Παρά τη μεγάλη ομογένεια που έχουμε σε Αυστραλία, Καναδά και ΗΠΑ, η Ελλάδα δεν ανήκει στις κορυφαίες, μακρινές για αυτές τις χώρες, χώρα επισκεψιμότητας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι μαζί με την Κίνα και την Ινδία αυτές οι συγκεκριμένες long-haul αγορές, το 2019 και το 2023 εισέφεραν τουλάχιστον το 11% των συνολικών εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού.
Σύμφωνα με τη μελέτη του INΣETE για τις μη ευρωπαϊκές αγορές σε αυτούς που σκέφτονται να επισκεφθούν κάποια χώρα τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 10η θέση για την Αυστραλία (με 10%), στην 11η θέση για τον Καναδά (με 8%) και στην 12η θέση για τις ΗΠΑ (με 9%). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ και τον Καναδά, η διαφορά σε προτίμηση μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μια ή δυο θέσεις είναι ελάχιστη- μόλις 1%. Αναφορικά με την Κίνας και την Ινδίας, η Ελλάδα βρίσκεται εκτός top-15, στην 33η και 39η θέση αντίστοιχα, καθώς οι αγορές αυτές έχουν στις πρώτες θέσεις προτίμησης, κυρίως, ασιατικούς προορισμούς. Για τους Αμερικανούς, στην πρώτη θέση είναι το Μεξικό, για τους Καναδούς οι ΗΠΑ, για τους Κινέζους και τους Ινδούς η Σιγκαπούρη και για τους Αυστραλούς η Νέα Ζηλανδία.
Τους επόμενους 12 μήνες σκοπεύει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό το 57% των Αμερικανών, ενώ τα ποσοστά είναι αρκετά υψηλότερα στις άλλες αγορές, με τον Καναδά να είναι στο 71%, την Κίνα στο 63%, την Ινδία στο 71% και την Αυστραλία στο 68%.
Ο προγραμματισμός των διακοπών για όσους θα προτιμήσουν το εξωτερικό φαίνεται να ξεκινά από νωρίς με περισσότερους από 2 στους 3 Ινδούς, Καναδούς και Αυστραλούς, και αντίστοιχα το 60% των Κινέζων και το 55% των Αμερικανών να έχουν αρχίσει τον προγραμματισμό για τα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες.
Ως προς τα κίνητρα για ταξίδια, η «απόλαυση και η χαλάρωση» είναι το βασικότερο κίνητρο για τη μεγάλη πλειονότητα, από το 53% των Ινδών μέχρι το 67% των Αυστραλών, ενώ ακολουθεί η εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού με ποσοστά μεταξύ 43% και σχεδόν 50%. Για τους Κινέζους η σειρά είναι αντίστροφη με το 44% να έχει ως βασικό κίνητρο την εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού και ως δεύτερο την απόλαυση / χαλάρωση με 42%.
Σχετικά με το είδος των διακοπών στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, ή το είδος των διακοπών ευρύτερα που προτιμούν οι υπό μελέτη αγορές, έχει ενδιαφέρον ότι δεν μονοπωλεί το προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα», όπως προτιμάται σε μεγάλο ποσοστό στην Ελλάδα, αλλά ξεχωρίζουν και τα ταξίδια σε αξιοθέατα ή ακόμη και η προτίμηση για ταξίδια στη φύση, ιδιαίτερα για Ινδούς και Κινέζους. Ειδικότερα, την παραλία προτιμά το 32% των Αμερικανών, το 35% των Καναδών, το 32% των Κινέζων, το 32% των Ινδών και το 30% των Αυστραλών. Ταξίδι για να δουν αξιοθέατα προτιμούν το 33% των Αμερικανών, το 33% των Καναδών, το 23% των Κινέζων, το 25% των Ινδών και το 39% των Αυστραλών. Ταξίδι στη φύση προτιμούν το 25% των Αμερικανών, το 28% των Καναδών, το 38% των Κινέζων, το 43% των Ινδών και το 26% των Αυστραλών.
Αναφορικά με τη διάρκεια του ταξιδιού τους επόμενους 12 μήνες, η προτίμηση είναι κυρίως σε ταξίδια μεγάλης ή μεσαίας διάρκειας, με ενδεικτικά 1 στους 3 Αμερικανούς (34%) να προτιμά ταξίδι με διάρκεια άνω των 7 ημερών, όπως και περισσότεροι από 4 στους 10 Καναδούς (43%) και από 6 στους 10 Αυστραλούς (62%).
Ειδικότερα, σε σχέση με το μέγεθος της δαπάνης για διακοπές τους επόμενους 12 μήνες, η επικρατέστερη απάντηση σε ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία και οριακά Κίνα, ήταν ότι προτίθενται να ξοδέψουν ό,τι ξοδεύουν συνήθως, ενώ στην Ινδία ήταν ότι προτίθενται να ξοδέψουν περισσότερο. Και στις πέντε αγορές, αυτοί που δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα είναι σημαντικά περισσότεροι από αυτούς που δήλωσαν πως θα ξοδέψουν λιγότερα.
Ως προς το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για διαμονή ανά διανυκτέρευση ανά άτομο (συμπεριλαμβανομένων φόρων), είναι μεγάλη η απόσταση προς τα κάτω που χωρίζει τους Ινδούς από τις άλλες εθνικότητες. Συγκεκριμένα, έως 110 δολάρια ΗΠΑ προτίθεται να δαπανήσει το 25% των Αμερικανών, το 29% των Καναδών, το 33% των Αυστραλών, το 55% των Κινέζων και το 81% των Ινδών. Από 111 έως 180 δολάρια ΗΠΑ, σκοπεύει να δαπανήσει το 31% των Αμερικανών, το 36% των Καναδών, το 25% των Αυστραλών, το 31% των Κινέζων και το 15% των Ινδών. Αντίστοιχα, πάνω από 180 δολάρια ΗΠΑ, προτίθενται να ξοδέψουν το 38% των Αμερικανών, το 24% των Καναδών, το 35% των Αυστραλών και το 13% των Κινέζων.