Πολλές είναι οι απορίες με τις οποίες για πρώτη φορά έρχονται αντιμέτωποι οι γονείς κατά την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο την εποχή της πανδημίας. Τρεις από τις πιο χαρακτηριστικές, που έχουν να κάνουν με την χρήση της μάσκας, βρίσκουν τις απαντήσεις τους μέσα από ειδικό:
Με πόσες μάσκες θα πρέπει να παιδιά να φεύγουν κάθε πρωί από το σπίτι για το σχολείο;
Δεν υπάρχει ακριβής αριθμός μασκών οι οποίες ενδείκνυται να έχει μαζί του κάθε παιδί στο σχολείο. «Πραγματικά αυτό εξαρτάται από το τι κάνει ένα παιδί», λέει στο CBC η δρ. Σούζι Χότα, ιατρική διευθύντρια πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων στο Πανεπιστήμιο Health Network του Τορόντο, υπογραμμίζοντας, ωστόσο ότι οι μάσκες παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη βοήθεια του ελέγχου του Covid – 19.
«Ο τρόπος με τον οποίο φοράμε μάσκες αυτή την περίοδο για ένα είδος γενικής και ευρείας δημόσιας προστασίας, είναι αυτός που ”υπαγορεύει” ότι μπορούμε να φορέσουμε τη μάσκα μας για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πραγματικά λήξη όσον αφορά το πόσο καιρό μπορούμε να φορέσoυμε την μάσκα προτού την πετάξουμε», λέει.
Το κλειδί δεν είναι να αλλάξουμε τη μάσκα σε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, συμπληρώνει, αλλά όταν το απαιτεί η κατάσταση της μάσκας – αυτό βεβαίως είναι μια πρόκληση για κάθε μαθητή, να καταλάβει πότε έρχεται αυτή η στιγμή.
«Όταν το στόμα είναι υγρό ή βρεγμένο, εάν (η μάσκα) αισθανόμασθε ότι έχει υποστεί κάποια ζημιά, έτσι ώστε να μην διατηρείται η ακεραιότητα της, ή αν νομίζουμε ότι έχουμε ψεκαστεί με κάτι ή κάποιος φτερνίστηκε και (η μάσκα) ολοκλήρωσε τη δουλειά της να μας προστατεύσει, τότε θα έπρεπε να την αλλάξουμε».
Η Χότα προτείνει στα παιδιά να έχουν μια εφεδρική μάσκα διαθέσιμη εάν απαιτείται αλλαγή.
Τι γίνεται αν το παιδιά μας αρνηθούν να φορέσουν μάσκα;
«Αυτό είναι μια πραγματική πρόκληση», είπε ο Χότα. «Έχω ένα πεντάχρονο (με αυτό το ζήτημα), για παράδειγμα, και έχω δουλέψει πάνω σ′ αυτό μαζί του όλο το καλοκαίρι, αλλά δεν είναι εύκολο. Υπάρχουν μερικοί νέοι που δεν τους αρέσει ο τρόπος με τον οποίο αισθάνονται τα πράγματα στο πρόσωπό τους, για παράδειγμα».
Το να βλέπει κανείς τα μεγαλύτερα παιδιά να φορούν τις μάσκες τους θα μπορούσε να βοηθήσει να πείσει τους απρόθυμους να φορούν την δική τους (μάσκα), όπως θα μπορούσε να προκαλέσει τα παιδιά για μια επιλογή ως προς το ύφος και τα μοτίβα μιας μάσκας ή ακόμα και τη δημιουργία μιας έξυπνης δραστηριότητας γύρω απ′ αυτήν.
«Το μήνυμά μου σε όλους είναι πως ακόμη κι αν δεν είναι υποχρεωτικό, δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να δοκιμάσουμε», λέει η Χότα. «Νομίζω ότι όλοι πρέπει να προσπαθούμε πολύ σκληρά για να συνηθίσουν τα παιδιά μας (τα νέα δεδομένα)».
Πού πρέπει τα παιδιά μας να βάλουν την μάσκα όταν την βγάλουν για φαγητό ή ποτό, για παράδειγμα; Είναι ασφαλές να την κρεμάσουμε από κορδόνι;
«Δεν τάσσομαι υπέρ της χρήσης κορδονιού ή να προσκολλήσουμε κάτι στην μάσκα που θα την σέρνει», λέει η Χότα.
Αντ ’αυτού, συμπληρώνει, τα παιδιά μπορούν να κάνουν κάτι τόσο απλό όσο να βάζουν μια καθαρή χάρτινη πετσέτα στο γραφείο τους ή στο τραπέζι του γεύματος και να τοποθετούν τη μάσκα εκεί όταν δεν φοριέται. «Βάλτε το έτσι ώστε η εξωτερική επιφάνεια της μάσκας να είναι κάτω και το εσωτερικό, που αγγίζει το πρόσωπό μας, να είναι προστατευμένο αλλά ανοιχτό στον αέρα.”
Εναλλακτικά, η μάσκα μπορεί να βρίσκεται σε μια καθαρή πλαστική ή χάρτινη σακούλα αλλά μπορεί να κρεμαστεί κι από τους βρόχους των αυτιών είτε από ένα γάντζο στην άκρη ενός γραφείου.
Και η ίδια καταλήγει: Το «μεγάλο μήνυμα» των γονέων στα παιδιά τους πρέπει να αφορά τη σημασία του καθαρισμού των χεριών τους, είτε με απολυμαντικό χεριών είτε με σαπούνι και νερό, πριν και μετά το χειρισμό της μάσκας τους.
ΠΗΓΗ: CBC