Με αφορμή την αποτρόπαια πράξη στη Νέα Ζηλανδία, ορισμένες παρατηρήσεις στη βάση του μανιφέστο του εκτελεστή-τρομοκράτη:
Γίνονται πολλές αναφορές γύρω από τα Βαλκάνια (εξαιρετικά ανησυχητικό, δεδομένης της ρευστότητας στην περιοχή, της αναβίωσης των εθνικισμών και της ταυτόχρονης παρουσίας τζιχαντιστικών μουσουλμανικών στοιχείων και ακροδεξιών με ναζιστικά χαρακτηριστικά). Κάνει ειδική μνεία στο Κόσοβο και καταγγέλει τους Αμερικανούς πως πολέμησαν στο πλευρό των ”Μουσουλμάνων κατακτητών, σφαγιάζοντας Ευρωπαίους Χριστιανούς”.
Επίσης, στα όπλα του αναγράφονται τα ονόματα Μαυροβούνιων, Σέρβων και άλλων εθνικοτήτων οπλαρχηγών που πολέμησαν εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Αξιοπρόσεκτο είναι ότι ένα από τα τραγούδια που άκουγε μέσα στο αυτοκίνητο πριν ξεκινήσει τις εκτελέσεις, υμνούσε τον ηγέτη των Σερβοβόσνιων, Κάρατζιτς, ο οποίος αναμένει την ανακοίνωση της ποινής του από το Δικαστήριο της Χάγης τις επόμενες μέρες.
Η Τουρκία και ο Ερντογάν βρίσκονται στο στόχαστρο, με αναφορές στην Αγία Σοφία και την ανακατάληψη της Κωνσταντινούπολης (την οποία αναφέρει ως Constantinople), όμως, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως ο Τούρκος πρόεδρος (αντιθέτως με άλλους ηγέτες που στοχοποιούνται εξίσου στο μανιφέστο) επέλεξε να ανοίξει διάλογο με τον διαταραγμένο μακελάρη. Αυτό για δύο λόγους: για να κερδίσει το εθνικιστικό αλλά και ισλαμικό εγχώριο ακροατήριο ενόψει των κρίσιμων αυτοδιοικητικών εκλογών αλλά και προκειμένου να καταστεί σημείο αναφοράς για τους Μουσουλμάνους παγκόσμιως.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά σε ταξίδι του στην Ευρώπη προ δύο ετών (μάλλον με πολλούς σταθμούς), το οποίο φαίνεται να τον επηρέασε (καταλυτικά;) και οπωσδήποτε οι αρχές δεν θα αντιμετωπίσουν το περιστατικό ως μεμονωμένο αλλά θα αναζητήσουν τυχόν διασυνδέσεις του με άλλα εξτρεμιστικά στοιχεία. Έγινε γνωστό μάλιστα ότι έχει επισκεφτεί βαλκανικές χώρες αλλά και την Τουρκία.
Περιττό να τονιστεί πως εκεί που συναντώνται τα δύο άκρα ως συγκοινωνούντα δοχεία δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος βίας (με αναμενόμενα τα αντίποινα) που μοιάζει δίχως τέλος. Είναι δε χαρακτηριστική η αποστροφή του τρομοκράτη ότι ”οι Μουσουλμάνοι δεν θα αισθάνονται πουθενά ασφαλείς” κατά την αντίστοιχη ρήση ότι ”οι Χριστιανοί δεν θα αισθάνονται ασφαλείς” που κατά κόρον χρησιμοποιούν οι τζιχαντιστές τρομοκράτες.
Αναδημοσίευση από το Facebook του κ. Κωνσταντίνου Φίλη. Με την άδεια του συγγραφέα