Σε μπελάδες η Google: Στο σκαμνί για μονοπωλιακές πρακτικές στις ΗΠΑ - Πρόστιμο 2,4 δισ. από ΕΕ

Η Google έλαβε περισσότερα από 200 δις δολάρια την περσινή χρονιά από την τοποθέτηση και την πώληση διαφημίσεων στους χρήστες του διαδικτύου.
Η Google έλαβε περισσότερα από 200 δις δολάρια την περσινή χρονιά από την τοποθέτηση και την πώληση διαφημίσεων στους χρήστες του διαδικτύου.
Η Google έλαβε περισσότερα από 200 δις δολάρια την περσινή χρονιά από την τοποθέτηση και την πώληση διαφημίσεων στους χρήστες του διαδικτύου.
via Associated Press

Στο στόχαστρο της αμερικανικής κυβέρνησης έχει μπει η Google, καθώς άρχισε χθες (9/9) η πολύκροτη δίκη για αθέμιτες διαφημιστικές πρακτικές. Το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης θα προσπαθήσει να αποδείξει ότι η εταιρεία κατέστειλε τον ανταγωνισμό στην τεχνολογία της online διαφήμισης, στην δεύτερη δικαστική αναμέτρηση μεταξύ Google και Υπουργείου Δικαιοσύνης σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Τον Αύγουστο το δικαστήριο έκρινε ότι η κυριαρχία της Google ως μηχανής αναζήτησης ήταν παράνομη, ενώ οι ποινές που θα αντιμετωπίσει δεν έχουν ανακοινωθεί για την ώρα.

Η εταιρεία εισέπραξε περισσότερα από 200 δις δολάρια το 2023 μέσα από διαφημιστικές πρακτικές. Η Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, καθιστά σαφές ότι η επιτυχία της οφείλεται στην αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της, με το δικαστήριο να απαντά ότι εκμεταλλεύτηκε την κυριαρχία της στην αγορά, προκειμένου να καταστείλλει τους ανταγωνιστές.

Κατηγορίες για μονοπωλιακές πρακτικές

H Google κρίθηκε ένοχη διότι μέσω συμβάσεων επέβαλε την δική της μηχανή αναζήτησης ως προεπιλεγμένη σε διάφορες συσκευές.
H Google κρίθηκε ένοχη διότι μέσω συμβάσεων επέβαλε την δική της μηχανή αναζήτησης ως προεπιλεγμένη σε διάφορες συσκευές.
via Associated Press

Σύμφωνα με την αγωγή που συντάχθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και από κάποιες Πολιτείες το 2023, η Google κυριαρχεί στην ψηφιακή διαφήμιση και έχει αξιοποιήσει αυτήν την κυριαρχία για να κάμψει οποιαδήποτε καινοτομία και οποιοδήποτε ανταγωνισμό.

Από την πλευρά της η Google διαμηνύει ότι είναι απλώς μία από τις εκατοντάδες εταιρείες που παρέχει την διαφήμιση στους καταναλωτές. Σύμφωνα με την Google, ο ανταγωνισμός στην ψηφιακή διαφήμιση διευρύνεται, δεν συρρικνώνεται, κάτι που προσφέρει αυξημένη διαφημιστική δύναμη και έσοδα για εταιρείες όπως η Apple, η Amazon, και το TikTok.

Η δίκη έρχεται στο προσκήνιο έπειτα από μια απόφαση ορόσημο τον προηγούμενο μήνα, σχετικά με τις μονοπωλιακές πρακτικές της Google, υπόθεση που έφτασε στο δικαστήριο από το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης.

H Google κρίθηκε ένοχη διότι μέσω συμβάσεων επέβαλε την δική της μηχανή αναζήτησης ως προεπιλεγμένη σε διάφορες συσκευές.

«Πρόκληση για την κυβέρνηση των ΗΠΑ»

Ο Eric Mahr, δικηγόρος που εκπροσωπεί την Google στην αντιμονοπωλιακή υπόθεση του Υπουργείου Δικαιοσύνης εναντίον του τεχνολογικού γίγαντα, φεύγει από το Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ, στην Ανατολική Περιφέρεια της Βιρτζίνια για ένα μεσημεριανό διάλειμμα.
Ο Eric Mahr, δικηγόρος που εκπροσωπεί την Google στην αντιμονοπωλιακή υπόθεση του Υπουργείου Δικαιοσύνης εναντίον του τεχνολογικού γίγαντα, φεύγει από το Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ, στην Ανατολική Περιφέρεια της Βιρτζίνια για ένα μεσημεριανό διάλειμμα.
via Associated Press

Κατά την διάρκεια της περσινής δίκης, η Google τόνισε ότι η κυριαρχία της στην online αναζήτηση οφείλεται στο καλό προϊόν που διαθέτει. Η εταιρεία αναμένεται να ακολουθήσει παρόμοια υπερασπιστική γραμμή και στην υπόθεση της διαφημιστικής πρακτικής.

«Ήταν μια καθαρή νίκη για το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και θα αξιοποιήσουν το πλεονέκτημα της στιγμής, δήλωσε στο BBC ο Dan Ives, διευθύνων σύμβουλος της Wedbush Securities.

Η Rebecca Haw Allensworth, καθηγήτρια αντιμονοπωλίου στη Νομική Σχολή του Vanderbilt University ανέφερε τα εξής: «Όλοι χρησιμοποιούμε την αναζήτηση. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ενστικτωδώς αυτό το προϊόν. Η τεχνολογία της διαφήμισης είναι τόσο σύνθετη που νομίζω ότι θα είναι μια αληθινή πρόκληση για την κυβέρνηση να κάνει μια καθαρή συζήτηση για το μονοπώλιο».

Η αντίδραση της Ευρώπης στο μονοπώλιο της Google

H Google «έχασε» την δικαστική μάχη από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές και έτσι θα αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο ύψους 2.42 δις ευρώ.
H Google «έχασε» την δικαστική μάχη από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές και έτσι θα αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο ύψους 2.42 δις ευρώ.
fhm via Getty Images

Οι ΗΠΑ δεν είναι η μόνη χώρα όπου οι ρυθμιστικές αρχές είναι δυσαρεστημένες με τις πρακτικές της Google. Βρετανικές υπηρεσίες ανταγωνισμού, ανέφεραν την Παρασκευή ότι η Google εκμεταλλεύτηκε την κυριαρχία της στην βιομηχανία της διαφήμισης, κάτι που αποδεικνύεται από ευρήματα της έρευνάς τους.

Επίσης, η Google «έχασε» την δικαστική μάχη από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές και έτσι θα αναγκαστεί να πληρώσει πρόστιμο ύψους 2.42 δις ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε στην Google το πρόστιμο το 2017, επειδή χρησιμοποίησε της δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών ως πλεονέκτημα απέναντι σε λιγότερο δυνατούς Ευρωπαίους «παίκτες».

Σύμφωνα με το Reuters, η Google έφτασε με αυτόν τον τρόπο να πληρώνει 8.25 δις ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, η εταιρεία αμφισβητεί τις αποφάσεις των ευρωπαϊκών αρχών για δύο διαφορετικές υποθέσεις, για το λειτουργικό της σύστημα στα κινητά τύπου Android και για τις διαφημιστικές υπηρεσίες AdSense.

(Με πληροφορίες από BBC, Reuters)

Δημοφιλή