Πτώση Phantom: Συνεχίζονται για τρίτη μέρα οι έρευνες για τον κυβερνήτη

Ολη τη νύχτα C130 φώτιζε την περιοχή με στρατιωτικές φωτοβολίδες ενώ ελικόπτερα πετούσαν διαρκώς.
Συντρίμμια από την πτώση του αεροσκάφους F-4E Phantom.
Συντρίμμια από την πτώση του αεροσκάφους F-4E Phantom.
Eurokinissi

Ολοκληρώθηκαν ήδη δύο εικοσιτετράωρα, από τη στιγμή που ξεκίνησαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας F4- Phantom, που κατέπεσε στην θάλασσα του Κυπαρισσιακού Κόλπου, κοντά στο Κατάκολο της Ηλείας.

Πλωτά, ελικόπτερα, λιμενικοί, δύτες και στελέχη της ΠΑ, όλοι επί ποδός. Εχουν βάλει στοίχημα να βρουν κάτι που θα τους οδηγήσει στον εντοπισμό του 31χρονου σμηναγού. Το στοίχημα είναι δύσκολο, αφού το βάθος στην υποθαλάσσια χαράδρα είναι στα 1.000 μ.

Ακόμη και υποβρύχιο ρομπότ δεν δείχνει να τα καταφέρνει. Ισως μόνο ο «Ναυτίλος» το ειδικό σκάφος που διαθέτει η χώρα, να καταφέρει κάτι με την χαμένη άτρακτο του σκάφους. Μόνο χθες το σκάφος του Λιμενικού μετέφερε τρεις φορές μέχρι το Λιμάνι Κατακόλου, τμήματα από συντρίμμια του Phantom.

Οι έρευνες δεν θα σταματήσουν

Ολη τη νύχτα οι έρευνες συνεχίζονταν με C130 να φωτίζει την περιοχή με στρατιωτικές φωτοβολίδες και ελικόπτερα να πετούν. Οσον αφορά στα αίτια, στόχος παραμένει η εύρεση των «κασετών» του σκάφους που θα ρίξουν άπλετο φως.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, έπειτα από 72 ώρες οι έρευνες σταματούν, ωστόσο στο παρελθόν αυτός ο χρόνος έχει επιμηκυνθεί για ακόμη δύο 24ωρα, φθάνοντας στις 120.

Οι δύο χειριστές σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων τους, κάτι που ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν βρέθηκαν υπολείμματα από αλεξιπτώτο.

Η συγκεκριμένη πτήση χαμηλής ναυτιλίας δεν είναι ρουτίνας, διότι οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, στα 100 πόδια, στα 30 μ. σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα.

Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών. Ετσι εκτιμήθηκε πως η ταχύτητα που εκείνη την στιγμή είχε το αεροσκάφος ήταν στα 800 χλμ. ανά ώρα.

Οι μαρτυρίες

Η μαρτυρία του κυβερνήτη του δεύτερου αεροσκάφους που πετούσε μαζί με το μοιραίο, συγκλονίζει: «Εγινε έκρηξη και γύρισα το κεφάλι μου και είδα φωτιά στην θάλασσα».

Εγινε εκτίναξη των πιλότων; Η εκτίναξη σε τέτοια ύψη θεωρητικά στέλνει τα καθίσματα σε ύψος ασφαλές για να ανοίξουν τα αλεξίπτωτα, αλλά δυστυχώς έχουν παρατηρηθεί πολλές φορές περιστατικά, όπου η εγκατάλειψη δεν είναι επιτυχής.

Το πιθανότερο είναι να έχει υπάρξει ένας συνδυασμός αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία της Ανδραβίδας.

Την ίδια ώρα o ψαράς Παναγιώτης Ρούσος, που είδε το μοιραίο Phantom, ελάχιστα λεπτά πριν συντριβεί στη θάλασσα και που μετείχε στις έρευνες εντοπισμού καταθέτει τα όσα έζησε. «Το αεροπλάνο πέρασε ακριβώς πάνω από το σκάφος και μου έκανε εντύπωση η πολύ χαμηλή πτήση, μου είπαν να πάω άμεσα στην περιοχή αυτή με το στίγμα που μου έδωσαν για έρευνα, ότι έπεσε το αεροσκάφος. Το μόνο που είδαμε ήταν καύσιμα, τα καύσιμα του αεροσκάφους, ήταν γεμάτη η θάλασσα, τα συντρίμμια τα μαζέψανε».

Με πληροφορίες από pelop.gr, ΕΡΤ News

Δημοφιλή