Οσοι θυμούνται τις καταστροφές που συνέβησαν με τις πλημμύρες, το διάστημα 28 - 30 Σεπτεμβρίου 2018, όταν ο κυκλώνας ‘’Ζορμπάς’’ έπληξε σε μεγάλο βαθμό την περιοχή μεταξύ Κιάτου και Δερβενίου, αντιλαμβάνονται γιατί η αντιπλημμυρική προστασία αποτελεί πρωτεύον ζήτημα.
Κι ενώ η Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. προγραμματίζει να κατασκευάσει έργα, προκειμένου να αρθούν ανακολουθίες και ασυμβατότητες μεταξύ των κατασκευασμένων έργων του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών (Ολυμπία Οδός) και της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής, η οποία είτε αναπτύσσεται παράλληλα και σε κοντινή απόσταση από την Εθνική Οδό.
Στόχος είναι να περιοριστούν οι κίνδυνοι καταστροφικών πλημμυρικών φαινομένων για το έργο αλλά και για την περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη θεομηνία του 2018, δημιουργήθηκαν προβλήματα όχι μόνο στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα της περιοχής αλλά και σε γειτνιάζουσες με αυτά ιδιοκτησίες.
Σημειώνεται ότι οι μελέτες του αυτοκινητοδρόμου έχουν εκπονηθεί χρονικά, μεταγενέστερα των μελετών της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, γεγονός που οδήγησε σε ορισμένες περιπτώσεις, ανά τόπους, σε πλήρη επανασχεδιασμό των αντιπλημμυρικών έργων της Σιδηροδρομικής Γραμμής. Πρόσφατα δε, εγκρίθηκαν οι σχετικές μελέτες από την ΕΡΓΟΣΕ και ετοιμάζεται η συμβασιοποίησή τους ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι σχετικές εργασίες.
Ενδεικτικές τοποθεσίες στις οποίες προβλέπονται παρεμβάσεις είναι Κιάτο, Δημινιό, Καρυώτικα, Ξυλόκαστρο, Καμάρι, Λυκοποριά, Λυγιά, Δερβένι, Αιγείρα και Ακράτα.