Το πρώτο τρίμηνο του 2018 ξεκινούν τα έργα για την υποθαλάσσια οδική σύνδεση της Σαλαμίνας δήλωσε, στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στην ομιλία του για τον προϋπολογισμό στη Βουλή.
Δίνοντας το χρονοδιάγραμμα και την εξέλιξη όλων των σημαντικών έργων στη χώρα ο κ Σπίρτζης είπε ότι ξεκινούν άμεσα τα έργα στην Πατρών-Πύργου, ενώ ξεκινούν και τα έργα στο νότιο τμήμα της Ε65( Λαμία-Ξυνιάδα) και θα γίνει προσπάθεια να ξεκινήσουν μέσα στο 2018 και τα έργα στο βόρεια τμήμα της.
Επίσης, εντός του Δεκεμβρίου, αναμένεται να προκηρυχθούν δυο διαγωνισμοί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, έχει δημοπρατηθεί, από τον Αύγουστο, η σημαντική γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, προχωρούν τα έργα της επέκτασης προς Πειραιά -ήδη ο Μετροπόντικας έφτασε στο Δημοτικό θέατρο- και μέσα στο 2019 θα λειτουργήσουν τρεις σταθμοί.
Προχωρούν τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκτασή του προς την Καλαμαριά, ενώ ξεκινούν και οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις του προς τα δυτικά. Προχωρούν, επίσης, οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού και του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο. Μέσα στον Ιανουάριο, εγκαινιάζεται η νέα ηλεκτροδοτούμενη γραμμή του Σιδηροδρομικού Δικτύου Σταθμός Λάρισης- Πειραιάς. Ολοκληρώνεται, ακόμα, ο διαγωνισμός για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.
Επίσης, μέσα στο 2017 έγινε και ο διαγωνισμός για την εφαρμογή του αναλογικού διοδίου στους αυτοκινητοδρόμους είπε ο κ. Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας: «Γι′ αυτό ό,τι και να κάνετε, ό,τι και να λέτε, τα νέα έργα θα τα εγκαινιάσει και πάλι ο Αλέξης Τσίπρας, έξω από τα προγράμματα, με πολιτικές κοινωνικής δικαιοσύνης και σχέδιο δίκαιης ανάπτυξης».
Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε:
Οδικοί άξονες
Πρώτη κατηγορία είναι οι οδικοί άξονες. Στη συζήτηση του προϋπολογισμού, πριν ένα έτος, είχα πει -και θα λέω αυτολεξεί τι είχα πει, για να τονίζουμε τη λάσπη που ρίχνετε κάθε μέρα σε συνεργασία με τα γραφεία Τύπου σας, δηλαδή με συγκεκριμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης- ότι το 2017 θα είναι η χρονιά της ολοκλήρωσης των μεγάλων οδικών έργων. Το υλοποιήσαμε. Έπειτα από δεκαετίες οι συμπολίτες μας μπορούν με ασφάλεια να κινηθούν σε όλη τη χώρα. Εξήντα χρόνια κάνατε για να κατασκευαστεί η ΠΑΘΕ και δεν τα καταφέρατε.
Τι λέγατε πριν δυο χρόνια; Λέγατε ότι δεν θα υλοποιήσουμε τα έργα και ότι θα καταστρέψουμε τη χώρα. Πριν ένα χρόνο λέγατε ότι καθυστερούμε, ότι δεν θα ολοκληρωθούν και θα επιστρέψουμε δισεκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις τράπεζες. πριν λίγους μήνες λέγατε ότι εγκαινιάζουμε τα έργα που εσείς είχατε ολοκληρώσει. Μάλλον δεν θα βρίσκατε κορδέλα και κάνατε μόνο εγκαίνια με μεταφερόμενα μηχανήματα και εργαζομένους. Τα θυμάστε. Σήμερα μας καταγγέλλετε για το ύψος των διοδίων που εσείς είχατε προβλέψει δύο φορές, στις αρχικές συμβάσεις και στην αναθεώρηση.
