπως η ανακύκλωση και η ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, καθώς τρεις στους τέσσερις συμφωνούν ότι κατευθυνόμαστε προς περιβαλλοντική καταστροφή.

Το 2023 ήταν το πιο ζεστό έτος στην ιστορία – πλέον απαιτείται σοβαρή δράση για το κλίμα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η έρευνα της Ipsos, μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες παγκοσμίως στη συμβουλευτική διαχείριση, αποκαλύπτει την πρόκληση των brand να ισορροπήσουν τιμή, ευκολία και βιωσιμότητα.

Η Tetra Pak, με δεκαετίες εμπειρίας, δημιουργεί καινοτόμες λύσεις στον τομέα της επεξεργασίας και συσκευασίας τροφίμων, στηρίζοντας τη βιώσιμη παραγωγή και ανάγοντας την ανακύκλωση ως βασικό χαρακτηριστικό της βιώσιμης συσκευασίας. Οι ασηπτικές τεχνολογίες της επεκτείνουν την ζωή των προϊόντων, μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων.

Συνδυάζοντας τις διατροφικές τάσεις με την ανάγκη για ολιστική υγεία

Τα food hacks έρχονται για να βοηθήσουν τον κόσμο που προσπαθεί να προσαρμοστεί στους ταραχώδεις καιρούς, σύμφωνα με την Trendipedia, την διετή έκθεση της Tetra Pak για τις τελευταίες καταναλωτικές τάσεις, στην οποία συνέβαλε και η Ipsos. Influencers και καταναλωτές δείχνουν τρόπους αξιοποίησης βρώσιμων πρώτων υλών, με στόχο την φροντίδα του περιβάλλοντος.

.
.
Tetra Pak

Είναι ευκαιρία για τις εταιρείες να ακολουθήσουν αυτή την τάση, μοιράζοντας πρακτικές συμβουλές που αφορούν την σπατάλη τροφίμων.

Παράλληλα, η ευαισθητοποίηση για την ψυχική υγεία εξελίσσεται σε μια μόνιμη τάση που αντικατοπτρίζεται στις καταναλωτικές συνήθειες, καθώς ο κόσμος αναζητά βιώσιμα προϊόντα για την διατροφή του, τα οποία βοηθούν στη συγκέντρωση, στη διαχείριση του άγχους και στην ευεξία.

Πλέον, συζητούμε για τη βιωσιμότητα, την υγεία μας (φυσική και ψυχική), τον πλανήτη και τις διατροφικές επιλογές μας, κατανοώντας ότι αποτελούν αλληλένδετα στοιχεία.

Παράλληλα, όροι όπως το “eatertainment” (συνδυασμός τροφής και ψυχαγωγίας) δείχνουν ότι η διατροφή παίζει ρόλο σε περισσότερους τομείς από όσους νομίζουμε.

«Βλέπουμε δημιουργικές ιδέες, ανθρώπους με όρεξη που δοκιμάζουν νέες γεύσεις και συνδυασμούς – όπως την βρώση εντόμων. Είναι σημαντικό να εξετάσουμε πως οι νέες διατροφικές τάσεις ενσωματώνονται στην κουλτούρα μας, πως μας βοηθούν την υγεία μας και τον πλανήτη.» δηλώνει ο Matt Carmichael, Head του Ipsos Trends & Foresight Lab.

Οι προκλήσεις είναι πολλές και μεγάλες – αλλά μάλλον τα πηγαίνουμε καλά.

″Καταλαβαίνουμε τί εννοεί η Greta Thunberg όταν λέει ότι το σπίτι μας καίγεται. Είναι μια ανησυχία που μας ενώνει παγκοσμίως. Τώρα, χρειαζόμαστε καινοτομίες που θα αναδείξουν τις βιώσιμες επιλογές ως προφανείς λύσεις” τονίζει η Antonella Maccarone, Business Insights Leader της Tetra Pak.

Πάντως, παρά όσα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, το 73% μας παγκοσμίως λέει ότι είμαστε ευτυχισμένοι.

Και, αν ρωτήσετε την Βillie Ing, Global Head of Trends and Foresight στην Ipsos Strategy, η πιο θετική τάση για το 2024 είναι πως ίσως τα πηγαίνουμε όντως καλά, στα περισσότερα πράγματα.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το Trendipedia ή το τελευταίο Tetra Pak Consumer Index για να δείτε το μέλλον με τη ματιά της Tetra Pak.

Δημοφιλή