Ο Βασίλης Κοκοτσάκης, πραγματογνώμονας που εργάζεται εκ μέρους οικογένειας θυμάτων στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών μίλησε για μερικά από τα πορίσματα της έκθεσης.
Ειδικότερα σε δηλώσεις του στο MEGA, αναφέρθηκε σε στοιχεία που τον οδηγούν στο συμπέρασμα ότι «το αφήγημα των δικαστικών επιστημόνων που έχει ορίσει ο ανακριτής από την αρχή, είναι ανεδαφικό».
«Όλα έχουν μία κλίμακα, όλα εξηγούνται και η έρευνά μας είναι έρευνα αποδείξεων. Όταν έριξε την αμαξοστοιχία ο μηχανοδηγός, επιστημονικά, αυτή ανετράπη. Για καλή τύχη, για κακή, πήγε αριστερά σε σχέση με την κατεύθυνσή της. Σύρθηκε στις γραμμές, σχεδόν τις στράβωσε και πήγε και κόλλησε πάνω στον τοίχο και γι’ αυτό ανέβηκε πάνω στο τρένο» είπε αρχικά για τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
«Αν δούμε, σχηματίζει ένα “Λ”. Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανές δεν είχαν καμία εμπλοκή στη συνέχεια σε ό,τι έγινε. Έχουν πολύ μεγάλη απόσταση από το σημείο 0, της συγκρούσεως, άρα μόνο και μόνο από αυτό, το αφήγημα των δικαστικών επιστημόνων που έχει ορίσει ο ανακριτής από την αρχή, είναι ανεδαφικό. Μία μηχανή η οποία δεν συμμετείχε στο περιστατικό, πώς γίνεται να ξεκινάει η φωτιά από εκεί;» αναρωτήθηκε ο κ. Κοκοτσάκης για τα αίτια της φωτιάς.
«Το σασί των μηχανών που υποτίθεται ότι συγκρούστηκαν μεταξύ τους, είναι ανέπαφο. Πώς γίνεται να γίνει η σύγκρουση και η δομή της μηχανής να μην πάθει τίποτα» αποκάλυψε ο πραγματογνώμονας για το δυστύχημα.
«Οι δε τροχοί της επιβατικής αμαξοστοιχίας παρέμειναν στο σημείο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μία χαμηλότερη πλατφόρμα ήρθε σε σύγκρουση με κάτι υψηλότερο και γι’ αυτόν τον λόγο απογειώθηκε στον αέρα» κατέληξε ο πραγματογνώμονας οικογένειας θυμάτων.