Με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να έχουν καταρρεύσει στην Ευρώπη –και όχι μόνο- την εποχή του κορονοϊού, η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα δεν συνοδεύεται και από ανάλογη ανάκαμψη των πωλήσεων.
Στην προσπάθειά της να αναστρέψει την κατάσταση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε ένα Σχέδιο Ανάκαμψης που προβλέπει χρηματοδοτήσεις για την ηλεκτροκίνηση που έχει και περιβαλλοντικό χαρακτήρα.
Από την πλευρά τους, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Eurelectric χαιρετίζουν την απόφαση για ανάπτυξη των υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο οι ενώσεις υποστηρίζουν ότι η χρηματοδότηση για την τοποθέτηση 1 εκατομμυρίου δημόσιων σημείων φόρτισης, ήταν ήδη μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, και ότι είναι πολύ κάτω από αυτό που θα απαιτηθεί στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς της Επιτροπής, θα χρειαστούν περίπου 2,8 εκατομμύρια δημόσιοι σταθμοί φόρτισης έως το 2030 - περίπου 15 φορές περισσότεροι από όσους υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μάλιστα, τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία όσο και οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας, επισημαίνουν ότι είναι αναγκαία η αναθεώρηση της ξεπερασμένης οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFID) της ΕΕ. Αυτή η οδηγία, η οποία εγκρίθηκε το 2014, δεν συμβαδίζει, πλέον, με την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων ή των τεχνολογιών φόρτισης και θα πρέπει να υπάρξει μια πολύ πιο φιλόδοξη προσέγγιση για την ανάπτυξη δημόσιων σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα.
Για παράδειγμα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία, έχουν διαφορετικές ανάγκες από τα αυτοκίνητα σε ό,τι αφορά την υποδομή, λόγω της υψηλότερης ισχύος που συνεπάγεται και μεγαλύτερη ζήτηση ενέργειας, καθώς και του συγκεκριμένου χώρου στάθμευσης (για ολονύκτια χρέωση).
Στο Σχέδιο Ανάκαμψης της Ε.Ε., υπάρχουν κονδύλια και για ανακαίνιση κτιρίων, με την ACEA και την Eurelectric να θεωρούν ότι αυτό το «κύμα ανακαίνισης» αποτελεί την ιδανική ευκαιρία για να ενσωματωθούν σταθμοί φόρτισης τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά κτίρια, μέσω ενός ειδικού χρηματοδοτικού φακέλου και σχετικής νομοθεσίας.
Παράλληλα, η ACEA επισημαίνει ότι πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων με πιο «καθαρά» οχήματα, και με την ανάπτυξη των δημόσιων σταθμών φόρτισης θα αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη των υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων και θα κινηθούν προς την αγορά τους.