Πράγα: Κόβει τις βραδινές οργανωμένες ξεναγήσεις σε παμπ - Ελπίζει σε «καλλιεργημένους τουρίστες»

Δεν θέλουμε αυτούς που "έρχονται μόνο για να μεθύσουν". Στη Πράγα βέβαια, που επιλέγουν πολλοί Βρετανοί, η μπίρα είναι πιο φτηνή από το νερό σε πολλά μαγαζιά.
Ξενάγηση στην Πράγα με ειδικά διαμορφωμένο"ποδήλατο' που σερβίρει μπιρα στους τουρίστες-αναβάτες
Ξενάγηση στην Πράγα με ειδικά διαμορφωμένο"ποδήλατο' που σερβίρει μπιρα στους τουρίστες-αναβάτες
Marc Dufresne via Getty Images

Στη απαγόρευση των νυχτερινών ξεναγήσεων σε παμπ της Πράγας που διοργανώνουν ταξιδιωτικά γραφεία, προχώρησε το δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Ο λόγος; Επιθυμούν η παραμυθένια πρωτεύουσα της Δημοκρατία της Τσεχίας να προσελκύει τουρίστες ενός διαφορετικού προφίλ, κάτι που μεταφράζεται σε πιο ”καλλιεργημένους” και προφανώς λιγότερο σε κυνηγούς των βραδινών διασκεδάσεων.

Η Πράγα, επί μακρόν αποτελεί έναν δημοφιλής προορισμός για όσους αναζητούν θορυβώδη πάρτι και πάμπ με πολλούς μάλιστα από αυτούς να είναι Βρετανοί , όπως αναφέρει ο Guardian.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος της Πράγας, Zdenek Hribανακοίνωσε λοιπόν ότι οι οργανωμένες νυχτερινές περιηγήσεις σε παμπ απαγορεύονται. ″Δεν θα είναι δυνατό να γίνονται ξεναγήσεις μεταξύ 22.00 και 6.00″.

Ο Jiri Pospisil, άλλος αντιδήμαρχος, είπε ότι ο δήμος ”αναζητά έναν πιο καλλιεργημένο, πιο πλούσιο τουρίστα… όχι κάποιον που έρχεται για λίγο μόνο για να μεθύσει”.

Οι ξένοι λάτρεις της μπίρας εδώ και χρόνια βοηθούν την Τσεχία να διατηρήσει τη θέση της ως η πιο ”διψασμένη” χώρα στον κόσμο. Το 2023, καταναλώθηκαν 128 λίτρα μπίρας ανά άτομο στην Τσεχία. Η δε μπίρα εξακολουθεί να είναι φθηνότερη από το νερό σε ορισμένα εστιατόρια και σε πολλές παμπ στο ιστορικό κέντρο της Πράγας που προσφέρει την περίφημη τοπική lager για λιγότερο από 3 ευρώ τα 473ml.

Ο Βάτσλαβ Στάρεκ, επικεφαλής της Τσεχικής Ένωσης Ξενοδοχείων και Εστιατορίων, χαιρέτισε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

″Οι οργανωμένες ξεναγήσεις στο κέντρο για αναζήτηση μπίρας ήταν πρόβλημα για τους ντόπιους αλλά και για άλλους τουρίστες”, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. ”Δεν νομίζω ότι αυτό θα βλάψει τις πωλήσεις μας. Σε κανέναν δεν θα απαγορεύεται να πηγαίνει σε μια παμπ, αλλά αυτές οι νυχτερινές οργανωμένες μαζικές επισκέψεις σε παμπ… δεν τις χρειαζόμαστε”.

Η Πράγα δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που προσπαθεί να αποθαρρύνει έναν συγκεκριμένο τύπο τουρίστα να την επισκεφθεί.

Το Άμστερνταμ άρχισε πέρυσι την καμπάνια διαφημίσεων “Stay Away” (Μείνετε Μακριά) που απευθύνεται σε νεαρούς Βρετανούς άνδρες και εμφανίζεται όταν χρήστες του διαδικτύου στην Βρετανία εισάγουν όρους σε μηχανές αναζήτησης όπως “bachelor πάρτι στο Άμστερνταμ”, ”φτηνό ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ”, ”περιήγηση σε παμπ στο Άμστερνταμ”.

Οι διαφημίσεις περιγράφουν τους κινδύνους και τις συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ και χρήσης ναρκωτικών: πρόστιμα, νοσηλεία και μόνιμες βλάβες στην υγεία.

Μια άλλη εκστρατεία που άρχισε φέτος προσπάθησε να αποθαρρύνει τους επισκέπτες με ένα διαδικτυακό κουίζ: όποιος απαντά ναι στις ερωτήσεις ”Θα θέλατε να εξερευνήσετε την πόλη με ένα ποτό ή ένα τσιγαριλίκι στο χέρι;” ή ”Θα θέλατε μια ξενάγηση για να δείτε σεξεργάτριες μέσα από το παράθυρο” λαμβάνει την απάντηση: ”Άβολο...Απαγορεύεται.”.

Πηγές: The Guardian, ΑFP

Δημοφιλή