RedNote: Το social media που καταφεύγουν οι χρήστες του TikTok υπό τον φόβο απαγόρευσης στις ΗΠΑ

Τι είναι το «Μικρό Κόκκινο Βιβλίο», που σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση στο αμερικανικό App Store της Apple - Χαμός με το #TikTokRefugee στο X.
Cheng Xin via Getty Images

Καθώς οι δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ πρόκειται σύντομα να αποφανθούν για το μέλλον του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένας αυξανόμενος αριθμός χρηστών του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης στρέφεται σε μια απίθανη εναλλακτική επιλογή: το RedNote ή Xiaohongshu, ένα εξαιρετικά δημοφιλές social media app στην Κίνα.

Η εφαρμογή, που στα κινεζικά σημαίνει «Μικρό Κόκκινο Βιβλίο», αλλά έχει γίνει ευρέως γνωστό ως RedNote, σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση στο αμερικανικό App Store της Apple την Τρίτη (14/1).

Το Xiaohongshu, που δημιουργήθηκε το 2013, είναι μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων της Κίνας με 300 εκατομμύρια χρήστες. Η εφαρμογή που περιγράφεται ως «η απάντηση της Κίνας στο Instagram», έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής για την ανταλλαγή συμβουλών για ταξίδια, μακιγιάζ και μόδα. Ομως, παρόλο που έχει κερδίσει την κινεζική αγορά, είναι ελάχιστα γνωστή πέρα από τον κινεζόφωνο κόσμο. Μέχρι τώρα...

Το Xiaohongshu αυξάνεται σε δημοτικότητα παγκοσμίως την ίδια εβδομάδα που το TikTok θα μπορούσε ενδεχομένως να βγει offline στις ΗΠΑ. Eνας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών χρηστών του TikTok έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στην πλατφόρμα, λέγοντας ότι το κάνουν ως απάντηση ενάντια στην κίνηση της Ουάσιγκτον να ελέγξει το TikTok.

Μάλιστα, το hashtag «TikTok refugee» («TikTok πρόσφυγας») έχει συγκεντρώσει σχεδόν 60 εκατομμύρια προβολές και πάνω από 1,7 εκατομμύρια σχόλια στο X.

Σε τι διαφέρει το RedNote από το TikTok

Για αρχή, το Xiaohongshu δεν σχεδιάστηκε για αγγλόφωνους χρήστες, ενώ το TikTok δεν υπάρχει καθόλου στην Κίνα. Το όνομα του (Xiaohongshu) θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια χιουμοριστική αναφορά σε ένα βιβλίο με αποσπάσματα από τον ιδρυτή της κομμουνιστικής Κίνας, Μάο Τσε Τουνγκ, με κόκκινο περίβλημα.

Cheng Xin via Getty Images

Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά της εφαρμογής είναι ο αλγόριθμος περιεχομένου, ο οποίος εστιάζει στα ενδιαφέροντα των χρηστών και όχι στα άτομα που ακολουθούν. Ορισμένοι χρήστες λένε ότι αυτό ενισχύει το πρωτότυπο περιεχόμενο και μειώνει την κυριαρχία ισχυρών influencers.

Η εταιρεία πίσω από την εφαρμογή, Xingin Information Technology, ιδρύθηκε από τους Charlwin Mao και Miranda Qu και έχει την έδρα της στη Σαγκάη. Το TikTok ανήκει στην κινεζική εταιρεία διαδικτύου ByteDance και έχει σχεδιαστεί για ένα παγκόσμιο κοινό. Το TikTok δεν είναι προσβάσιμο στην Κίνα, όπου μια συγγενική εφαρμογή, το Douyin, εξυπηρετεί την εγχώρια αγορά.

Αλλες επιλογές

Το Lemon8, μια εφαρμογή που ανήκει επίσης στην ByteDance, κατατάσσεται επί του παρόντος ως η δεύτερη εφαρμογή με τα περισσότερα download στο App Store της Apple στις ΗΠΑ.

via Associated Press

Το Lemon8 έχει παρόμοια λειτουργία κοινοποίησης βίντεο με το TikTok. Σχεδιασμένο σύμφωνα με το Instagram και το Pinterest, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το 2023. Δεν είναι, πάντως, σαφές εάν η επικείμενη απαγόρευση του TikTok θα μπορούσε επίσης να θέσει σε κίνδυνο τις δραστηριότητες του Lemon8 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο νόμος των ΗΠΑ που ψηφίστηκε από το Κογκρέσο πέρυσι αναφέρει ότι η απαίτηση εκχώρησης ή απαγόρευσης θα ισχύει γενικά για όλες τις εφαρμογές που ανήκουν ή λειτουργούν από την ByteDance, πράγμα που σημαίνει ότι παρόλο που το Lemon8 δεν αναφέρεται ρητά στο καταστατικό, η απαγόρευση μπορεί επίσης να επεκταθεί και σε αυτή την πλατφόρμα.

(με πληροφορίες από Cnn.com)

Δημοφιλή