Η αντίστροφη μέτρηση για την υπογραφή των συμβάσεων και κατά συνέπεια, την έναρξη των εργασιών στα πολύ σημαντικά σιδηροδρομικά έργα Ροδοδάφνη – Ρίο και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, έγινε με την ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων, από την ΕΡΓΟΣΕ και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Χρήστο Βίνη καθώς και από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις υποδομές, Γιώργο Καραγιάννη.
Πλέον, το επόμενο 20ήμερο υπογράφονται οι συμβάσεις και τα έργα ξεκινούν εντός του 2022, με ορίζοντα παράδοσης στα τέλη του 2025.
Στο έργο της κατασκευής σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων, επιδομής και εγκατάστασης συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο στη νέα γραμμή Κιάτο – Πάτρα, ανάδοχος αναδείχθηκε η ένωση οικονομικών φορέων υπό την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.» με συνολική προσφορά ύψους 129.533.055,57 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α). Το έργο θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας και προβλέπεται συνολική διάρκεια υποχρεωτικής συντήρησης (εγγύησης) για 36 μήνες.
Προβλέπεται κατασκευή 28,8 χλμ. διπλής σιδηροδρομικής επιδομής, κατασκευή 3 σιδηροδρομικών σταθμών και 4 στάσεων, κατασκευή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας και εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση.
Στο δεύτερο έργο με αντικείμενο την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και την κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός Φορέας ΑΒΑΞ Α.Ε με συνολική προσφορά ύψους 52.201.427,17€ (χωρίς Φ.Π.Α),. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας και προβλέπεται συνολική διάρκεια υποχρεωτικής συντήρησης (εγγύησης) για 36 μήνες.
Προβλέπεται εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση, κατασκευή απαραίτητων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, κατασκευή υποδομής και επιδομής στην περιοχή των Σοφάδων, όπου θα κατασκευαστεί παρακαμπτήριος γραμμή μήκους 650 μ.
Τα δύο έργα χρηματοδοτούνται από το Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020».
«Προχωράμε με ταχύτητα στην εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου για την υλοποίηση των έργων, ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας», ανέφερε ο Χρήστος Βίνης.
Προς υπογραφή οι συμβάσεις στα σιδηροδρομικά έργα Ροδοδάφνη – Ρίο και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Εντός του 2022 ξεκινούν οι εργασίες με ορίζοντα παράδοσης στα τέλη του 2025.