Η Fiat Chrysler έχει κάνει μια «μετασχηματιστική» πρόταση συγχώνευσης με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, γνωστοποίησε η ιταλική εταιρεία τη Δευτέρα.
Οι ενωμένες επιχειρήσεις θα ανήκουν κατά 50% στους μετόχους της Fiat και 50% στους μετόχους της Renault. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι η συγχώνευση θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη στον κλάδο, με 8,7 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων. Οι μετοχές και των δύο εταιρειών αυξήθηκαν κατά πολύ μετά την ανακοίνωση.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζονται να συγχωνευθούν, εν μέσω μεγάλων μετατοπίσεων της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε μια δήλωση, η Fiat Chrysler (FCA) τόνισε ότι η σχεδιαζόμενη συγχώνευση θα δημιουργήσει έναν «παγκόσμιο ηγέτη στην ταχέως μεταβαλλόμενη αυτοκινητοβιομηχανία, με ισχυρή θέση στη τεχνολογία που αλλάζει, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης».
Σύμφωνα με τη Fiat, εάν τα οικονομικά αποτελέσματα των δύο εταιρειών για το 2018 ήταν ανεβασμένα, τα ετήσια έσοδα μιας ενιαίας εταιρείας θα ανέλθουν σε περίπου 170 δισ. ευρώ, με λειτουργικό κέρδος πάνω από 10 δισ..ευρώ και καθαρό κέρδος άνω των 8 δισ. ευρώ.
Μάλιστα, δεν πρόκειται να κλείσει κανένα εργοστάσιο, αν γίνει συγχώνευση, δήλωσε ο κατασκευαστής.
Οι προϋποθέσεις
Με μια τέτοια κίνηση η εταιρεία θα επιδιώξει να εξοικονομήσει 5 δισ. ευρώ ετησίως, κατανέμοντας το κόστος ανάπτυξης νέας τεχνολογίας, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και τα αυτοκίνητα με αυτόνομη οδήγηση.
Ισως ορισμένες διοικητικές θέσεις να χαθούν, αλλά οι εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στον τομέα της παραγωγής.
Η νέα εταιρεία θα εδρεύει στην Ολλανδία και θα είναι εισηγμένη στα χρηματιστήρια του Μιλάνου, του Παρισιού και της Νέας Υόρκης.
Για να καταστεί η συγχώνευση δίκαιη, η ελαφρώς πλουσιότερη Fiat Chrysler θα πληρώσει ένα ειδικό μέρισμα ύψους 2,5 δις ευρώ και θα πουλήσει την επιχείρηση ρομποτικής Comau.
Η πρόταση θα εξεταστεί από το διοικητικό συμβούλιο της Renault. Το ποιος θα ηγηθεί της εταιρείας και πώς θα ονομαστεί αυτή δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ακόμη.
Νέοι ανταγωνιστές
Εάν το σχέδιο προχωρήσει, η Nissan και η γαλλική κυβέρνηση θα κατέχουν περίπου το 7,5% της νέας, συγχωνευθείσας εταιρείας.
Η γαλλική κυβέρνηση είναι υπέρ της συγχώνευσης αλλά επιθυμεί περισσότερες λεπτομέρειες πριν δώσει την τελική της έγκριση, δήλωσε εκπρόσωπος της.
Η ιταλική κυβέρνηση ενδέχεται να θελήσει να αποκτήσει κι αυτή μερίδιο της νέας επιχείρησης για να εξισορροπήσει το μερίδιο της Γαλλίας, δήλωσε ένας πολιτικός από τη Λέγκα του Βορρά - το μεγαλύτερο κόμμα της χώρας - σύμφωνα με το Reuters.
Η νέα εταιρεία θα είναι η τέταρτη δύναμη στη Βόρεια Αμερική, η δεύτερη στην περιοχή που καλύπτει την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και η μεγαλύτερη στη Λατινική Αμερική.
Η μεταστροφή της βιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς και τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων αλλά και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για τα αυτόνομα οχήματα, έχουν ασκήσει πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να συγχωνευθούν.
Η Renault έχει ήδη συνεργασία με την ιαπωνική Nissan, με την οποία μοιράζονται τα έξοδα και τα τμήματα της έρευνας. Οι εταιρείες έχουν, επίσης, μοιράσει τις μετοχές μεταξύ τους. Η Renault κατέχει το 43,4% των μετοχών της Nissan και η Nissan κατέχει το 15% της Renault.
Οι νεοεισερχόμενοι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Tesla, καθώς και εταιρείες με τεράστια κεφάλαια που αναπτύσσουν τεχνολογία χωρίς οδηγούς, όπως η Amazon και η Waymo που ανήκει στην Google, ασκούν πίεση στις παλαιότερες και συχνά υπερχρεωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πηγή: BBC