Τραγικός είναι ο επίλογος στην μοιραία πτώση του Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς το μεσημέρι της Τετάρτης εντοπίστηκε νεκρός και ο κυβερνήτης του μαχητικού αεροσκάφους που είχε συντριβεί στη θαλάσσια περιοχή νότια της Ανδραβίδας.
Την θλιβερή είδηση γνωστοποίησε το ΓΕΑ, με ανακοίνωσή του στην οποία αναφέρει: «Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι σήμερα Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας-διάσωσης για τον εντοπισμό και του κυβερνήτη του αεροσκάφους F-4E Phantom II, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 30ης Ιανουαρίου 2023, 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας. Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσαν τον θάνατό του».
Στην Τρίπολη η κηδεία
Η εξόδιος ακολουθία για τον υποσμηναγό Μάριο-Μιχαήλ Τουρούτσικα θα τελεστεί, αύριο, Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου στις 10:30 π.μ. στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Τριπόλεως.
Όπως ανακοινώθηκε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, η ταφή του θα πραγματοποιηθεί στο κοιμητήριο Αγίου Ιωάννη Πικερνίου.
Οι έρευνες για τον εντοπισμό του βρίσκονταν στην τρίτη ημέρα και ολοκληρώθηκαν με τον πιό άδοξο τρόπο. Υπενθυμίζεται ότι το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας F4- Phantom, κατέπεσε στην θάλασσα του Κυπαρισσιακού Κόλπου, κοντά στο Κατάκολο της Ηλείας, το πρωί της Δευτέρας.
Πλωτά, ελικόπτερα, λιμενικοί, δύτες και στελέχη της ΠΑ, ακόμη και υποβρύχιο ρομπότ «χτένιζαν» την περιοχή με την ελπίδα ότι ο 31χρονος σμηναγός ίσως να ήταν ζωντανός. Το στοίχημα ήταν δύσκολο, αφού το βάθος στην υποθαλάσσια χαράδρα ήταν στα 1.000 μ.
Ολη τη νύχτα οι έρευνες συνεχίζονταν με C130 να φωτίζει την περιοχή με στρατιωτικές φωτοβολίδες και ελικόπτερα να πετούν. Οσον αφορά στα αίτια, στόχος παραμένει η εύρεση των «κασετών» του σκάφους που θα ρίξουν άπλετο φως.
Υπενθυμίζεται ότι ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Phantom, ο 29χρονος υποσμηναγός Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας, είχε βρεθεί νεκρός λίγες μόλις ώρες μετά τη συντριβή.
Οι δύο χειριστές, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων τους, κάτι που ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν βρέθηκαν υπολείμματα από αλεξιπτώτο.
Η συγκεκριμένη πτήση χαμηλής ναυτιλίας δεν είναι ρουτίνας, διότι οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, στα 100 πόδια, στα 30 μ. σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα.
Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών. Ετσι εκτιμήθηκε πως η ταχύτητα που εκείνη την στιγμή είχε το αεροσκάφος ήταν στα 800 χλμ. ανά ώρα.
Ως προς τα αίτια της τραγωδίας, το πιθανότερο είναι να υπήρξε ένας συνδυασμός αιτιών που μένει να διακριβωθούν.