Τουλάχιστον δύο επιβάτες του Airbus που συνετρίβη την Παρασκευή σε κατοικημένη περιοχή στο Καράτσι σώθηκαν. Νοσοκομεία στο Καράτσι παρέλαβαν 56 σορούς από την περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος, σε αστική συνοικία, ενώ επιχειρούσε να προσγειωθεί στη μεγαλύτερη πόλη του Πακιστάν, έγινε γνωστό από νοσοκομειακές πηγές.
Ο Σιμίν Τζαμάλι, επικεφαλής του Ιατρικού Κέντρου Jinnah Postgraduate, δήλωσε πως στο νοσοκομείο μεταφέρθηκαν 37 σοροί. Άλλες 19 σορούς παρέλαβε το Civil Hospital, είπε στο Ρόιτερς αξιωματούχος του νοσοκομείου.
Ο εκπρόσωπος τύπου του επαρχιακού υπουργείου Υγείας Μεεράν Γιουσάφ επιβεβαίωσε στο Reuters πως έχουν επιβεβαιωθεί τουλάχιστον 56 νεκροί και δύο επιζώντες.
Το Airbus των Πακιστανικών Διεθνών Αερογραμμών, με 99 επιβαίνοντες, συνετρίβη πάνω σε κτίρια, ενώ επιχειρούσε να προσεγγίσει το αεροδρόμιο.
Τουλάχιστον δύο είναι οι επιζώντες. Μεταξύ αυτών και ο Ζαφάρ Μασούντ, ο πρόεδρος της Τράπεζας του Παντζάμπ, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση της επαρχίας Σιντ. Η Τράπεζα διευκρίνισε ότι ο πρόεδρός της φέρει κατάγματα αλλά έχει τις αισθήσεις του και «ανταποκρίνεται».
Το Airbus A320 εκτελούσε πτήση από τη Λαχόρη για το Καράτσι. Οι πτήσεις εσωτερικού μόλις ξανάρχισαν στο Πακιστάν, μετά τη λήξη της πανδημίας του νέου κορονοϊού.
«Χάσαμε τις μηχανές»
Το δυστύχημα σημειώνεται παραμονές της μουσουλμανικής γιορτής του Αΐντ, όταν πολλοί Πακιστανοί ταξιδεύουν για να επισκεφθούν τις οικογένειές τους.
Το αεροσκάφος έκανε για δεύτερη φορά προσπάθεια να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Καράτσι. Ο πιλότος είπε στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι έχασε ισχύ και από τις δύο μηχανές, σύμφωνα με τον ηχογραφημένο διάλογο που μεταφορτώθηκε στον έγκυρο ιστότοπο παρακολούθησης της αεροπλοΐας liveatc.net.
«Γυρίζουμε πίσω, κύριε, χάσαμε τις μηχανές», ακούγεται να λέει μια ανδρική φωνή. Ο ελεγκτής ελευθερώνει και τους δύο διαδρόμους του αεροδρομίου για την προσγείωση, αλλά δευτερόλεπτα αργότερα ο ίδιος άνδρας φωνάζει: Mayday! Mayday! Mayday!. Ακολουθεί σιωπή…
«Το τελευταίο που ακούσαμε από τον πιλότο ήταν ότι είχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα», είπε ένας εκπρόσωπος της κρατικής εταιρείας αερομεταφορών, ο Αμπντουλάχ Χαν. «Του είπαν από το αεροδρόμιο ότι και οι δύο διάδρομοι ήταν έτοιμοι και μπορούσε να προσγειωθεί αλλά εκείνος αποφάσισε να κάνει μια στροφή (…) Είναι ένα πολύ τραγικό συμβάν», πρόσθεσε.
Ένας άλλος υψηλόβαθμος αξιωματούχος της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας είπε στο πρακτορείο Reuters ότι φαίνεται πως δεν κατάφερε να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης κατά την πρώτη απόπειρα, λόγω κάποιας τεχνικής βλάβης. Είναι ωστόσο ακόμη πολύ νωρίς για να εξακριβωθούν τα αίτια του δυστυχήματος, πρόσθεσε.
Στην πυκνοκατοικημένη περιοχή του δυστυχήματος έχουν σπεύσει σωστικά συνεργεία, στρατιώτες και ειδικοί της υπηρεσίας ασφάλειας των αερομεταφορών. Το επόμενο βήμα θα είναι η ανεύρεση των «μαύρων κουτιών» όπου καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης και οι διάλογοι μεταξύ πιλότων και ελεγκτών. Τα στοιχεία αυτά θεωρούνται κρίσιμης σημασίας για να καθοριστούν τα αίτια της συντριβής.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι ήταν από τους πρώτους ηγέτες που εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στην κυβέρνηση του Πακιστάν.
Η χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην ιστορία του Πακιστάν συνέβη το 2010, όταν ένα AirBlue συνετρίβη κοντά στην Ισλαμαμπάντ με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 152 άνθρωποι.
Τα τελευταία αεροπορικά δυστυχήματα στην χώρα
Δεν είναι πρωτόγνωρα τα αεροπορικά δυστυχήματα στο Πακιστάν.
Το 2010, ένα αεροσκάφος της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας Airblue συνετρίβη κοντά στο Ισλαμαμπάντ, σκοτώνοντας και τους 152 επιβάτες του. Πρόκειται για την πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της χώρας
Το 2012, ένα Boeing 737-200 της πακιστανικής εταιρείας Bhoja Air έπεσε κάτω από δυσχερείς καιρικές συνθήκες κατά την διαδικασία προσγείωσή του στο Ραβαλτάν, σκοτώνοντας και τους 121 επιβάτες του.
Και το 2016, ένα αεροσκάφος ξανά της Pakistan International Airlines (PIA) έπεσεκατά τη διάρκεια του ταξιδιού του από το βόρειο Πακιστάν στο Ισλαμαμπάντ, σκοτώνοντας 47 άτομα.