Η Taylor Swift, η Beyoncé, ο Bruce Springsteen & The E Street Band και δεκάδες ακόμη σταρ αυτού του διαμετρήματος, έχουν καταφέρει στη μετά covid εποχή, να γεμίζουν τεράστια στάδια και συναυλιακούς χώρους στις διεθνείς περιοδείες τους, με τα εισιτήρια να γίνονται sold out σε λίγες μόλις ημέρες.
Ένα φαινόμενο, που έχει πολλές εξηγήσεις με κυρίαρχη το γεγονός ότι ο κόσμος μετά την κλεισούρα της πανδημίας, πληρώνει όσο όσο για να διασκεδάσει βλέποντας τους αγαπημένους του performer.
Πολλές φορές δε, ταξιδεύει στην άλλη άκρη του πλανήτη για να απολαύσει την Madonna στην δωρεάν συναυλία της στο Ρίο ντε Τζανέιρο ή την Τέιλορ Σουίφτ σε μια από τις δεκάδες εμφανίσεις της σε πόλεις ανά τον κόσμο (αλλά όχι στην δική του).
Η εταιρεία συναυλιών και εκδηλώσεων Live Nation, που διοργανώνει τις περισσότερες από αυτές τις συναυλίες σε παγκόσμιο επίπεδο, επιβεβαίωσε ότι το 2023 ήταν χρονιά σταθμός καθώς τόσο τα κέρδη όσο και η προσέλευση των θεατών έσπασαν ρεκόρ όλων των εποχών.
Η Live Nation, στην οποία ανήκει η Ticketmaster, δήλωσε στις Αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές αυτή την εβδομάδα, ότι το 2023 πάνω από 145 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν κάποια από τις συναυλίες της ανά τον κόσμο, 20% περισσότεροι από το 2022.
Το 2021, όταν οι χώροι άρχισαν να ανοίγουν ξανά με υποχρεωτική την χρήση μάσκας, η προσέλευση οριακά έφτασε τα 35 εκατομμύρια θεατές, όταν το 2019 έκλεισε με 98 εκατομμύρια θεατές.
«Αυτή θα είναι μια υπέροχη χρονιά(2024)», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Michael Rapino στους επενδυτές σε τηλεδιάσκεψη.
«Στην πραγματικότητα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο 2025, καθώς φαίνεται ότι θα είναι μια νέα χρονιά ρεκόρ».
Και παρότι η Live Nation είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής τέτοιων events παγκοσμίως, παρόμοια είναι εικόνα και για τις μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ζωντανών εκδηλώσεων.
Τον Δεκέμβριο, το περιοδικό Pollstar ανέφερε ότι η περιοδεία Eras της Taylor Swift ήταν η πρώτη περιοδεία που ξεπέρασε το όριο των δισεκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα και προέβλεψε ότι το 2024 θα είναι έτος σταθμός για την Swift.
Οι πωλήσεις εισιτηρίων για τις 100 κορυφαίες περιοδείες της χρονιάς παγκοσμίως, αυξήθηκαν κατά 46% από το 2022, φέρνοντας πωλήσεις 9,17 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Στη Βόρεια Αμερική, ο αριθμός αυτός εκτινάχθηκε από 4,77 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 6,63 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Επιπλέον, μια έκθεση του Οκτωβρίου από την Allied Market Research προβλέπει, ότι η παγκόσμια αγορά της βιομηχανίας ζωντανών εκδηλώσεων - η οποία περιλαμβάνει από συναυλίες μέχρι αθλητικές εκδηλώσεις και συνέδρια - θα διπλασιαστεί σε αξία, φτάνοντας τα 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032.