Σφάλμα από την Boeing παραδέχτηκε ο επικεφαλής της μετά το συμβάν στην Alaska Airlines

Τι είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Ντέιβ Καλχούν.
via Associated Press

Ο επικεφαλής της Boeing παραδέχτηκε πως ο κολοσσός της αεροναυπηγικής βιομηχανίας είχε κάνει σφάλμα, μετά το περιστατικό σε αεροσκάφος της Alaska Airlines όπου πόρτα ξεκόλλησε εν πτήσει λίγο μετά την απογείωσή του στις ΗΠΑ.

Κανείς δεν τραυματίστηκε όταν έγινε το συμβάν κατά τη διάρκεια πτήσης από το Πόρτλαντ του Όρεγκον. Έκτοτε καθηλώθηκαν 171 αεροσκάφη Boeing 737 Max 9.

Την Τρίτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, είπε ότι η εταιρεία «αναγνωρίζει το λάθος της».

Η «τάπα» που έφυγε από το αεροσκάφος είχε βάρος 27 κιλά και είχε χρησιμοποιηθεί για να σφραγιστεί μια έξοδος κινδύνου που ήταν ενσωματωμένη στο αεροπλάνο αλλά δεν είχε απαιτηθεί από την Alaska Airlines. Το εν λόγω κομμάτι ανασύρθηκε από τον κήπο εκπαιδευτικού του Πόρτλαντ, σύμφωνα με τις αρχές (National Transportation Safety Board, NTSB). Επίσης, έγινε γνωστό πως η αερογραμμή είχε βάλει περιορισμούς στα αεροσκάφη μετά από προειδοποιήσεις για την πίεση τις ημέρες πριν το περιστατικό, είπαν ερευνητές.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, μιλώντας σε προσωπικό της Boeing ο Καλχούν είπε πως το θέμα θα προσεγγιστεί αναγνωρίζοντας το λάθος, και «με 100% και πλήρη διαφάνεια σε κάθε βήμα». Επίσης, διαβεβαίωσε πως η Boeing θα συνεργαστεί με την NTSB για να διερευνηθεί το αίτιο του ατυχήματος και ότι θα διασφαλιστεί πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί ξανά.

Οι ερευνητές του περιστατικού ξέρουν ποια ήταν η σειρά των γεγονότων που οδήγησε στο ξεκόλλημα το βράδυ της Παρασκευής, μα όχι το αίτιο. Ένα ερώτημα είναι εάν είχαν εγκατασταθεί σφήνες για να βοηθήσουν να ασφαλιστεί η «τάπα». Η Alaska Airlines και η United Airlines- οι δύο εταιρείες που χρησιμοποιούν το Max 9- ανέφεραν ότι βρήκαν χαλαρές σφήνες και άλλο εξοπλισμό αλλού, υποδεικνύοντας πως το θέμα με τις «τάπες»/ σφραγίδες πορτών δεν περιορίζεται σε ένα αεροσκάφος. Ακόμη, όπως αναφέρει το Associated Press, οι «τάπες» εγκαθίστανται στις ατράκτους του Max 9 από τη Spirit AeroSystems, η οποία έχει ιστορικό κατασκευαστικών προβλημάτων, πολλά εκ των οποίων αποκαλύφθηκαν σε κυβερνητική έρευνα για δύο δυστυχήματα με Boeing 737 Max 8.

Με πληροφορίες από BBC, Associated Press, Reuters

Δημοφιλή