Πρεμιέρα σήμερα για τον Ενεγειακό Διαμεσολαβητή - Τι είναι, πως λειτουργεί, ποια προβλήματα λύνει

Η υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν στους καταναλωτές. Ποιες οι προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης.
Leader concept. Light bulb. Ideas creativity analytical thinking processing light bulb vector icon. Symbolic idea.
Leader concept. Light bulb. Ideas creativity analytical thinking processing light bulb vector icon. Symbolic idea.
Prasert Krainukul via Getty Images

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής μεσολαβεί προκειμένου να διευκολύνει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου.

Αντικείμενο ενεργειακής διαμεσολάβησης μπορούν να αποτελέσουν, ενδεικτικά, οι αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρήτρας, ύψους της κατανάλωσης, η ασάφεια λογαριασμού κτλ.

Με βάση τη διαδικασία που έχει θεσμοθετηθεί, για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρεία ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή, το αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν. Στο εξής, από το σημείο της απόρριψης θα ξεκινά η δυνατότητα της ενεργειακής διαμεσολάβησης.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Αρχής, περίπου το 15 % των παραπόνων των καταναλωτών φθάνει στο στάδιο αυτό, δηλαδή των τριών απορρίψεων και θα μπορούν στο εξής να οδηγούνται στη διαμεσολάβηση η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια πρόσθετη επιλογή για τον καταναλωτή στην περίπτωση που η διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή του.

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα προτείνει λύση την οποία ο καταναλωτής και ο προμηθευτής / διαχειριστής θα έχουν την ευχέρεια να αποδεχθούν ή να απορρίψουν. Η λύση μπορεί να περιλαμβάνει π.χ διόρθωση της χρέωσης αν υπάρχει λάθος στο λογαριασμό, καταβολή αποζημίωσης, συστάσεις να μην επαναληφθεί η όποια παραβατική συμπεριφορά κ.α.

Η υποβολή αίτησης του καταναλωτή για διαμεσολάβηση γίνεται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System) που έχει αναπτύξει η ΡΑΑΕΥ για τον σκοπό αυτό.

Προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης είναι:

– Η προηγούμενη υποβολή παραπόνου στην εφαρμογή www.myrae.gr το οποίο δεν τελεσφόρησε

– H διαφορά να εμπίπτει στις αποδεκτές κατηγορίες διαμεσολάβησης

– Η αποδοχή εξέτασης της διαφοράς από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία της επίλυσης της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή/διαχειριστή εντός διαστήματος 90 ημερών από την ημερομηνία που έλαβε τον πλήρη φάκελο της αναφοράς/καταγγελίας.

Ως Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ορίστηκε από την Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ ο αναπληρωτής καθηγητής και μέλος της, κ. Κομνηνός Κόμνιος.

Σημειώνεται πως όλη η διαδικασία προσφέρεται δωρεάν για τους καταναλωτές.

Δημοφιλή