Μια εντυπωσιακή τοιχογραφία που είναι μάλιστα απολύτως καλοδιατηρημένη ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι στην Πομπηία, η οποία απεικονίζει τον Νάρκισσο να κοιτά την αντανάκλαση του εαυτού του στο νερό.
Η ανακοίνωση της ανακάλυψης έγινε την Πέμπτη ενώ το εύρημα εντοπίστηκε στην βίλα που τον περασμένο Νοέμβριο βρέθηκε μια άλλη μοναδική τοιχογραφία, με την ερωτική συνεύρεση της Λήδας, μυθικής βασίλισσας της Σπάρτης με τον κύκνο-Δία, έναν από τους αγαπημένους μύθους της αρχαιότητας.
Η Αλφονσίνα Ρούσο, η επικεφαλής της ανασκαφής, είπε σε δήλωσή της: «Η ομορφιά των δωματίων αυτών μας αναγκάζει να προσαρμόσουμε το έργο μας και να συνεχίσουμε τις ανασκαφές».
«Στο μέλλον θα μπορέσουμε να ανοίξουμε, έστω ένα μέρος της βίλας, στο κοινό. Η ανασκαφή γίνεται δυνατή χάρη στο ευρύτερο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στην Πομπηία, με σκοπό την ανάδειξη και σταθεροποίηση των μνημείων», συμπλήρωσε η ίδια.
Ο μύθος του Νάρκισσου ήταν εξίσου αγαπημένο θέμα στην Ρώμη του πρώτου αιώνα μ.Χ. Οι αρχαιολόγοι εντόπισαν επίσης στο αίθριο της ίδιας κατοικίας δεκάδες γυάλινα σκεύη, οκτώ βάζα από τερακότα και ένα χάλκινο χωνί, σε χώρο κάτω από το κλιμακοστάσιο.
Στο αίθριο που βρίσκεται ο Νάρκισσος, είναι ακόμη ορατό το ίχνος μιας σκάλας που οδηγεί στο πάνω πάτωμα, αλλά πάνω απ ’όλα η ανακάλυψη ενός χώρου κάτω από το κλιμακοστάσιο, ο οποίος χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη, που περιείχε δώδεκα γυάλινα δοχεία, οκτώ αμφορείς και ένα χάλκινο χωνί, όπως ανέφεραν οι αρχαιολόγοι σε δημοσιογράφους. Επίσης εντοπίστηκε μια χάλκινη situla (δοχείο για υγρά) που ανακαλύφθηκε δίπλα στο impluvium (μικρή δεξαμενή).
Ένας ωραίος νέος της Βοιωτίας, γιος της Νύμφης Λειριώπης και του ποταμού Κηφισού. Κάποια μέρα καθισμένος ο Νάρκισσος κοντά σε μια πηγή είδε το πρόσωπό του στα νερά της πηγής. Γοητεύτηκε από την εικόνα του που καθρεφτιζόταν στο νερό και θέλησε, βυθίζοντας το βραχίονα του στο νερό να τη αιχμαλωτίσει. Επειδή όμως παρά τις προσπάθειές του δεν το κατόρθωνε παρέμεινε στη θέση αυτή αυτοθαυμαζόμενος μέχρι που μαράζωσε και πέθανε. Στη θέση εκείνη μετά από λίγο φύτρωσε το ομώνυμο άνθος ως σύμβολο της φθοράς και των χθόνιων θεοτήτων.
Να σημειωθεί ότι η Ουνέσκο το 2013 ζήτησε επιτακτικά την συντήρηση των ερειπίων, που βρίσκονταν σε κακή κατάσταση και το ιταλικό κράτος ξεκίνησε ένα μεγάλο πρόγραμμα ανασκαφών και εργασιών, κατά το οποίο έχουν έρθει στο φως νέα σπουδαία ευρήματα.