Το πορτρέτο της Μέριλιν Μονρόε «Shot Sage Blue Marilyn» δια χειρός Άντι Γουόρχολ βγαίνει σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη, τη Δευτέρα 9 Μαΐου από τον Οίκο Christie’s και η τιμή πώλησης αναμένεται να φτάσει τα 200 εκατ. δολάρια.
Εάν επαληθευτούν τα προγνωστικά τότε το υπογραμμένο και χρονολογημένο το 1964 έργο σε μεταξοτυπία, θα γίνει το πιο ακριβό έργο τέχνης του 20ού αιώνα που έχει πωληθεί σε δημοπρασία. Μέχρι τώρα τα σκήπτρα κατέχουν οι «Γυναίκες του Αλγερίου», ο εμβληματικός πίνακας του Πάμπλο Πικάσο, που το 2015 πωλήθηκε στην τιμή των 179,4 εκατ. δολαρίων.
Ο οίκος Christie’s προβάλλει μια εικόνα του έργου τέχνης που ανήκει στο Ίδρυμα Thomas and Doris Ammann της Ζυρίχης, στην πρόσοψη του Rockefeller Center στο Μανχάταν από τις 29 Απριλίου μέχρι τις 13 Μαΐου.
Το ρεκόρ σε δημοπρασία για έργο του Γουόρχολ έχει μέχρι σήμερα το «Silver Car Crash (Double Disaster)» που πωλήθηκε το 2013 έναντι 104,5 εκατ. δολαρίων.
Ο Γιοάν Ρομπλέντο-Παλόπ, συλλέκτης και διευθύνων σύμβουλος της Zeit Contemporary Art χαρακτήρισε τον ενθουσιασμό για τη δημοπρασία «πρωτοφανή».
Ο Άλεξ Ρότερ, επικεφαλής στον οίκο Christie’s για την τέχνη του 20ού και του 21ου αιώνα δληλωσε ότι πρόκειται για «τον πιο σημαντικό πίνακα του 20ου αιώνα που βγήκε σε δημοπρασία εδώ και μια γενιά».
Το έργο είναι μέρος της σειράς πορτρέτων που δημιούργησε ο «πάπας» της ποπ αρτ για την Μονρόε μετά τον θάνατο της από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών τον Αύγουστο του 1962, τα οποία έγιναν γνωστά ως σειρά «Shot», όταν μία γυναίκα μπήκε στο «Factory», το στούντιο του Γουόρχολ στο Μανχάταν και τα πυροβόλησε -οι φθορές στα έργα αργότερα αποκαταστάθηκαν.
Ο οίκος Christie’s αναφέρει ότι το έργο έχει «την κλασική ομορφιά της “Αφροδίτης της Μήλου” και το χαρακτηρίζει «μοντέρνα «Μόνα Λίζα».
Αποδίδει στον Γουόρχολ ότι εδραίωσε μόνος του τον «μύθο» της Μονρόε, λόγω της «μοναδικής ικανότητας του καλλιτέχνη να αιχμαλωτίζει την ταπεινή ομορφιά μίας παγκόσμιας σούπερ σταρ».
Το έργο είναι «η απόλυτη απεικόνιση της απόλυτης μούσας του Γουόρχολ», η οποία τονίζει τα «γεμάτα χείλη», τις «μπούκλες» και τα «διαπεραστικά βαθυγάλανα μάτια» της Μονρόε, σύμφωνα με τον Christie’s.