Οι αερομεταφορές ήδη υφίστανται μεγάλη κάμψη προς και από την Κίνα, λόγω του κορονοϊού και οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, κινούνται στο όριο της βιωσιμότητας, ενώ οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, έχουν ακυρώσει ή έχουν περιορίσει τα δρομολόγιά τους προς και από Κίνα.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η οποία συνέκρινε τα σημερινά δεδομένα με τις ζημιές από τον ιό SARS το 2003, η ζήτηση για ταξιδιωτική κίνηση σε ολόκληρη την περιοχή Ασίας – Ειρηνικού έχει μειωθεί κατά 13%. Μάλιστα, ενώ προβλεπόταν αύξηση για τις αεροπορικές εταιρείες της περιοχής στο 4,8%, τώρα εμφανίζεται συρρίκνωση κατά 8,2%. Μόνο για αυτές τις αεροπορικές εταιρείες, υπολογίζονται απώλειες εσόδων ύψους 27,8 δισ. δολαρίων το 2020, εκ των οποίων τα 12,8 δισ. δολάρια θα είναι μόνο στην εγχώρια αγορά της Κίνας.
Με τους ίδιους υπολογισμούς, οι αερομεταφορείς εκτός Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να υποστούν απώλεια εσόδων ύψους 1,5 δισ. δολαρίων, με συνέπεια τα συνολικά χαμένα έσοδα να φθάσουν σε 29,3 δισεκατομμύρια δολάρια (5% χαμηλότερα έσοδα επιβατών σε σύγκριση με τα στοιχεία που πρόβλεψε η ΙΑΤΑ τον Δεκέμβριο), ενώ υπάρχει μείωση κατά 4,7% στην παγκόσμια ζήτηση. Πάντως, τον Δεκέμβριο, η IATA είχε προβλέψει παγκόσμια αύξηση της ζήτησης κατά 4,1%, οπότε η απώλεια μάλλον θα κλείσει στο μείον 0,6% για το 2020.
Επισημαίνω ότι αυτές οι εκτιμήσεις βασίζονται σε ένα σενάριο όπου το COVID-19 έχει παρόμοιο αντίκτυπο στη ζήτηση, όπως παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του SARS. Αυτό χαρακτηρίστηκε από μια περίοδο έξι μηνών με απότομη πτώση ακολουθούμενη από μια εξίσου γρήγορη ανάκαμψη.
Σε επίπεδο ενισχύσεων, μόνο η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης θα δώσει 112 εκατομμύρια δολάρια για την παροχή οικονομικής βοήθειας στις δικές της αεροπορικές εταιρείες.