Μαζί με τους πέντε οδικούς άξονες ολοκληρώθηκε πλήθος δημοσίων έργων οδικών υποδομών.
Ολοκληρώθηκε μέσα στο 2017, όπως είχαμε πει, η διαδικασία για την ολοκλήρωση του δρόμου στη Μεσσαρά, στην Κρήτη.
Επειδή το 2017 δεν τέλειωσε, δουλεύουμε συνεχώς για να βγουν εντός Δεκεμβρίου δύο διαγωνισμοί, του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο, ένα ακόμα έργο εξήντα χρόνων εξαγγελίας και υποσχέσεων του παλαιοκομματισμού, που το υλοποιεί και αυτό η Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. Μετά από δεκαετίες υποσχέσεων, σειρά λαθεμένων, τμηματικών και ασύνδετων κατασκευών, θα δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος και η διαδικασία προεπιλογής.
Θα ήθελα να αναφέρω και έναν ακόμα διαγωνισμό εντός του 2017, αυτόν του ηλεκτρικού συστήματος αναλογικών διοδίων για όλη τη χώρα.
Το 2018 για εμάς ξεκινά η αρχή της υλοποίησης του Ε65 από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, του έργου «ανέκδοτο», που αφήσατε μόνο το μεσαίο τμήμα του. Θα προσπαθήσουμε εντός του 2018 να εκκινήσει και το βόρειο τμήμα του έργου, αλλά τουλάχιστον θα έχει το φοβερό έργο της αναθεώρησης της κυβέρνησης Σαμαρά και τα εγκληματικά λάθη της μείωσης του φυσικού αντικειμένου αρχή.
Εντός του 2017 δημοπρατήθηκε και εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα ξεκινήσει η κατασκευή της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης της Σαλαμίνας.
Σιδηροδρομικά έργα
Ολοκληρώνουμε τη νέα διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός. Το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι δίνεται τον Ιανουάριο 2018, το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός τον Ιούνιο 2018 και Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, για να είναι όλη η γραμμή έτοιμη, τον Απρίλιο του 2018.
Ολοκληρώθηκε ο Σταθμός Λαρίσης και η κατασκευή του ηλεκτροκινούμενου τμήματος Σταθμός Λαρίσης-Πειραιάς στη σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς-Τιθορέα και τίθεται σε λειτουργία στις 15 Ιανουαρίου 2018. Έντεκα χρόνια είχατε τον κεντρικό σταθμό της χώρας «χύμα», ατέλειωτο.
Υποδομών αεροδρομίων και άγονες γραμμές
Η εξοικονόμηση από την πρώτη χρονιά δεν πηγαίνει στο χρέος, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, πηγαίνει σε διαγωνισμό που θα βγάλουμε μέσα στο 2018 για να πάρουμε δύο ελικόπτερα, ώστε οι κάτοικοι των ακριτικών νησιών να μην αισθάνονται απομονωμένοι, να μπορούμε να κάνουμε αεροδιακομιδές και να κάνουμε και μεταφορά με όποιες καιρικές συνθήκες υπάρχουν.
Αντιπλημμυρικά έργα
Από το 2015 ως το 2017 εντάχθηκαν έργα 302 εκατομμυρίων για την Περιφέρεια Αττικής, 90 εκατομμυρίων για την υπόλοιπη Ελλάδα και προβλέφθηκαν 250 εκατομμύρια έργα για αντιπλημμυρικά από τους οικισμούς και τα αστικά κέντρα που διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι.
Αυτοί που μας κουνούν το δάκτυλο από το 2010 μέχρι το 2014 είχαν εντάξει 3,5 εκατομμύρια ευρώ αντιπλημμυρικά έργα, 21 εκατομμύρια για την υπόλοιπη Ελλάδα και καμία πρόβλεψη για τα αντιπλημμυρικά έργα από όπου περνάνε οι αυτοκινητόδρομοι.
(Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)