«Προ των πυλών» η απάντηση της Google στην πρόκληση της Microsoft στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Τι περιλαμβάνει το project με την κωδική ονομασία Magi.
.
.
DADO RUVIC via REUTERS

Η Google (Alphabet) αναμένεται να αποκαλύψει την «ένταξη» περισσότερης τεχνητής νοημοσύνης στα προϊόντα της προκειμένου να απαντήσει στον ανταγωνισμό από τη Microsoft, η οποία απειλεί τη θέση της στην κορυφή της ύψους περίπου 300 δισ. δολαρίων αγοράς του search advertising (διαφημίσεις αναζήτησης).

Μέσω ενός εσωτερικού project με την κωδική ονομασία Magi η Google επιδιώκει να ενσωματώσει στη μηχανή αναζήτησης «generative» τεχνητής νοημοσύνης (generative AI)- τεχνολογίας που μπορεί να απαντά σε απαντήσεις με τρόπο που θυμίζει άνθρωπο και να δημιουργεί νέο περιεχόμενο από παλαιότερα δεδομένα.

Η προσπάθεια αυτή θα παρατηρείται στενά καθώς στελέχη της Google εμφανίζονται στη συνδιάσκεψη I/O στο Μάουντεν Βιου στην Καλιφόρνια, κοντά στα κεντρικά της. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να αλλάξει το πώς οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση στην πληροφορία και το ποια εταιρεία θα κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά search advertising, το ύψος της οποίας υπολογιζόταν φέτος από τη MAGNA στα 286 δισ. δολάρια.

Για χρόνια στην κορυφή του Ίντερνετ, η Google βλέπει τη θέση της να αμφισβητείται, καθώς ανταγωνιστές έχουν αρχίσει να εκμεταλλεύονται τη generative τεχνητή νοημοσύνη ως εναλλακτικό τρόπο για την παρουσίαση περιεχομένου από το web.

Πρώτο ήρθε το ChatGPT, το chatbot της υποστηριζόμενης από τη Microsoft OpenAI, για το οποίο παρατηρητές της βιομηχανίας σχολίασαν πως μπορεί να απειλήσει την κυριαρχία της Google. Ακολούθησε η αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης της Microsoft, Bing, με ένα αντίστοιχα ικανό chatbot, που μπορέι να απαντήσει σε ερωτήματα όπου δεν υπήρχε προφανής απάντηση online- όπως το τι κάθισμα να αγοράσει κανείς για ένα συγκεκριμένο μοντέλο οχήματος.

Η Microsoft τον προηγούμενο μήνα ανέφερε πως το Bing είχε ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ημερήσιους ενεργούς χρήστες- ακόμα πολύ πίσω από τα δισεκατομμύρια αναζητήσεις στο Google.

Οι ανταγωνιστές της Google έχουν υιοθετήσει τα ερευνητικά της επιτεύγματα και τα έχουν αξιοποιήσει για τους δικούς της σκοπούς, ξεπερνώντας σε κάποιες περιπτώσεις την ίδια. Η Microsoft έχει πει πως κάθε ποσοστιαία μονάδα στις αναζητήσεις που κερδίζει στο search advertising μπορεί να φέρει επιπλέον δύο δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα.

Επί μήνες η Google επιδίδεται σε μια «κούρσα» για να παρουσιάσει τεχνολογία στην Ι/Ο ή νωρίτερα, όπως το ανταγωνιστικό στο ChatGPT Bard, προκειμένου να υπερασπιστεί τα «χωράφια» της. Ο Σούνταρ Πιτσάι, διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, είπε φέτος πως generative AI για απαντήσεις σε πολύπλοκα ερωτήματα θα ερχόταν στο Google Search, όπως και περισσότερες οπτικές, όπως «blogs από ανθρώπους που παίζουν τόσο πιάνο όσο και κιθάρα».

Η Google επίσης αναμένεται να ανακοινώσει και ένα πιο ισχυρό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, γνωστό ως PaLM 2, όπως μετέδωσε το CNBC- καθώς και να παρουσιάσει νέο hardware για τις συσκευές Pixel της, σύμφωνα με ΜΜΕ.

Δημοφιλή