Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης, επιτρέπει ευρείες συνεργασίες σε πολλά επίπεδα στον τομέα των μεταφορών, κάθε είδους.
Με το υδρογόνο να είναι η καλύτερη λύση για μηδενικές εκπομπές ρύπων, χαρίζοντας και μεγάλη εμβέλεια μετακινήσεων, αλλά με δύσκολη – προς το παρόν – την παραγωγή του, πολλές εταιρείες δείχνουν τις προθέσεις τους.
Εχω γράψει πρόσφατα ότι έρχεται μια νέα τάση στις αερομεταφορές, κυρίως αστικές, με μικρά οχήματα που θα μοιάζουν με ελικόπτερα, αλλά δεν θα έχουν έλικες, καθώς θα κινούνται ηλεκτρικά.
Αυτή η τάση ονομάζεται προηγμένη αερομετακίνηση (Advanced Air Mobility - AAM) και σε αυτό το πεδίο η Rolls-Royce και το Hyundai Motor Group πρόκειται να συνεργαστούν με σκοπό να μεταφέρουν τις τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης και των κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε αυτή την αγορά.
Η συνεργασία θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες αερομεταφορών και πιστοποίησης της Rolls-Royce καθώς και τις τεχνολογίες κυψελών καυσίμου υδρογόνου και την παραγωγική ικανότητα του ομίλου Hyundai Motor. Και οι δύο εταιρείες μοιράζονται ένα κοινό όραμα: να πρωτοστατήσουν στην αγορά της προηγμένης αερομετακίνησης (AAM) παρέχοντας ηλεκτρικές λύσεις μπαταρίας και κυψελών καυσίμου στις αγορές Αστικής Αερομετακίνησης (Urban Air Mobility - UAM) και Περιφερειακής Αερομετακίνησης (Regional Air Mobility -RAM) προάγοντας τις βιώσιμες αερομεταφορές.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας (MοU) μεταξύ Rolls-Royce και Hyundai Motor Group περιλαμβάνει πέντε στρατηγικούς στόχους:
• Ανάπτυξη τεχνολογίας και απαιτήσεων συστημάτων ισχύος και πρόωσης για το τμήμα Advanced Air Mobility Division της Hyundai.
• Παραγωγή συστημάτων ισχύος και πρόωσης Rolls-Royce για την αγορά της Advanced Air Mobility (AAM).
• Ανάπτυξη συστημάτων ηλεκτρικής πρόωσης που βασίζονται σε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ενέργειας για τις πλατφόρμες RAM της Hyundai.
• Εισαγωγή στην αγορά ενός κοινού συστήματος ηλεκτρικής πρόωσης κυψελών καυσίμου στην ευρύτερη αγορά της προηγμένης αερομετακίνησης (AAM).
• Διάθεση και κοινή επίδειξη ηλεκτρικών αεροσκαφών με κυψέλες καυσίμου έως το 2025.
Η Hyundai ήδη έχει διαθέσει με επιτυχία συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου και τώρα διερευνά τη σκοπιμότητα τεχνολογιών ηλεκτρικής πρόωσης καθώς και υδρογόνου για ενσωμάτωση τους στην αεροδιαστημική. Αυτή είναι η βασική τεχνολογία για την υποστήριξη του στόχου της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας να πετάει με μηδενικό άνθρακα έως το 2050.
Η αγορά Advanced Air Mobility προσφέρει μεγάλες εμπορικές δυνατότητες και αυτή η συνεργασία αναδεικνύει μια άλλη πτυχή του ρόλου της Rolls-Royce στην παροχή λύσεων που θα επιτρέψουν στους επιβάτες να ταξιδεύουν βιώσιμα και θα βοηθήσουν στην παροχή μηδενικού άνθρακα έως το 2050.
Τα πλεονεκτήματα της χρήσης ενός συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης αεροσκάφους είναι ότι είναι μια ενσωματωμένη πηγή ισχύος με μηδενικές εκπομπές, αθόρυβη και αξιόπιστη που επιτρέπει την κλιμάκωση της ισχύος καθώς και την εμβέλεια πτήσεων μεγάλων αποστάσεων.
Η Rolls-Royce έχει δεσμευτεί ότι τα νέα προϊόντα της θα είναι συμβατά με λειτουργία μηδενικού άνθρακα έως το 2030 και όλα τα προϊόντα της θα είναι συμβατά με καθαρό μηδενικό άνθρακα έως το 2050.
Ο Όμιλος Hyundai Motor νωρίτερα φέτος ανακοίνωσε τον επιχειρηματικό του χάρτη για την προηγμένη αερομετακίνηση, ώστε να προσφέρει φιλικές προς το περιβάλλον λύσης αερομεταφορών τόσο εντός αστικού ιστού, όσο και σε περιφερειακή κλίμακα μετακίνησης από πόλη σε πόλη. Η εταιρία Supernal του Hyundai Motor Group με έδρα τις ΗΠΑ στοχεύει να ξεκινήσει εμπορικές υπηρεσίες Αστικής Αερομετακίνησης (UAM) στις ΗΠΑ το 2028, ενώ το Hyundai Motor Group σχεδιάζει να λανσάρει υπηρεσίες Περιφερειακής Αερομετακίνησης (RAM) τη δεκαετία του 2030.