«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συντάξει σχέδιο (draft) που επιτρέπει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα «e-fuels», σε μια προσπάθεια να επιλύσει τη διαμάχη με τη Γερμανία σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ μετά το 2035», αναφέρει σε αποκλειστικό ρεπορτάζ το πρακτορείο Reuters.
Μεγάλη αντροπή από την Κομισιόν
Πληροφορία που, εφόσον επιβεβαιωθεί, συνιστά «στροφή 180 μοιρών» από μέρους της Κομισιόν, σε ένα ζήτημα που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Βασικό επιχείρημα που επικαλέστηκε το Βερολίνο, ήταν ο κίνδυνος να στραφεί συνολικά η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα, που παράγει πολύ φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με την Ευρώπη. Κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε στροφή των καταναλωτών προς ανατολάς, προκαλώντας τεράστια κρίση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την ΕΕ.
Το προσχέδιο πρότασης, το οποίο αναφέρει πως είδε το Reuters (Τρίτη 21 Μαρτίου), προτείνει τη δημιουργία ενός νέου τύπου κατηγορίας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.
Τέτοια οχήματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα τα εμπόδιζε να κινούνται όταν χρησιμοποιούνται άλλα καύσιμα, αναφέρει το προσχέδιο. Αυτή η τεχνολογία θα περιελάμβανε ένα «σύστημα ελέγχου τροφοδοσίας καυσίμου» για να σταματήσει την εκκίνηση του αυτοκινήτου, εάν αυτό τροφοδοτηθεί με καύσιμα χωρίς ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
Γερμανικός αιφνιδιασμός
Η πρόταση θα μπορούσε να προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μια εναλλακτική οδό, ώστε να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, την ημερομηνία κατά την οποία σχεδιαζόταν νόμος της ΕΕ για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, οι χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν σε αυτό το νόμο πέρυσι. Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εξέπληξε άλλες χώρες-μέλη αυτόν το μήνα, καταθέτοντας αντιρρήσεις την τελευταία στιγμή, λίγες ημέρες πριν από την τελική ψηφοφορία που θα σηματοδοτούσε την έναρξη ισχύος του νέου νόμου.
Το βασικό αίτημα του Υπουργείου είναι να επιτρέψει η ΕΕ τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels) μετά το 2035.