Μόνο ικανοποιημένοι θα πρέπει να είναι οι εισαγωγείς αυτοκινήτων στην Ελλάδα, βλέποντας τη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων.
Χρόνο με τον χρόνο, από τις 58.482 πωλήσεις ΙΧ που είχαμε το 2012, φθάνοντας στο ναδίρ της ελληνικής αγοράς (το ζενίθ ήταν το 2004, η χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, με 289.753 μονάδες), η αγορά ανακάμπτει συνεχώς.
Η οικονομική κρίση που πέρασε η χώρα μας, επηρέασε τρομερά την αγορά για αρκετά χρόνια και τώρα, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει γίνει πολύ πιο ακριβό την τελευταία τετραετία, φαίνεται ότι ο Έλληνας θέλει καινούργιο αυτοκίνητο.
Η αλήθεια είναι ότι ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων έχει γεράσει αρκετά, όταν κοντεύουμε μια εικοσαετία από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ τόσο οι εταιρικές πωλήσεις όσο και η ανοδική πορεία του τουρισμού, συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον Οκτώβριο του 2023 πουλήθηκαν 11.290 νέα ΙΧ (ήτοι +44,9% από τον Οκτώβριο του 2022), και στο 10μηνο της χρονιάς έφθασαν τις 115.800 μονάδες, όντας +27,6% παραπάνω από το περσινό διάστημα.
Παράλληλα, στο 10μηνο έχουμε 9.231 ταξινομήσεις νέων φορτηγών (ελαφρών και βαρέων), ήτοι +6,5% από πέρυσι και 231 νέα λεωφορεία, ήτοι +22,4% από το 10μηνο του 2022.
Τώρα, όσον αφορά στα αμαξώματα, τα SUV – Crossover κατέχουν το 55,3% (!!!) της αγοράς, ενώ στις κατηγορίες τα αυτοκίνητα πόλης ή supermini όπως τα λέμε, απολαμβάνουν το 48,6% της αγοράς, με το 31,9% εξ αυτών να είναι SUV – Crossover. Σε αυτή τη κατηγορία γίνεται πραγματική μάχη καθώς όλες οι εταιρείες έχουν να παρουσιάσουν τουλάχιστον ένα μοντέλο.
Ως προς το καύσιμο, τα αμιγώς βενζινοκίνητα συνεχώς χάνουν έδαφος (42,6%), όπως και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα (13,6%), καθώς ανεβαίνουν τα υβριδικά (30,3%), διότι εκεί οδηγείται η παραγωγή, αυξάνονται πολύ τα επαναφορτιζόμενα (10,8% αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid), ενώ εξαφανίζονται τα διπλού καυσίμου βενζίνη / υγραέριο (0,3%) και τα διπλού καυσίμου βενζίνη / υγραέριο (2,4%).
Τα πρώτα μοντέλα ανά κατηγορία
Τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία είναι μέχρι και τον Σεπτέμβριο. Στα πολύ μικρά αυτοκίνητα (10,08% της αγοράς) η πρώτη πεντάδα είναι: Fiat Panda (2.607), Kia Picanto (1.896), Hyundai i10 (1.665), Fiat 500 (1.542) και Toyota Aygo X (1.354). Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή τη κατηγορία οι κατασκευαστές αρχίζουν και βγάζουν ηλεκτρικά μοντέλα και αρχίζουν να περιορίζουν την παραγωγή συμβατικών.
Στα supermini αυτοκίνητα πόλης (52,75% της αγοράς), η πεντάδα είναι: Opel Corsa (5.380), Toyota Yaris (4.709), Citroen C3 (3.861), Toyota Yaris Cross (3.752), Peugeot 208 (3.684).
Στα μικρομεσαία που έχουν μερίδιο αγοράς 29,16%, έχουμε: Peugeot 3008 (2.057), Toyota C-HR (1.885), BMW X1 (1.577), Dacia Duster (1.385)και Volvo XC40 (1.133).
Στα μεσαία, μια κατηγορία που έχει μόλις το 6,3% της αγοράς, έχουμε: Tesla Model Y (853), Renault Arkana (642), Tesla Model 3 (452), Skoda Octavia (409) και Volvo XC60 (392).
Στα μεγάλα, με το 0,43% της αγοράς: Land Rover Range Rover Sport (123), Mercedes GLE (66), BMW X5 (55), Porsche Cayenne (44) και Mercedes E-Class (42).
Στα ακόμα μεγαλύτερα και πολυτελή με 0,39% της αγοράς: Volvo XC90 (117), Tesla Model S (35), Porsche Taycan (35), Land Rover Range Rover (33) και Tesla X (33).
Στα πολυμορφικά που έχουν εξαφανιστεί με 0,05% της αγοράς, υπάρχουν μόνο 6 μοντέλα: VW ID. BUZZ (29), VW Touran (12), Levc TX (4), Ford S-Max (3), Toyota Verso S (2) και Fiat 500L (2).
Στα πολυμορφικά / station wagon με 0,55% της αγοράς: Mercedes V-Class (122), Toyota Proace City Verso (73), Toyota Proace (60), VW Caddy (49) και Peugeot Expert Traveller (35).
Καταλήγοντας, στα sport, με 0,29% της αγοράς, έχουμε: MINI Cabrio (162), Mazda MX-5 (71), Porsche 911 (27), Ford Mustang (8) και BMW Z4 (6).