Το Renault Group για πάνω από 12 χρόνια εξελίσσει και εφαρμόζει σε καθημερινά αυτοκίνητα τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. Αυτή η βαθιά τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει, μετουσιώνεται στα πιο εξελιγμένα και αποδοτικά υβριδικά σύνολα κίνησης της αγοράς. Παράλληλα, αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία που προέρχεται από τη συμμετοχή της, για πάνω από 40 χρόνια, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, οι μηχανικοί της Renault εξελίσσουν τα υβριδικά μοντέλα παραγωγής τεχνολογίας E-Tech, που ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες.
Τα υβριδικά σύνολα της γκάμας E-Tech εξασφαλίζουν αποκλειστικά ηλεκτρική εκκίνηση, ευκολία οδήγησης σε όλες τις συνθήκες και οικονομία στην κατανάλωση, χάρη στο «έξυπνο» multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων, το αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα και τη μεγάλη ικανότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας.
Η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης Renault E-Tech βασίζεται στις ίδιες θεμελιώδεις αρχές λειτουργίας με τα μονοθέσια της F1: ένας κινητήρας εσωτερικής καύσεως που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία κεντρική μπαταρία. Η συγκεκριμένη διάταξη πλαισιώνεται από ένα κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, με ίσια γρανάζια (multi-mode dog gearbox).
Ο νέας γενιάς βενζινοκινητήρας των 1.6lt είναι το βασικό μοτέρ και στα τρία μοντέλα υβριδικά μοντέλα (Clio, Captur & Arkana) και εξοπλίζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, αποδίδοντας ισχύ 69 kW (91 hp). Το θερμικό μοτέρ, συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με το ένα από τα δύο να είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) ισχύος 15 kW. Το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ είναι ισχύος 36 kW. Η συνεργασία των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των αλλαγών σχέσεων.
Τα Clio, Captur και Arkana E-Tech Hybrid διαθέτουν από μία μπαταρία ισχύος 1,2 kWh (230V), που τους εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση εκπομπών του CO2, με δυνατότητα 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων, το multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προσφέρουν μία πληθώρα επιλογών οδήγησης, με την εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Το σύστημα E-Tech επιλέγει αυτόματα το καταλληλότερο, για την περίσταση, πρόγραμμα ώστε να επιτύχει τη βέλτιστη κατανάλωση και τις μικρότερες δυνατές εκπομπές ρύπων, εξασφαλίζοντας, παράλληλα, τις ιδανικές συνθήκες απόκρισης και απόλαυσης στην οδήγηση.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Clio E-Tech (μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100χλμ.), αποδίδει 140hp και χαρίζει επιτάχυνση 6,9 δευτ. στα 80 – 120 χλμ./ώρα, ενώ με πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως 75-80 χλμ. Το ίδιο σύστημα, τόσο στο Captur E-Tech (4,9 λίτρα μέση κατανάλωση) όσο και στο Arkana E-Tech, αποδίδει 145hp, με 205Nm.
Και τα τρία υβριδικά μοντέλα της Renault: Clio, Captur και Arkana E-Tech, αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα της αρθρωτής πλατφόρμας νέας γενιάς, με τον κωδικό CMF-B, η οποία εξελίχθηκε εξ’ αρχής με βάση την ανάγκη του εξηλεκτρισμού, εξασφαλίζοντας καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή, βελτιωμένο επίπεδο ακουστικής άνεσης και προσφέροντας τη μέγιστη δυνατή προστασία χάρη στη νέα δομή του αμαξώματος.
Renault Clio & Captur E-Tech
Στο υβριδικό Clio, το νέο ψηφιακό ταμπλό περιλαμβάνει νέα γραφικά και εικόνες που σχετίζονται αποκλειστικά με την υβριδική λειτουργία, όπως είναι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας κατά τη διαδικασία της φόρτισης και κατά τη διάρκεια χρήσης του ηλεκτροκινητήρα. Επιπρόσθετα, ο μοχλός του αυτόματου κιβωτίου είναι διακοσμημένος με το λογότυπο ‘E-Tech’, ενώ ο διακόπτης Stop-and-Start, που βρίσκεται κάτω από την οθόνη πολυμέσων έχει αντικατασταθεί από ένα, αποκλειστικό για την υβριδική έκδοση, πλήκτρο ‘EV’, το οποίο επιλέγει τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης, κάτι που προϋποθέτει να είναι ικανοποιητικά φορτισμένη η μπαταρία. Με ελάχιστες αλλαγές, σχέση με του Clio, το εσωτερικό του Captur E-Tech διαθέτει πίσω κάθισμα συρόμενο κατά μήκος, σε διαδρομή έως και 16 εκ., προκειμένου να μεταβάλλεται είτε ο χώρος της καμπίνας, είτε ο χώρος του πορτ-μπαγκάζ, ανάλογα τις μεταφορικές ανάγκες.
Renault Arkana E-Tech
Στο Arkana E-Tech, η τεχνολογία Renault Multi-Sense δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να εξατομικεύσει την προσωπική του εμπειρία οδήγησης, ανάλογα με τη διάθεσή του. Συνδυάζοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ της χαρτογράφησης του κινητήρα, του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, του εσωτερικού φωτισμού και τη διαμόρφωση του ψηφιακού πίνακα οργάνων, οι ρυθμίσεις του Multi-Sense διατίθενται με τρείς διαφορετικές επιλογές: Eco, για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, Sport, για αμεσότερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και πιο άμεση πληροφόρηση και απόκριση από το τιμόνι και MySense (εργοστασιακή ρύθμιση), για μια ιδανική εξατομικευμένη εμπειρία.
Με δέσμευση τιμής
Η υβριδική γκάμα Renault, καθώς και όλα τα μοντέλα Renault, προσφέρονται από 177 ευρώ το μήνα, για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, και με το πρόγραμμα «Δέσμευση Τιμής», διασφαλίζοντας ότι η λιανική τιμή του αυτοκινήτου την ώρα που το παραγγέλνει ο πελάτης θα είναι ίδια μέχρι τη στιγμή που θα το παραλάβει.