Συρμός του Προαστιακού σε γραμμή του Μετρό - Νέο σοβαρό λάθος στις συγκοινωνίες

Στη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Συμβάν στον Προαστιακό στις 9 Οκτωβρίου
Συμβάν στον Προαστιακό στις 9 Οκτωβρίου
Eurokinissi

Περιστατικό ασφαλείας σημειώθηκε στον σιδηρόδρομο στις 9 Οκτωβρίου, όταν συρμός του Προαστιακού μπήκε σε γραμμή του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Τερεζάκης επέρριψε τις ευθύνες στον μηχανοδηγό της Hellenic Train που παραβίασε δύο φωτοσήματα, αν και διευκρίνισε πως θα διερευνηθούν και οι ισχυρισμοί της άλλης πλευράς, βάσει των οποίων ο μηχανοδηγός καλούσε τον σταθμάρχη του ΟΣΕ, μα εκείνος δεν απαντούσε- επίσης τόνισε ότι λειτούργησαν οι δικλείδες ασφαλείας.

Το περιστατικό αναφέρεται σε δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», όπου σημειώνεται ότι το τρένο του Προαστιακού παραλίγο να μπει και να σφηνώσει στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό μετά από λάθος διευθέτηση των γραμμών από τους ρυθμιστές του ΟΣΕ. Το περιστατικό δημοσιοποίησαν οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train.

Στο σχετικό έγγραφο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αναφέρεται πως «την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας».

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, ο συρμός είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Ανω Λιόσια. Στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας τα τρένα του Προαστιακού δεν στρίβουν για να μπουν στο υπόγειο δίκτυο (όπως οι συρμοί του Μετρό), αλλά συνεχίζουν ευθεία ακολουθώντας την πορεία της Αττικής Οδού. Στο σημείο όπου αλλάζουν οι πορείες ανάμεσα στα τρένα του Προαστιακού και τους συρμούς του Μετρό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Ο μηχανοδηγός του τρένου είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

«Σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση. Σε εκείνο το σημείο αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν. Ακολούθησαν σκηνές παραλογισμού με τον ρυθμιστή να απολογείται για το λάθος και το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων για να ελευθερωθεί η γραμμή» αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Δημοφιλή