Η Σκάρλετ Γιόχανσον κινεί νομική δράση εναντίον της δημιουργίας avatar AI που χρησιμοποίησε το πρόσωπό της χωρίς άδεια σε μια διαφήμιση.
Η ηθοποιός Σκάρλετ Γιόχανσον φαίνεται να συμμετέχει σε μία διαφήμιση, η οποία αναρτήθηκε στο «X».
Ωστόσο δεν πρόκειται για την αληθινή ηθοποιό αλλά για ένα avatar της, που κατασκευάστηκε από μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης με το όνομα «Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar».
Η εν λόγω διαφήμιση έχει πλέον «κατεβεί» απ’ τα social media, ωστόσο η αντίδραση της ηθοποιού δεν άργησε να έρθει, αναφέρει το Sky News.
Ένας από τους δικηγόρους της Σκάρκελ Γιόχανσον δήλωσε πως «οι εικόνες της ηθοποιού που δημιουργήθηκαν απ’ την εν λόγω εφαρμογή δεν έχουν καμιά σχέση με την ίδια». Συμπλήρωσε μάλιστα πως «δεν αντιμετωπίζουμε τέτοια θέματα ως απλά». Τόνισε παράλληλα πως θα χρησιμοποιηθούν όλα τα ένδικα μέσα, ώστε να αποκατασταθεί η αλήθεια.
Να σημειωθεί πως τα πλάνα με τη Σκάρλετ Γιόχανσον που χρησιμοποιήθηκαν στο συγκεκριμένο βίντεο είναι από καμπάνια της ηθοποιού για την εταιρεία Omaze. Το βίντεο είχε συνολική διάρκεια 22 δευτερολέπτων, ωστόσο δεν είναι πλέον διαθέσιμο.
Η τεχνητή νοημοσύνη αποτέλεσε μείζον ζήτημα στις πρόσφατες απεργίες στο Χόλιγουντ, με τους Αμερικανούς ηθοποιούς και συγγραφείς να ζητούν αυξημένες διασφαλίσεις κατά της μη εξουσιοδοτημένης χρήσης των ομοιοτήτων και των έργων τους.
Τα Deepfakes είναι συνθετικά μέσα που έχουν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία για να αντικαταστήσουν πειστικά την ομοιότητα ενός ατόμου με αυτή ενός άλλου.
Τα νομικά όρια για τη χρήση των deepfakes μεταξύ άλλων δεν είναι πάντα σαφή, και η νομοθεσία ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ορισμένες πολιτείες έχουν ήδη επιβάλει νόμους που απαγορεύουν τη χρήση τεχνολογίας deepfake για τη δημιουργία μη συναινετικής πορνογραφίας ή ψευδούς πολιτικού περιεχομένου που μπορεί να επηρεάσει εκλογές. Ωστόσο, η διαχείριση των νομικών θεμάτων σχετικά με την τεχνολογία deepfake παραμένει πρόκληση και εξαρτάται από τη νομοθεσία κάθε περιοχής.