«Ριγολέττος»: Η όπερα επέστρεψε στο Ηρώδειο μετά από τρία χρόνια

Κατάμεστο το Ρωμαϊκό Ωδείο για την παράσταση της Λυρικής, θερμό το χειροκρότημα στο φινάλε.
Το Ηρώδειο στην πρεμιέρα του Ριγολέττου
Το Ηρώδειο στην πρεμιέρα του Ριγολέττου
φωτογραφία Χάρης Ακριβιάδης

Η παράσταση του Ριγολέττου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής άνοιξε χθες βράδυ, Πέμπτη 2 Ιουνίου, τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στο κατάμεστο Ηρώδειο.

Η σκοτεινή και αιχμηρή παραγωγή, σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, η οποία είχε αναβληθεί λόγω πανδημίας το 2020 και το 2021, ξεκίνησε το ταξίδι της στο Ρωμαϊκό Ωδείο.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, σκηνοθέτις Κατερίνα Ευαγγελάτου μετέφερε την υπόθεση του Ριγολέττου στην παρακμασμένη ιταλική επαρχία της δεκαετίας του ’80, όπου η διαφθορά, τα εγκλήματα και οι βιασμοί κρύβουν την πραγματικότητα μιας κοινωνίας συντηρητικής, θρησκόληπτης και προληπτικής, η οποία υποτιμά βαθιά τις γυναίκες.

Με μια σκηνοθετική προσέγγιση συνεπή στο λιμπρέτο και τη μουσική του έργου, η Ευαγγελάτου, με τη συνδρομή της δημιουργικής της ομάδας (σκηνικά Εύα Μανιδάκη, κοστούμια Άλαν Χράνιτελ, χορογραφία-κινησιολογία Πατρίσια Απέργη, φωτισμοί Ελευθερία Ντεκώ), παρουσίασε μια νέα πρόταση ανεβάσματος του κλασικού αυτού αριστουργήματος.

Ο Λουκάς Καρυτινός διεύθυνε την Ορχήστρα της ΕΛΣ φωτίζοντας τις συναισθηματικές μεταπτώσεις και αναδεικνύοντας τη δραματική ένταση της μεγαλειώδους μουσικής του Τζουζέππε Βέρντι.

«Ριγολέττος»
«Ριγολέττος»
Gavriil Papadiotis

Οι πρωταγωνιστές χειροκροτήθηκαν θερμά από το κοινό. Στον ρόλο του τίτλου ο Δημήτρης Τηλιακός έπλασε έναν τσακισμένο γελωτοποιό προσφέροντας μια σπουδαία ερμηνεία σκηνικά και φωνητικά. Η Τζίλντα της Χριστίνας Πουλίτση ήταν εύθραυστη και δραματική και ο Δούκας της Μάντοβας του Φραντσέσκο Ντεμούρο συνόψιζε με την ερμηνεία του όλη τη σήψη και την παρακμή της ανδροκρατούμενης κοινωνίας.

Μαζί τους χειροκροτήθηκαν θερμά οι Πέτρος Μαγουλάς, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Δημήτρης Κασιούμης, Νίκος Κοτενίδης, Γιάννης Καλύβας, Γιώργος Ματθαιακάκης, Διαμάντη Κριτσωτάκη, Πέτρος Σαλάτας και Εβίτα Χιώτη.

Η υπόκλιση
Η υπόκλιση
φωτογραφία Χάρης Ακριβιάδης
Χάρης Ακριβιάδης
photo Valeria Isaeva

Η ανδρική Χορωδία της ΕΛΣ, υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο, έδωσε μια εξαιρετική εμφάνιση, άλλοτε μυστηριώδης και συνωμοτική όπως τα μέλη της ιταλικής μαφίας, άλλοτε με γιγάντιες μάσκες Μάρλον Μπράντο από τον Νονό του Κόππολα.

Η ιστορία μιλά για τον έρωτα της Τζίλντας, κόρης του καμπούρη αυλικού γελωτοποιού Ριγολέττου, για τον έκλυτο Δούκα της Μάντοβας, ο οποίος της παρουσιάζεται ως φτωχός φοιτητής. Προκειμένου να εκδικηθεί για τη χαμένη τιμή της κόρης του, ο Ριγολέττος καταστρώνει τη δολοφονία του Δούκα. Ανακαλύπτοντας τα σχέδια του πατέρα της, η Τζίλντα αποφασίζει να σώσει τον αγαπημένο της και να θυσιαστεί, παίρνοντας τη θέση του.

Επόμενες παραστάσεις 5, 8 και 11 Ιουνίου 2022 στο Ηρώδειο.

Εισιτήρια ΕΔΩ.

Δημοφιλή